FARKLILAŞMAYI BAŞARDI
Reklam sektörü, son 5 yıldır ciddi bir yenilenme ve arayış sürecine girdi. Değişen yapıya, yeni ihtiyaçlara göre yeni ajans modelleri oluştu ya da oluşturulmaya çalışıldı. Bunlardan çok azı gerçek ihtiyaçları doğru analiz edebildi, konumlamalarını bu doğrultuda yapabildi ve farklılaşmayı başarabildi. İşte bu ajanslardan biri de Farkyeri oldu.
KİMLER MÜŞTERİ KAPTIRDI?
Kağan İşmen’in başkanlığında faaliyetlerini sürdüren ajans, yeni nesil oluşumlar arasında ön plana çıkıyor. İşmen, yeni nesil olarak kendilerinin eski nesillerin varlığını olumsuz etkilediklerini söylüyor. “Hizmet verdikleri reklamverenleri, yeni nesil ajanslara kaptırdılar, rekabetin gerisinde kaldılar. Bence, yakın gelecekte bu ajanslar kapanmaya başlayacak. Tabii eğer bu değişimden bir ders çıkarmayı ve kendilerini yenilemeyi başaramazlarsa…” diyor.
DOĞRU KARARLAR
Sektördeki pozisyonlarından memnun olan İşmen, krizin kendilerini çok fazla etkilemediğini kaydediyor. “Açık konuşmak gerekirse biz bu kriz sürecinden en az etkilenen ajanslardan biriyiz” diyor. Neden az etkilendiklerini de şöyle açıklıyor:
“Bu süreçte, çok doğru ve hızlı kararlar alarak ve uygulayarak, krizde ciddi bir büyüme gerçekleştirdik. Ciromuzu ciddi şekilde artırdık.” SATMAK İSTEMİYOR Reklam sektöründe yeni bir konsolidasyonun konuşulduğu bugünlerde Kağan İşmen, böyle bir dalganın kendilerini etkilemeyeceği görüşünde. Ajansı satmak gibi bir niyetlerinin olmadığını söyledikten sonra ekliyor: “Hiçbir ajansı satın almayı filan düşünmüyoruz. Çünkü ajansları ajans yapan, altında yatan fikir ve farklılaşma noktalarıdır. Bunların dışında geriye kalan, bize göre bir masa, bir kasa. Onlar da bizde var!”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?