“REKABETİ FİYAT ODAĞINDAN ÇEKİP ÇIKARACAK”

Yöneticilerin zirve yolunda attığı adımlar

1.02.2010 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
GÖKHAN ÖĞÜT / VODAFONE TÜRKİYE PAZARLAMA GENEL MÜDÜR YARDIMCISI
“REKABETİ FİYAT ODAĞINDAN ÇEKİP ÇIKARACAK”

Gökhan Öğüt’ü uzun zamandır izliyorum. Kariyeri süresince önemli projelere ve başarılara imza attı. 4 ay önce Vodafone’da pazarlamadan sorumlu genel müdür yardımcılığına transfer edildiğini öğrenince hemen görüşmek istedim. P&G gibi müşteri odaklı bir “üniversiteden” mezun olduktan sonra iLab Holding’de devam eden Öğüt, burada internet teknolojilerini yakından tanıma ve Türkiye’de o yıllarda sektördeki bütün iş fikirlerini değerlendirme fırsatı buldu. Ardından Groupe Danone’a geçtiğinde hızlı tüketimde pazarlama konusunda gerçekleştirdikleriyle ilklere imza attı. Danone’un, kriz döneminde Türkiye’deki yatırımlarını artırırken bilinirlik, dağıtım ve değere odaklanarak elde ettiği başarı, bugün Fransa’da işletme yüksek lisans derslerinde örnek olarak okutuluyor. Öğüt, kariyerine Groupe Danone’un Paris’teki genel merkezinde, 32 ülkeden sorumlu global pazarlama direktörü olarak devam ederken dünyanın dört bir yanındaki tüketicileri tanıma fırsatı elde etti. Bu yüzden GSM sektöründe fiyata odaklanılan rekabetten çıkmak için Öğüt’ün çalışmaları çok önemli olacak. Öğüt’ün hedefi de bu: “Türkiye’deki müşterilerimiz, pazara sunulan tüm yenilikleri takip ediyor. Bu da fiyatlandırma dışında rekabet edebileceğimiz yeni fırsat alanları oluşturuyor” diyor.

EĞİTİM YOLU: Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği (1993) / Chicago Illinois Üniversitesi, Pazarlama ve finans yüksek lisansı (1995)
KARİYER YOLU: Uzman - P&G ABD (1995-1999) / Marka Müdürü-P&G Türkiye Saç Bakım Bölümü (1999-2000) / Pazarlama ve İletişim Müdürü - iLab Holding (2000-2001) / Pazarlama müdürü, pazarlama direktörü, global pazarlama direktörü - Groupe Danone (2001-2008) / Genel Müdür - Nutricia Türkiye Medikal Beslenme (2008-2009) / Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı - Vodafone Türkiye (2009- )

BÜLENT NUR ÖZKAN / EUROBANK TEKFEN KIDEMLİ GENEL MÜDÜR YARDIMCISI
MÜŞTERİ İÇİN DEĞİŞİMİ BAŞLATTI

Bülent Nur Özkan, Yapı Kredi Bankası ve Dışbank/Fortis Türkiye’deki kurumsal ve ticari bankacılık birimlerinin oluşturulması ve “yeniden yapılanma” projelerinde önemli rol oynamış bir bankacı. Kariyerini Kasım 2008’den itibaren Eurobank Tekfen’de kurumsal bankacılık grubundan sorumlu kıdemli genel müdür yardımcısı olarak sürdürmeye karar verdi. Eurobank Tekfen kurumsal bankacılık grubu bünyesinde, ticari bankacılık grubu, büyük kurumsal ve yapılandırılmış finansman grubu, işlem bankacılığı grubu, finansal kurumlar, iş geliştirme ve pazarlama, kurumsal kredi izleme ve EFG Finansal Kiralama yer alıyor. Bu yapı içinde Bülent Nur Özkan, en önemli görevlerinin tüm bankacılık ve uzmanlık hizmetlerinin hızlı ve en iyi şekilde müşterilere sunulmasını sağlayacak bir organizasyon yapısını ve ağını geliştirmek olduğunu ifade ediyor. Yeniden yapılanma konusunda Türkiye’nin en deneyimli bankacılarından biri olan Özkan, şu sıralar süreçleri ve hizmet kalitesini artırabilmek adına çok sayıda projeyi eş zamanlı olarak yürütüyor. Özkan, yapılan tüm çalışmalarla tek bir amacı olduğunu belirtiyor ve devam ediyor: “Müşterilerimize daha hızlı, daha iyi ve daha kaliteli hizmet verebilmek için önceliğimizi, teknik altyapıyı değiştirmeye verdik. Akabinde, bu sistemi rakiplerimizin önüne nasıl geçirebileceğimize yoğunlaşacağız. Hem piyasalardaki yeniliklerin takipçisi olmak hem bazı şeyleri herkesten daha erken düşünebilecek bir mekanizmayı yaratmak zorundayız.”

