HERKES TEPKİLİ Geçtiğimiz aylarda alkollü içkilere getirilen yeni düzenleme, hem üreticiler hem reklamcılar tarafında tepkiyle karşılandı. Yeni düzenlemeyle alkollü içeceklerin tanıtımı, zaten kısıtlı olan mecralarda tekrar kısıntıya uğradı. Hatta alkollü içecekler için neredeyse reklam yapılacak bir alan kalmadığına yönelik eleştiriler de var. ETKİLENMEYEN MECRA Ancak yapılan kısıtlama sadece televizyon, gazete, açıkhava ve sinema mecrasını kapsıyor. Son yılların yükselişteki mecrası internete ilişkin ise bir düzenleme henüz ortada yok. Düzenlemenin yakın zamanda internet mecrasını kapsayıp kapsamayacağı ise merak konusu. Bu merakı gidermek konusunda bana Lowe Ajans Başkan Yardımcısı Feza Turunçoğlu yardımcı oldu. “DÜŞÜNMEK BİLE İSTEMEM” Turunçoğlu, alkollü içecekler için yeni kısıtlamaların geldiği şu dönemde, internet ortamına dair özel bir yasak getirileceğini sanmadığını söylüyor. Böylesi bir ihtimali düşünmek bile istemediğini belirten Turunçoğlu, sözlerine şöyle devam ediyor:
“İletişimin gün geçtikçe önem kazandığı, rekabetin arttığı günümüzde alkollü içecek markaları olarak daralmış bir çerçevede iletişim yapıyoruz. “SEKTÖR ZARAR GÖRÜR” Her adımımızı dikkatli atıyor, sorumluluklarımızın bilincinde bir iletişim dili kullanmaya özen gösteriyoruz. Tüketicilerimize sınırlı mecralarda ulaşıyoruz. Kendimizi doğru anlatabileceğimiz bu kanalı kaybetme halinde tüm sektör zarar görür. Ekonomik krizden çıkmaya çalıştığımız şu dönemde kolay, hızlı ve nispeten ucuz böyle bir mecranın olası kaybı düşünülmemeli.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?