ÜNLÜ ETKİSİ Ünlü kullanımı, her zaman reklam sektörünün başvurduğu etkili çözümlerden biri. Peki ünlüler markalara neler katıyor? Millward Brown Türkiye, bu soruya yanıt aramak için “Markalar ve Ünlüler” araştırması yaptı. Ben de araştırmanın sonuçlarına ilişkin Millward Brown Türkiye Genel Müdürü Betül Khan ile görüştüm. Khan, ünlü kullanımının reklamın hatırlanma oranını artırdığını söylüyor. ÖNE ÇIKIYOR Ünlü kullanılmayan bir reklamın izlenme oranı 100 ise ünlü olan reklamlarda bu oranın yüzde 114’e ulaştığını belirtiyor. “Yani 14 puan artış yaratılabiliyor. Ünlünün kullanılmadığı reklamlarda beğeni oranı 100 iken ünlü kullanıldığında 105’e çıkıyor. Hatta reklamın diğerleri arasından sıyrılma oranı da 5 puan artıyor” diyor. ORAN YÜZDE 10 Türkiye’de reklamda ünlü kullanma oranının yüzde 10 olduğunu ifade eden Khan, bu oranın dünya reklam sektöründekiyle paralel olduğu bilgisini veriyor. Reklamda ünlü kullanımının doğru yapılmadığında, etkisinin sıfırlandığının da altını çizdikten sonra şu tavsiyede bulunuyor: TUTARLI STRATEJİ “Mesajını ünlüler aracılığıyla ileten markalar, tüketiciyi kısa yoldan ürününü kullanmaya ikna edebilir. Dolayısıyla ünlü kullanımı sayesinde insanların duygusal hareket etmelerini sağlamak mümkün. Ancak rasyonel duygulara hitap etmek gerekiyorsa ünlü kullanımı çok da etkili olmaz. Başarı için hedef kitleye uygun ünlüyle markayı bir araya getirmek ve bu noktada tutarlı bir iletişim stratejisi izlemek gerekir.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?