EĞİTİM YOLU: İstanbul Kadıköy Anadolu Lisesi (1979) /İstanbul Üniversitesi SBF Kamu Yönetimi Bölümü (1983)
KARİYER YOLU: Ticari ve Kurumsal Bankacılık, Yapı Kredi Bankası, (1987-1996) / Kurumsal bankacılık satış ve pazarlamadan sorumlu genel müdür yardımcısı, yönetim kurulu üyesi - Yapı Kredi Leasing, Yapı Kredi Dusseldorf (1996-2000) / Genel Müdür Yardımcısı - Dışbank (2000-2005) / Global Yönetici-Fortis (2005-2008) / Kurumsal Bankacılık Grubundan Sorumlu Kıdemli Genel Müdür Yardımcısı - Eurobank Tekfen (2008- ) ~

BURAK DOLANAY / TESCO KİPA PAZARLAMA DİREKTÖRÜ
YARATTIĞI MODEL ÖRNEK OLDU

Burak Dolanay, hızlı tüketim ürünleri sektöründeki 18 yıllık global tecrübesini 2008 yılından bu yana perakende sektörüne aktarıyor. Tesco Kipa’da pazarlama direktörlüğünün yanı sıra pazarlamadan sorumlu icra kurulu üyesi olarak da görev alan Dolanay, aynı zamanda global pazarlama dünyasına model armağan eden çok önemli bir isim. Dolanay’ın Unilever Hollanda’da çalıştığı dönemde geliştirdiği müşteri analiz modeli, dünya çapında kullanılıyor. O dönem için Unilever’in 5 yıllık global stratejisinin en önemli ayaklarından biri olan bu model, Hollanda’nın ardından her ülkede kullanılmaya başlandı. Dolanay, ayrıca gerek yurtdışında ve gerekse yurtiçinde hayata geçirdiği iş geliştirme planlarıyla da zorlanılan alanlarda büyüme ve pazar payı artışı elde etmede her zaman başarılı oldu. Tesco Kipa’da da benchmark olmaya devam ediyor. Son dönemlerde gerçekleştirdiği alışveriş sıklığını artıran birtakım pazarlama uygulamalarıyla global alanda iyi uygulamalar arasında değerlendirilerek diğer ülkelere örnek gösterildi. Gündemini konuşmak üzere bir araya geldiğim Dolanay’a önce kariyer hedefini sordum. Dolanay çok net konuştu ve “Kâr-zarar sorumluluğunu da alacağım bir birimin başına geçmek istiyorum” dedi. Dolanay’ın gündeminin en önemli maddesini ise büyümek oluşturuyor. Dolanay, bu hedefe nasıl ulaşacağını şöyle anlatıyor: “Büyümek için yatırımlara devam edeceğiz. Yeni mağaza açılış planımız, bunun önemli bir parçası. Ayrıca ekonominin toparlanmaya başlamasıyla ortaya çıkacak fırsatları da iyi değerlendirmek istiyoruz.”

EĞİTİM YOLU: Tevfik Fikret Lisesi (1985) / ODTÜ, Kamu Yönetimi (1990) / Boğaziçi Üniversitesi Executive MBA (2003)
KARİYER YOLU: Satış temsilcisi, zincir mağazalar müdürü, müşteri hizmetleri müdürü, müşteri gelişştirme müdürü(Hollanda), ulusal satış müdürü, müşteri pazarlama direktörü (Güney Afrika) - Unilever (1990-2008) / Pazarlama Direktörü - Tesco Kipa Türkiye (2008- )

GAYE ERKULOĞLU TABAĞ / 3M TÜRKİYE OFİS VE TÜKETİM ÜRÜNLERİ SATIŞ VE PAZARLAMA DİREKTÖRÜ
3M’İN EN DEĞERLİ YÖNETİCİSİ


Gaye Erkuloğlu Tabağ, hem eğitim hem iş yaşamı boyunca sayısız başarılar elde etmiş bir isim. En son 2008’de 3M’in En Değerli Yönetici Ödülü’nü kazananlardan biri olmuştu. Ödül nedeniyle yapılan bilgilendirmede onun hakkında şu ifadelere yer verilmişti: “Ekibini en doğru şekilde yönlendirerek en zor piyasa koşullarında bile hayranlık uyandıran çalışmalara imza atabilen zeki, çalışkan, yaratıcı ve ilham veren bir liderdir.” Tabağ, 3M’in global organizasyonu içindeki bu son derece prestijli ödülü alırken liderliğini yaptığı Scotch-Brite ekibi ise “Scotch-Brite Mikrofiber Bezler”in Türkiye’deki pazar payını, yatırım yapılan dönemde 5 puan yükseltti. Ayrıca ekip, satışı 1 yıllık süreçte yüzde 72 artıran projeyle 3M Global Satış ve Pazarlamada Mükemmellik Ödülü’nü almaya hak kazandı. Hem kazanan hem ekibine ve şirkete kazandıran bu özel yöneticiyle 3M’in Kavacık’taki sanat eserini andıran yeni binasından bir araya geldik. 2006 yılından bu yana 3M Türkiye’nin ofis ve tüketim ürünlerinden sorumlu satış ve pazarlama direktörlüğünü üstlenen Tabağ, sadece satış ve pazarlamadan sorumlu değil. Envanteri yönetmek de tüketici ihtiyaçları doğrultusunda lansmanları yapmak da fabrikanın üretimini planlamak da maliyet kontrolü de onun sorumluluğunda. Dolayısıyla bu pozisyon onun hayatındaki en önemli deneyimlerden biri. “Kariyerime 3M’de devam etmek istiyorum. Bölgesel sorumluluklar alabilirim. 3M’e eğer bir Türk genel müdür atanacaksa adaylardan biri de ben olmak istiyorum” diyor.

EĞİTİM YOLU: Robert Kolej (1987) / Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi bölümü (1991)
KARİYER YOLU: Satın Alma Uzmanı - Aprido (1991-1993) / Genel müdür yardımcısı asistanı - Pınar Süt (1993-1994) / Marka müdürü, grup marka müdürü - Henkel (1995-1998) / Satış ve Pazarlama Müdürü - İzmir Pamuk Mensucat (1998-1999) / Marka Müdürü - Danonesa (1999-2001) / Pazarlama şefi, satış ve pazarlama direktörü - 3M Türkiye (2001- )

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz