Real geçtiğimiz yıl kapsamlı bir araştırma yaptı. Amaç değişen tüketici alışkanlıklarını saptayıp öncelikleri belirlemekti. Araştırma müşterilerin kalite, hijyen ve temizlikten ödün vermeden promosyon ve fiyata öncelik verdiğini ortaya koydu. Real de bu saptamadan yola çıkarak harekete geçti. Daha zevkli ve keyifle alışveriş yapacak ortamı sunmak adına modern pazar konsepti geliştirdi. Real Genel Müdürü Kubilay Özerkan, bu uygulama ile birlikte müşteriye daha yakın durmayı ve onlara daha uygun fiyat sunmaya çalıştıklarını belirtiyor. Yeni konseptlerinde market markalı ürünlerin oranlarını da artırdıklarının ifade eden Özerkan, “AC Nielsen dataları ışığında 2008-2009 yılı için kaydedilen market markalı ürünlerin perakende sektöründe toplam büyümesi yüzde 14,1 iken Real’de ise bu oran yüzde 37,2. Bakliyat gibi emtialarda kendi fiyat kalite paritesini öne çıkaran markaların başarılı olduğunu görüyoruz” diyor. Toplam 14 mağazası ile tüketiciye ulaşan Real, yeni uygulamasının olumlu sonuçlarını geçtiğimiz yılki finansal sonuçlarında doğrudan gördü. Zincir 2009’da yüzde 30’un üzerinde bir büyüme yakaladı. Özerkan, aldıkları bu olumlu sonuç üzerine bu yıl da yeni yatırımlarını mağazalarını dönüştürmek üzerine gerçekleştireceklerini kaydediyor. “2008-2009 yılları arasında yapmış olduğumuz yeni konsept test çalışmaları oldukça başarılı sonuçlar verdi. Bunun için ilk olarak yatırım planlarımızı bu yönde değerlendirmeye karar verdik. Özellikle yönetim, marka imajı ve bize sağlamış olduğu katma değerin yüksek oluşu bizleri bu karara yönlendirdi” diyor. ~Önümüzdeki dönemde de Real’in odağında bulunduğu lokasyonlarda ilk tercih edilen hipermarket olmak var. Büyüme planlarında ise İstanbul’a ve Ankara’ya öncelik tanıdıklarını belirten Özerkan, kaç mağaza açmak istediklerine ilişkin sayı vermiyor. Bu konuda kısaca şu açıklamayı yapıyor: “Hiçbir zaman amacımız kontrolsüz büyümeye neden olacak ‘Şu kadar mağaza açalım’, ‘Metrekare olarak pazarda lider olalım’ yönünde değil. Real standartlarına uygun şart ve lokasyonlarla karşılaştığımız sürece her türlü mağazayı açabilecek güçteyiz. Zaten müşterilerimizin ihtiyaçlarını ve beklentilerini karşıladığımız sürece ciro ve pazar payı arkasından gelir.”
“PERAKENDE BİR İŞ DEĞİL TUTKU” 1997 yılından itibaren Metro Group şirketlerinde görev yapan Özerkan, Real’in genel müdürü olmadan önce 9 yıl Ukrayna, Bulgaristan, Romanya ve Macaristan gibi ülkelerde görev yaptı. Kısa bir süre önce de Türkiye genel müdürü olarak atandı. Bugünlerde yoğun bir çalışma temposu içinde olan Özerkan, yoğunluktan şikayetçi değil. “Perakende sektöründe çalışan herkesin bildiği gibi bu bir iş değil bir tutku. Zira her an yani pazarda, sokakta, vitrin gezerken iş ile iç içeyiz. Kısaca alışverişin olduğu her yerde her an işteyiz” diyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?