Yılda 30 bin canlı türü yok oluyor

Türkiye Sınai Kalkınma Bankası, 60’ıncı yılında Özcan Yüksek’in “Rüzgarın Kanatları” projesine destek verdi.

1.06.2010 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Yılda 30 bin canlı türü yok oluyor
Türkiye Sınai Kalkınma Bankası, 60’ıncı yıldönümünde Özcan Yüksek’in “Rüzgarın Kanatları” projesine destek verdi. TSKB, dünyada kullanımı hızla artan rüzgar santrallerinin ülkemizde da yaygınlaşması için projeler geliştiriyor. Özcan Yüksek’in kitabı, TSKB’nin sürdürülebilir enerji konseptini yansıttığı için seçilmiş. Atlas Dergisi’nin genel yayın yönetmeni Özcan Yüksek, yel değirmenlerinin fotoğraflarını çekmiş. Rüzgarın peşinde, dünyanın geleceği üzerine düşünmüş. Ortaya çok güzel bir eser çıkmış. Özcan Yüksek, hepimizi düşünmeye davet ediyor: “Yaşam 3,5 milyar yıldır var dünyada. Dünya ise 4,5 milyar yıldır Güneş’in etrafında dönüyor. Harvard’lı biyolog E.H Wilson’ın hesaplamalarına göre saatte 3 tür yok oluyor, yılda 30 bin canlı türü sonsuza değin kayboluyor. Bu hızla devam ederse bin yıl içinde dünyadaki türlerin tamamı yok olacak. Bütün biyolojik türler içinde yalnızca insan, düşünebiliyor, öngörebiliyor. İnsanın yaratıcı düşüncesi de var, ahlaki düşüncesi de var. İnsanoğlu tarih boyunca toplumsal ilişkilerini köklü bir şekilde değiştirmeyi birçok defa başarmıştı, yine başarabilir.”

2010’DA DA KAZANMAK İSTEYENLER TL’DE KALSIN!
Türkiye Sınai Kalkınma Bankası Genel Müdürü Halil Eroğlu, Bodrum’da düzenlediği basın toplantısında, yenilenebilir enerji konusuna ağırlık verdi. Halil Eroğlu, ülkemizin 2030’a kadar 300 milyar dolarlık enerji yatırımına ihtiyacı olduğunu belirtti. TSKB, bugüne kadar yenilenebilir enerji projelerine 1,5 milyar dolarlık bir destek vermiş. Özellikle rüzgar santralleri konusunda ciddi çalışmalar yürütüyor. TSKB’nin basın toplantısının konusu enerjiydi. Ancak konu doğal olarak bankalara ve yatırımlara geldi. Halil Eroğlu, soruları yanıtlarken yatırımcılara TL cinsinden ana para garantili yatırım araçlarında kalmalarını salık verdi. Eroğlu, altındaki hareketlenmenin spekülatif olduğuna dikkat çekti, Euro’daki dalgalanmaların süreceğini söyledi ve bu ortamda TL’ye güvenenin kazanacağını savundu. ~

ÖDÜLLÜ BLOG’LARA GÖZ ATIN
Bu yıl üçüncüsü düzenlenen Blog Ödülleri Yarışması’na, 2 bin 41 blog yazarı 1.736 blog ile başvuruda bulundu. 17 kategoride 51 blog ödül almaya hak kazandı. İnternet kullanıcılarını blog yazmak konusunda cesaretlendirmeyi, bu sayede de Türk internet dünyasına özgün ve zengin içerikler kazandırmayı hedefleyen yarışmanın ayrıntılı bir web sitesi var. Türkiye’de olanları yakından tanımak isteyenlere, siteye göz atmalarını öneririm. Blog yazarlarımızın izlenimleri, düşünceleri ve tespitleri, kuruluşlara pek çok içgörü sunuyor. Kaçırmayın.
http://2010.blogodulleri.com/

TÜRKİYE EN ÇOK ARÇELİK VE ÜLKER’İ SEVİYOR
Nielsen’in Markalar Araştırması yine şaşırtmadı. İlk akla gelen markalar kategorisinde birincilik, son 10 yıldır olduğu gibi yine Arçelik’e gitti. İkinci sıraya Adidas yerleşti. Üçüncülük ise Nike ve Ülker’in oldu. Arçelik’in “zihin payı” orta yaşlılardan, Adidas’ınkiyse gençlerden geldi. Tüketicilerin kendilerini en yakın hissettikleri markalar sıralamasında birincilik Arçelik’in, ikincilik Ülker’in oldu. Araştırma sonuçlarına göre İstanbul’da en sevilen marka Ülker, İzmir’in favorisiyse Arçelik.

