Türkiye bir eğitim markası olmalı

Capital'in CEO Club toplantılarında her zaman çok değerli konuşmacıları dinleme fırsatı buluyoruz.

1.02.2011 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Türkiye bir eğitim markası olmalı



Geçen ay Vodafone Future Agenda çerçevesinde düzenlenen toplantının konuğu Fiba Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hüsnü Özyeğin'di. Özyeğin, "Türkiye eğitim alanında bölgenin Mekke'si olmalı" cümlesiyle çok önemli bir vizyon sundu.

DEVLET DESTEĞİNE DE İHTİYAÇ VAR
Ülkemizde birbiri ardına özel üniversite açılıyor. Yerli ve yabancı pek çok akademisyene iş imkanı sunuluyor. Genç nüfusumuzla övünüyoruz, ancak tüm girişimlere rağmen hala gidecek çok yolumuz var. Eğitim konusunun, bir ulusal tanıtım meselesi olduğunu devletin de anlaması gerek. Yıllarca tekstile büyük destek verildi. Ne yazık ki Çin ve diğer üretici ülkeler tekstildeki tüm kuralları değiştirdiği için Türkiye'nin yoğun rekabet içinde katma değer yaratması giderek zorlaşıyor. Oysa eğitime yapılacak yatırımlarla öncelikle ülkemizin insan kaynaklarını yükseltebilecek bir zemin yaratmış oluruz.

DÜNYA ÇAPINDA ÜNİVERSİTE OLMA VİZYONU
Böylece dünyanın önde gelen akademisyenlerini ve bölgemizin yetenekli ve başarılı gençlerini Türkiye'ye çekmemiz mümkün olabilir. Türkiye eğitimde ayrışabilecek insan kaynağına ve birikime sahip. Keşke tüm büyük gruplar, Sabancı, Koç ve Özyeğin gibi dünya çapında üniversite olma hayaliyle yola çıksa, ülkemizin değişemeyen talihine çözüm arasa ve birlikte Türkiye'nin bir eğitim markası olmasına katkıda bulunsa.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz