Önsesizleriniz size neler diyor?

Richard Branson soruları yanıtlıyor.

1.07.2010 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Önsesizleriniz size neler diyor?
SORU:Bankacılıktaki kariyerimi
bırakıp rüyalarımın işi olan
kişiye özel zindelik antrenörlüğüne başlayacak kadar kendime güvenim yok. Her ne kadar kişiye özel zindelik antrenörlüğü kadar olmasa da halen hoşlanarak yaptığım bir iş olan bankacılığa devam etmeli miyim
YANITI:
Girişimci  bir maceraya atılmaya karar verirken korkularınızla ve kararsızlıklarınızla yüzleşmeniz gerekir ve hatta bazen üzerine üzerine gitmeniz bile gerekebilir. Çoğu kez takımımla birlikte bir girişimi veya yatırımı enine boyuna inceleyip tam anlamıyla hazır olduktan sonra bile ona başlamadan önce tereddüt etmişimdir. Nasihatler alabileceğim ve fikirlerimi önce kendilerine danışabileceğim geniş bir arkadaş ve danışman ağına sahip olduğum için kendimi çok şanslı hissediyorum.
Eğer kişiye özel zindelik antrenörlüğü işinin başarılı olacağına inanıyorsanız o zaman önce şirketinizin bu sektördeki diğer şirketlerden nasıl farklılaşacağını, onu nasıl faaliyete geçireceğinizi ve müşterileri nasıl cezbedebileceğinizi tanımlayan kısa bir plan hazırlayın. Sonra bu plan üzerinde güvendiğiniz birkaç arkadaşınızla veya danışmanla tartışın.
Ancak sakın aynı anda birkaç kişiye birden sormayın, daima teke tek görüşün. Ne kadar büyük veya küçük olursa olsun herhangi bir işe girişmeden önce bu tip geri beslemeleri toplamak ve onlara göre eyleme geçmek fevkalade önemli bir adımdır.
Durumunuz hakkında daha fazla bilgiye sahip olmadan size vereceğiniz kararda yardımcı olmam imkansız. Ancak benim yeni bir işe girmeye veya girmemeye karar verirken genellikle en iyi yol gösterici olarak sezgilerime başvurduğumu söyleyebilirim (ve eminim ki girişimcilerin çoğu benim gibi davranıyordur!).  Sizin önsezileriniz size neler anlatıyor?
Eğer başlamaya karar verirseniz o zaman inişli çıkışlı bir yolculuğa çıkmaya hazır olmanız gerekir. Girişimcilerin çoğu, piyasaya ilk çıkışlarında ya batar ya da içinden çıkılması çok zor bir duruma düşer.
SORU:Bir şirketin
çalışanlarının yaptıkları işi
neden yaptıklarını bilmesi aşağı yukarı kullandıkları yöntemler kadar önemli olduğuna inanıyor musunuz? İnanıyorsanız niçin?
YANITI:MÜKEMMEL bir soru bu. Çünkü iyi bir şirketi mükemmel bir şirketten ayırt eden hassas noktayı tam on ikiden vuruyor. Uzunca bir süredir bir şirketin kendi çalışanlarına, müşterilerine ve çevresine hiç ilgi göstermeksizin, dikkat etmeksizin çalışamayacağına inanıyorum. Bu tipte sorumsuz bir şirket, kısa vadede para kazanabilir ama sürdürülebilirliği konusunda şüpheliyim.
Rekabetçi küresel bir piyasada, her şirket için etkinlik, verimlilik ve kârlılık elbette önemli hedeflerdir.
Ancak uzun vadede yapılan işin sorumluluk ve hakkaniyet duygusuyla yapılıyor olması da en az onlar kadar önemlidir. Bu sayede çalışanlarınızın işe bağlılığı ve motivasyonu da artmış olacağından çok daha etkin çalışacak ve mükemmel hizmet sunacaklar, dolayısıyla da müşterileriniz size tekrar tekrar gelecek ve daha çok para harcayacak. Bu erdemli döngü sayesinde şirketiniz kendini daima geliştirebilecektir.
SORU:27 yaşındaki ihtiraslı bir  işadamına altın değerinde  paha biçilmez tek bir nasihat  verebilir misiniz?
YANITI: KALBİNİZİN sesine kulak verin; gerçekten uğrunda yanıp tutuştuğunuz her neyse onu yapın. Yıllardır tıkır tıkır mükemmel çalışan Virgin işimiz, şirketteki herkesin inandığı ve kendini gerçekten adadığı bir fikirle ortaya çıkmış ve başlamıştı. ~
Ne kadar haklı olduğumuzu ise daha sonra satış rakamları göstermişti.