TARKAN POPÜLERLİĞİNİ SÜRDÜRÜYOR
Marka olmuş sanatçılar klasmanında, İbrahim Tatlıses liderliğini Hülya Avşar ve Tarkan’a kaptırdı. Tarkan, gençlerin ve erkek dinleyicilerinin desteğiyle zirveye yaklaşırken Hülya Avşar kadınların favorisi oldu. Son 2 yıldır sorgulamaya dahil edilen “marka olmuş sporcu” sıralamasında Hakan Şükür, yine ilk sırada yer alırken Arda Turan hızlı bir yükselişle ikinci sıraya yerleşti. ~

EN ÇOK İÇECEK MARKALARI HATIRLANIYOR
Nielsen Markalar Araştırması’nda 2009’da belirtilme düzeyini en fazla artıran marka, 11 puan artış ile pil kategorisindeki Duracell olmuş. Her bir kategoride ilk akla gelen markalara bakıldığında, geçen yılın en çok belirtilen markası Nokia, yerini bu yıl Coca-Cola’ya bırakmış. Onun ardından ise Nescafe ve Efes Pilsen geliyor. İçecek kategorisi bu yıl tüketici zihninde en tepede. Kategori liderlerinin yerel marka-global ortaklı marka karşılaştırmasına bakıldığında, tüketici zihin payında yerel markaların payı yüzde 58, global markaların payı ise yüzde 42 düzeyinde. Madeni yağlarda Shell, deodorant’larda Rexona ve duş jellerinde Duru, kategorilerinde lider olmalarına karşın belirtilme düzeyleri en düşük olan markalar.

EFES PİLSEN SPOR KULÜBÜ, ULUSAL SPOR MARKAMIZDIR
Efes Pilsen Spor Kulübü, Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu (TAPDK) tarafından hazırlanan yönetmelik taslağıyla ilgili bir açıklama yaparak taslak öngörülen biçimde yürürlüğe girerse kulübün varlığını sürdürmesinin imkansız hale geleceğini ve Efes Pilsen Spor Kulübü’nün kapanacağını bildirdi. Bir yandan küresel marka yaratalım diye uğraşıyoruz. Öte yandan dünya çapındaki 40 yıllık bir spor markamızı yok edecek yapılar kurmayı planlıyoruz. Çok yazık. Kulüp kapanırsa Efes Pilsen’in Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü’yle birlikte düzenlediği 31 ilde 15 bin gence eğitim verilen Efes Pilsen Basketbol Okulları da kapatılacak. Çok yanlış, çok üzücü bir gelişme. Hepimiz Efes Pilsen Spor Kulübü’ne destek vermeliyiz. ~

TÜRKİYE’Yİ CANNES’DA KİM TEMSİL EDECEK?
2010 Cannes Lions Basın kategorisinde, Alice BBDO Yaratıcı Yönetmeni Derya Tambay görev alacak. Tambay’ın oluşturduğu 14 kişilik jüri, Milliyet tarafından Cannes Lions’a gönderilecek ilanları seçti. Jüri, ilanları evrensel dili kullanma, yaratıcılık, özgünlük ve marka değerine katkıda bulunma gibi kriterler ekseninde değerlendirdi. OK, CNN Türk ve Volkswagen için hazırlanan reklamları bu kriterlere uygun buldu. Derya Tambay seçimler hakkında görüşlerini şöyle özetledi:

BANA BİR ŞEY OLMAZ DEME!
OK ilanları, gündelik hayatın içinden seçtiği riski hiçe sayan insan portreleri üzerinden “Bana bir şey olmaz deme, OK mi?” fikrini işliyor. Kampanyayı özgün ve ilgi çekici kılan özellikleri, içtenlikle “bizden” olması ve tipik şıkır şıkır reklam fotoğrafından uzakta duran, uygulamadaki samimiyeti.

KÜÇÜK AMA GÜÇLÜ BALİNA GİBİ BİR BALIK!
VW ilanı, Moby Dick’in o pek epik imgesinden yola çıkıyor. Herkesin bildiği bir kodun üzerine ürün özelliğini kondurarak kategorisinde farklı duran bir iş çıkarıyor. Güzel bir illüstrasyonla.

CNN HABERLERİ ESKİTMEDEN VERİR
CNN, haberciliğinin hızını anlatmak için günceli ustaca eskitiyor. İnce bir iş. Messi, renkleriyle 70’lerin yaşamına, Obama da eski oval ofis fotoğraflarına gönderme yapan kompozisyon da ilgi çekici.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz