Bu yaz, yabancı basında iletişim, medya ve pazarlama konusunda takip ettiğim tüm yayınlarda ağırlık sosyal mecralardaydı. İnsanlar, ortak ilgileri çerçevesinde bir araya geliyor, gruplar oluşturuyor ve ortak inisiyatifler geliştiriyor.
Bu yapılanmaların bir kısmı, gelişmeden yok olurken bazıları büyük bir hızla yaygınlaşıyor. Öne çıkan isimler arasında Facebook, Twitter, MySpace, Xing, MSN gibi büyük internet markalarının yanı sıra çok ilginç başka oluşumlar var. İşte sizlere renkli bir liste: myfaithdaily.com
Hıristiyan dünyasını bir araya getirme amacını taşıyor. Sonbaharda yayına başlayacak. Hedefi en yüksek sayıdaki inançlı Hıristiyan’ı bir araya getirebilmek. blackplanet.com
Yaklaşık 20 milyon kullanıcısı var. Afrika kökenli Amerikalılara yönelik. Segmentasyon açısından önemli bir örnek. Pazarlamacılar ve politikacılar için çok değerli bir kaynak durumunda. care2.com
11 milyonu aşkın kullanıcıya sahip. Çevreciler, insan hakları savunucuları, alternatif ekonomik görüş sahiplerinin buluştuğu bir nokta. Aktivistlerin göz bebeği durumunda. couchsurfing.com
Ucuza seyahat etmek isteyenler için ideal bir servis. Bu siteye üye olanlar, konaklamak için yalnızca evinin bir yatağını kiralamak isteyenler gibi çok ilginç seçenekler sunan arkadaşlar bulabiliyor. gooruze.com
Pazarlama alanında çalışanlar için yaratılmış bir site. Pazarlamacılara, sektör hakkında haber alma ve deneyimlerini paylaşma imkanı sunuyor. kitchenbug.com
Yemek ve yaşama keyfi konusuna odaklanan bu sitenin kullanıcıları, boğazlarına düşkün kişiler. Dileyen beğendiği bir tarifi paylaşıyor, başkalarıyla ortak tarifler geliştirebiliyor, hatta kendisi için özel bir alan yaratarak kendi stilini sergiliyor. viadeo.com
8 milyon profesyonelin buluştuğu bu yapılanmanın hedefi, insanlara iş yapabilecekleri fırsatlar yaratmak, ortaklıkların doğmasına yardımcı olmak. skyrock.com
Dünyanın en büyük paylaşım sitelerinden birisi. 21 milyon kullanıcısı var. 25 yaş altı hedef kitleye yönelik. Üyelere, kendi müziklerini yükleme ve yayınlama fırsatı sunuyor. kiva.org
San Francisco kökenli bu kuruluş, mikro kredi sistemini yaygınlaştırma amacını taşıyor. Misyonu, gelişmekte olan ülkelerdeki yatırım projeleri için küçük miktarlarda kredi kaynağı yaratarak dünyaya yardımcı olmak. muxim.com
Müslüman hedef kitleye yönelik bir site. Kullanıcılar, fotoğraflarını paylaşabiliyor ve birbirlerine mesaj yollayabiliyor. ~ photoshopdisasters.blogspot.com
Bilgisayar aracılığıyla yapılan fotoğraf rötuşlarındaki hataları ortaya koyan bu blog, artislerin korkulu rüyası haline gelmiş durumda. edible.com/shop
Dünyanın en absürt yiyeceklerinin bile bulunabileceği bir satış noktası. Karıncalı çikolatadan, akrepli votkaya, timsah etine kadar her tür yiyeceği online olarak satın alma imkanı sunuyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?