ZİHİN AÇICILAR Reklamcılık, yaratıcılığın merkezde olduğu bir alan. Bu nedenle sektördekilerin her daim yaratıcılıklarını beslemesi gerekiyor. Peki reklamın en yaratıcıları bunu nasıl yapıyor? Hangi kitapları okuyor? Bu soruları sektörün önde gelen isimlerine sordum. İşte yanıtları: Manajans JWT'nin Başkanı Tuğbay Bilbay, şu anda Dr. Jeremy Stangroom'un "Little Book of Big Ideas/Büyük Fikirlerin Küçük Kitabı" serisinden "Religion/Din" ile Alberto Manguel ve Gianni Guadalupi'nin "Hayali Yerler Sözlüğü"nü okuyor. Bu kitapların, ikna ve bireyin ihtiyaçlarını anlamada kendisine yol gösterdiğini ve zihnini açtığını söylüyor.
ENTERESAN BİR KİTAP Leo Burnett İstanbul Ajans Başkanı Ahmet Akın da bugünlerde Tom Hodgkinson'un "The Idle Parent" isimli kitabını okuyor. Bu kitaba ilişkin olarak, "Bazı bölümlerini hiç beğenmemekle birlikte çocuk yetiştirirken sorunun çocuklarla az değil çok ilgilenmekten kaynaklandığıyla ilgili bölümleri beğendim. Çocukların bir dediğini iki yapmayanlar için enteresan bir kitap" diyor.
OSMANLIDAKİ PİYANİST Sektörün usta isimlerinden Lowe Başkanı Nesteren Davutoğlu, aynı anda birkaç kitap okuyanlardan. "Şu aralar Osmanlı Sarayı'nda müzik yapan piyanist Anna Grosser Rilke'nin anılarını okuyorum. Okuduğum diğer kitap da George Perec'in 'Yaşam Kullanma Kılavuzu'. Bu kitap ise ayrıntılarla kurulmuş bir dünya seyahati, lezzetli betimlemeler içeren büyük bir yapboz" diye anlatıyor.
BMW'NİN BAŞARI SIRRI Reklamın yeni nesil dahilerinden DDB&Co İstanbul'un Başkanı Karpat Polat'a gelince. O da bugünlerde BMW'nin başarısının altında yatan nedenleri anlatan David Kiley imzalı "Driven"ı okuyor. "Bir reklamcı olarak BMW markasının sadece iletişimde değil, yönetim biçiminde de oldukça başarılı olduğunu görmek ilham verici" diyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?