50 yıldır sektörde yer alan Matraş, ilk günden itibaren hep odaklı bir büyüme stratejisi izledi. Üretime ve ihracata ağırlık verdi. Dış pazarlardaki rekabette farklılaşmayı tercih etti. Mağazalaşmak yerine dünya devlerinin üretim ortağı oldu. Bugün 14 mağazalık Matraş'ın 100 milyon dolarlık bir ciroya sahip olduğunu açıklayan Matraş Yönetim Kurulu Başkanı Hakkı Matraş, bulunduğu konumdan memnun. "14 mağazamız var, mağazacılıkta çok ciddi bir atılım yapmadık, Çünkü biz üretim delisi bir şirketiz, Benim derdim süper kalite ve daha çok istihdam yaratmak, Bana göre içerde rekabet yok, asıl rekabet dışarda, Bundan sonra da mağazalaşmaya devam edeceğiz ama bu çok hızlı olmayacak" diyor, ihracat cephesinde de Matraş'ın yüzü gülüyor, Geçtiğimiz yıl 35 milyon dolarlık ihracat yaptıklarını, bu yıl ihracatta 50 milyon doların üzerine çıkabileceklerini söylüyor, "Şu anda ihracatta masada 70 milyon dolarlık talep var, Bunların hepsi mevcut müşterilerimden, Talebe yetişemiyorum" diye anlatıyor, 2008 yılındaki krizin herkes gibi kendilerini de etkilediğine değinen Matraş, yine de hiçbir küçülme ve işten çıkarma yaşamadan krizi geride bırakmaktan gururlu, Krizin etkilerinin geçtiğini ifade ediyor, "2010'da yüzde 30'un üzerinde büyüdük, Bu yıl da en az yüzde 40-50'lik bir büyüme bekliyorum" diye konuşuyor,
"ARTİK ÜRETİM ANADOLU'YA KAYMALI"
Bir süredir Matraş'ın gündeminde Anadolu'da üretim var. istanbul dışındaki ilk üretimini Uşak'ta gerçekleştiren Matraş, sırada başka illerin olduğunu söylüyor. Bu konudaki planını şöyle paylaşıyor: "Üretim Anadolu'ya kaymak zorunda. Tüm dünya kendi Anadolu'sunu yarattı. işçiliğin ucuz olduğu Uzakdoğu'ya gitti. Ben şimdilik Uşak'ta başladım. ileride Anadolu'da başka şehirlerde de üretime başlayacağım."
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?