Türkiye’deki perakende sektöründe, dünyanın başka yerlerinde zor rastlanabilecek bir dayanışma var. Şirket sahipleri, üst düzey yöneticiler, markaların satış ve pazarlama teşkilatları, rekabetlerini saygı ve sevgi içinde yapmayı başarıyorlar. Sektör toplantıları neşeli ve dostça geçiyor. Aynı kural, bu yılki Perakende Liderleri Konferansı’nda da bozulmadı. Soysal Danışmanlık tarafından Cannes’da düzenlenen konferansta bir araya gelen sektörün ağır topları, konuşmaları tam kadro dinledi, sorular sordu, dostane ve canlı bir atmosfer içinde sorunlara çözüm aradı, deneyimlerini paylaştı.
Toplantıda gözlemlediğim kadarıyla Türk Perakende Sektörü, üretimden, pazarlamaya tüm bildik doğruları sorgulamakta. Yöneticiler, hızlı bir biçimde gereken önlemleri alıyor. Dünyayı tanıyan, başka pazarlarda üretim ve yatırım yapma cesaretine sahip yatırımcılar olarak hepsi hızlı balık olma özelliğine sahip. Koşullar ne gerektirirse, “Başa gelen çekilir, en iyisini yapalım” diyerek yola devam ediyorlar.
Durgunlukla baş edecek kararlılığa sahipler, ortak kaygıları tüketicilerin zamansız indirimlere alışmakta olması. İndirimlere standart bir uygulama gelmesini istiyorlar. Avrupa’daki gibi kesin tarihler saptanmasını ve mevsim sonu indirimlerin belirlenen tarihler dışında yapılmamasını talep ediyorlar.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?