Reklam sektöründe yıl içindeki olumlu gelişmeler beklentinin üzerine çıkılmasını sağladı.
TEMKİNLİ BEKLENTİ
Reklam sektörü, 2009'daki yüzde 15'lik küçülmenin ardından 2010 yılına yüzde 15'lik temkinli bir büyüme beklentisiyle girmişti. Ancak yıl içindeki olumlu gelişmeler beklentinin üzerine çıkılmasını sağladı.
YÜZDE 30'A ULAŞTI
Yılı ortalama yüzde 30'luk bir büyümeyle kapattıklarını belirten Mindshare Genel Müdürü Demet İkiler, tüm mecraların bu olumlu sonuca katkıda bulunduğunu söylüyor. "Yüzde 60'lara varan büyümeyi dijitalde gördük. Televizyon yüzde 42, basın yüzde 20 büyüdü. Açıkhavada yüzde 24, radyoda yüzde 15, sinemada yüzde 15'lik bir büyümeye tanıklık ettik" diyor. Toparlanmanın bu kadar hızlı olmasının iç piyasada çok olumlu bir etki yarattığının da altını çiziyor.
SEKTÖR DEĞİŞİYOR
Peki sektör, 2011'e nasıl giriyor? Bu konuda İkiler, şöyle konuşuyor: "Şu anda medya sahipliğinde hala olası büyük değişiklik beklentisi var. Bu sektörün resmini belirlemede önemli olacak. İkincisi regülasyon sonucu reklam yerlerinde bir adım daha kısıtlama var. Bunun getireceği ikinci bir enflasyonist atak olacak.
AB'YE UYUM NE GETİRECEK?
Bir de Avrupa Birliği yasalarındaki uyum neticesinde RTÜK yasasında ürün yerleştirme ve sponsorluk maddelerinde birtakım esnemeler var. Yani gizli reklam sebebiyle yapılmayan birtakım uygulamalar hayatımıza girecek. Bu da yurtdışında örneklere benzer, marka ve içerik uygulamalarını hayatımıza sokacak. Bu gelişmeler ışığında yıl sonunda minimum yüzde 15'lik bir büyüme öngörüyoruz."
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?