Sosyal medya, son dönemin en sıcak konularının başında geliyor.
DAHA YAKIN İLETİŞİM
Artık birçok marka, bu mecradan oldukça etkin bir şekilde faydalanıyor. Türk Telekom da bu markalar arasında... Müşteri odaklı pazarlama anlayışını benimseyen şirket, müşterileriyle daha yakın iletişim içinde olmak için sosyal medyayı kullanıyor. Türk Telekom Pazarlama İletişimi Direktörü İsmail Bayazıt, burada alışılmışın dışına çıkmak için kendi teknolojilerini kullandıklarını söylüyor.
PLATFORM OLUŞTURULUYOR
"Var olan sosyal ağların yanı sıra kendi stratejilerimizi ve hizmet anlayışımızı yansıtan sosyal paylaşım platformları oluşturuyoruz. Bu yaklaşım, yakınsama stratejimizin bir parçası. Yaptığımız çalışmalarda 'Y' kuşağı dediğimiz yakın geleceğin müşterilerine, teknoloji kullanıcılarına ve yöneticilerine
ulaşıyoruz. Sosyal medya sayesinde onlarla aynı dili, aynı ortamı ve aynı beğenileri paylaşıyoruz" diyor.
NEDEN KULLANILIYOR?
Türk Telekom, ağırlıkla marka bilinirliğini ve siparişleri artırmak, ürünlerini tanıtmak için sosyal medya çalışmaları gerçekleştiriyor.
Bu yıl sosyal medyada birçok çalışma yaptıklarını belirten Bayazıt, "Son olarak 'Futbol sen bizim her şeyimizsin' platformunu oluşturduk. Bu platform için hazırladığımız web sitemizi sosyal ağlarla entegre ettik ve Facebook sayfasından iletişim kurmaya başladık. Bu tür çalışmalara devam edeceğiz" diye konuşuyor.
REKLAM PAYI ARTACAK
Bayazıt'a göre milyonlarca insanı birbirine bağlayan sosyal medyanın yaygınlaşmasıyla interaktif mecraların reklam harcamalarında payı da giderek artıyor. Bayazıt, bu konuyla ilgili beklentisini de şöyle dile getiriyor:
"Önümüzdeki 5-10 yıl içinde sosyal medyanın reklam bütçelerinden alacağı pay, bugünden çok daha üst seviyelerde olacak. Online mecralardaki en önemli payı da kullanıcı sayıları hızla artan ve neredeyse tüm internet kullanıcılarının kullandığı sosyal ağlar alacak
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?