ÇEVRECİ V-MAX Türkiye’nin en eski ve güçlü markalarından biri olan Petrol Ofisi, bu yılın başında ürün gamını yenileyerek tüketici beklentilerini en iyi karşılayan şirket özelliğini vurgulama kararı aldı. Bu kararın ardından performans yakıtları olarak adlandırılan V-Max’i hayata geçirdi. Ar-Ge çalışmaları sonucunda oluşturulan ve bağımsız araştırma şirketleri tarafından test edilen ürün grubunun iddiası, çevreye daha az zarar verirken tüketiciye tasarruflu kullanım sunmak.
MÜŞTERİYLE KONUŞTU Ürünün pazarda yer almasıyla birlikte tanıtım atağına da geçen PO, bugünlerde Kadir İnanır ve Fırat Doğruloğlu’nun birlikte yer aldığı reklamlarıyla dikkat çekmeyi başarıyor. Medina Turgul DDB imzasını taşıyan bu kampanyanın, çeşitli müşteri grupları ile konuştuktan sonra oluşturulduğunu belirten Petrol Ofisi Pazarlama Müdürü Acun Güneş, “Kampanya, Türkiye’nin her yerinden son derece olumlu yorumlar aldı. Sürekli günlük satışları izliyoruz. Geçen yılın aynı dönemine göre ciddi bir artış olduğunu görüyoruz” diyor.
ÜRÜN ÖN PLANDA Kampanyanın
V-Max ürün grubunun tanıtımı için bir süre daha devam etmesi planlanıyor. Her ne kadar, reklam filminde ürünler ön plana çıkarılıyor olsa da aslında her bir reklamın Petrol Ofisi markasını güçlendirmesi hedefleniyor. Bu konuyla ilgili olarak Güneş, “Ürün tüketicinin gözündeki en değerli, en birinci kriterlerden biri olduğu için ürünü daha ön planda tutuyoruz. Ama PO markasını, yenilikçiliğini, yaptığı inovasyonları anlatarak aslında desteklemeyi hedefliyoruz. Hem ürün hem marka hem de satış aktiviteleri ile ilgili kampanyalarımız olacak” diye konuşuyor.
~ 3 BİN ÖĞRENCİ, MARKALARIN HİZMETİNDE
GENÇLERE GİDEN YOL Youth Republic, bundan 6 yıl önce kuruldu. Uzmanlığı, gençleri hedef alan markalara bu hedef kitleye ulaşmanın en etkili yollarını kullandırmak. Ajansın network’ünde 3 bin üniversite öğrencisi bulunuyor. Bu network sayesinde markalar, hedef kitleleri hakkında en kısa sürede en detaylı bilgileri edinebiliyor.
EKİP YÖNETİYORLAR 3 bin öğrenciden 2 bininin çaylak kampus yöneticisi olduğunu belirten Youth Republic Ajans Başkanı Serhat Gürcü, “Yaklaşık 700 kadarı junior kampus yöneticisi. 200 kadarı da senior pozisyonda. Senior kampus yöneticileri, altındaki ekiplerle birlikte kampanyaları yönetiyor. Hem ciddi para kazanıyor hem kendilerine kariyer basamağı sağlıyorlar. Markalar bu kişileri istihdam edebiliyor” diyor.
KREATİF HİZMET Youth Republic, sadece saha çalışmaları yapmıyor, kreatif hizmetler de sunuyor. Gürcü, geçtiğimiz yıl Felis’de iki kategoride birincilik, bir kategoride üçüncülük ödülü aldıklarını hatırlatıyor. Sektörün en büyük reklamverenleri de ajansın portföyünde. Vodafone, Ülker, Cadbury, Unilever, Henkel, Kraft, Philips, Philip Morris, Kimberly Clark ve Johnson-Jonhnson gibi birçok şirket gençliğe Youth Republic ile ulaşmaya çalışıyor.
BİREBİR İLETİŞİM KURUYOR Ajansın hangi mecraları kullandığına geline… Gürcü, gençlerin bulunduğu her yerde olduklarını söylüyor. “Event marketing, gerilla marketing, dijital marketing yapıyor, onlarla birebir iletişim kuruyoruz” diyor. Bu arada Youth Republic’in yurtdışına açılma planları da var. Türkiye’nin çevresindeki gelişmekte olan ülkelerde büyük fırsatlar olduğunu belirten Gürcü, 2 yıl sonra yurtdışında ilk ofislerini açmak istediklerini söylüyor.
REKLAM DÜNYASINDAN...
Praktiker kimi seçti?
Praktiker Yapı Marketleri’nin reklam ajansı seçimi amacıyla düzenlediği konkur sonuçlandı. Alaaddin Adworks, reklam faaliyetlerinin tümünü üstlenmek üzere Praktiker’in yeni reklam ajansı seçildi.
Frög'e 4 yeni müşteri
Portföyünde Mey İçki-Kayra Şarapları, İstinye Park, Pimapen, Stefanel gibi markaları barındıran frög, ATV’nin yeni TV kanalı projeleri, Bridgestone, Lassa İhracat, Feyziye Mektepleri Vakfı (Işık Okulları, Işık Üniversitesi ve Galeri Işık Teşvikiye) ile çalışmaya başladı.
Ogilvy Healthworld yeni başkanı
Ogilvy Healthworld Türkiye (OHW) sağlık ajansının liderliğine, Şubat 2010 itibarıyla sağlık iletişimi sektörünün deneyimli ismi Beril Koparal Ayanoğlu getirildi.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?