Daha ayrıntıya inmek gerekirse yeni bir işe girişirken bizim geçmişimizdeki Virgin Atlantic’in, Virgin Active’in ve Virgin Mobile’ın kuruluşlarına bir bakın derim. Hatırlıyorum da her seferinde müşterilerin ne istediği ve bizim içine biraz mizah katarak onlara istediklerini nasıl verebileceğimiz hakkında daima net bir vizyonumuz vardı.
Virgin Atlantic örneğinde pek çok inovasyoncu hizmetin yanı sıra kendiliğinden masaj yapan fırfırlar ve koltuk arkası TV ekranı gibi mükemmel hizmetler sunduk. Virgin Active’de, içinde büyük jimnastik salonlarının, yüzme havuzlarının, nazik çalışanların olduğu ve ailelerin hoşlanacağı türden devasa büyüklükte sağlık kulüpleri kurmaya odaklanmıştık. Virgin Mobile için ise müşterilerin külfetli sözleşmeler imzalamalarını gerektirmeyen bir hizmet yaratmaya karar vermiştik; hem eğlenceye hem müziğe doğrudan erişim sağlayacak bir hizmet. Bu başarılarımızda bize daima yardımcı olan ise amacımızın ve müşterilere verdiğimiz değerin her seferinde net bir şekilde belirlenmiş olmasıydı.
Üzgünüm galiba bu tek bir nasihatten fazlası oldu!
SORU:Virgin Atlantic, teknik hizmetler kadrosunun sahne arkasındaki
rolünün nasıl sahne önünde müşterilere hizmet veren çalışanlarla birlikte mükemmel çalışabileceğinin muhteşem bir örneğini sunuyor. Böylesine farklı rolleri ve sorumlulukları aynı hizada tutmanın en iyi yolu nedir?
YANITI: GİRDİĞİMİZ bütün endüstrilerde, kökleşmiş ön yargılara daima meydan okudum ve her şeye müşterilerin perspektifinden bakarak CEO’muzu ve çalışanlarımızı da aynı şekilde düşünmeye teşvik etmeye çalıştık. Nihayetinde geldiğimiz noktada, şimdiki şirketlerimizin hepsi müşteri deneyiminin birer sonucudur.
Bunu havayolu şirketimizi farklılaştıran küçük dokunuşlarda da görebilirsiniz; havalimanına giden limuzinlerde, havalimanındaki özel salonlarda, hatta müşterilerimize film izlerlerken ikram ettiğimiz dondurmalarda. Bu fikirlerin çoğu, kendi içimizden çıkmıştır. Çünkü biz daima üst düzey yönetici takımımızdan, pazarlama elemanlarından, mühendislerden ve en önemlisi de kabin ekibinden yeni fikirler üretilmesine katkıda bulunmalarını, hizmetlerimizi canlı ve inovasyoncu tutabilmek için bize yardımcı olmalarını isteriz.
SORU: Her seviyeden insana, kendi işini
yaparken güven duyulması ve onlara
geniş yetkiler verilmesi gerektiğine inandığınızı ve bu inancınızın Virgin’in yakaladığı devasa başarılarda kilit rol oynadığını okumuştum. Ben kendi deneyimimden biliyorum ki ortalama bir çalışan, başkasının şirketinde çalışırken her zaman kendi işinde çalışacağından çok daha verimsiz çalışır. Siz tam tersini becermeyi nasıl başardınız?
YANITI: GENÇ bir işadamıyken öğrendiğim kilit becerilerden biri de insanlara güvenmenin ve yetki vermenin ne kadar önemli olduğuydu. Bu sayede Virgin şirketlerinin başına kudretli yöneticiler getirmiş ve kendimi bir sonraki aşamada hayata geçireceğimiz fikirler ve projeler üzerinde düşünmek üzere açığa çıkarabilmiştim. Diğer insanların düşüncelerine kulak vermem ve onların fikirlerinin benimkilerden daha iyi olabileceğini kabullenme yeteneğimin yanı sıra bu yönümle de takımımıza mükemmel insanların katılmasını ve daha da önemlisi onların kalıcı olmalarını sağladım.
Bizim insanlarımız yaratıcı ve inovasyoncudur, ama her şeyin ötesinde muhteşem bir mizah anlayışları vardır. Ne zaman onların önüne meydan okumalar koyar, onları cesaretlendirir ve dinamik bir ortam yaratırsam bu insanları daima canlarını dişlerine takmış çalışırken bulurum.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz