"Aynı hızla büyümemeli"

Mustafa Sarıgül’le Levent-Maslak hattındaki yoğunluğu, bölgenin bu yoğunluğu kaldırıp kaldıramadığını konuştuk.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Aynı hızla büyümemeli
İstanbul'da son yılların en gözde iş merkezleri Levent-Maslak hattında yer alıyor. Türkiye'nin devleri olarak nitelendirilebilecek birçok şirketin ve özellikle de bankaların yönetim binaları ve genel müdürlükleri Maslak'ta sıralanıyor. Bölgeye giderek artan bu ilgi ciddi bir yoğunluğu da beraberinde getiriyor. Şişli Belediye Başkanı MUSTAFA SARIGÜL, Levent-Maslak hattının gelişmeye devam edeceğini söylüyor. Yine de önümüzdeki 10 yılda bu ölçüde bir büyümenin olmaması gerektiğine vurgu yapıyor ve "O zaman kent bu yoğunluğu kaldırmakta zorlanır" diye konuşuyor. Levent-Maslak hattı, özellikle son 10 yıl içinde rezidansların, büyük otellerin, sanayi kuruluşlarının ve çok uluslu büyük şirketlerin yatırım merkezi haline geldi. İş ve finans sektörünün yoğun ilgi gösterdiği bölgenin en önemli sorunları arasında trafik, otopark ve atık giderler yer alıyor. Şişli Belediye Başkanı Mustafa Sarıgül, özellikle Büyükdere Caddesi üzerinde trafiğin önemli bir problem olduğunu, bunun çözümü için hem yerel yönetimlere hem de Büyükşehir Belediyesi’ne önemli görevler düştüğünü söylüyor. Sarıgül, bölgenin daha da gelişmesi için İstanbul genelinde düşünülen kentsel dönüşüm projelerinin bölgede de yaygınlaşması gerektiğinin altını çiziyor. Mustafa Sarıgül’le Levent-Maslak hattındaki yoğunluğu, bu bölgede gelecekte neler olacağını, bölgenin bu yoğunluğu kaldırıp kaldıramadığını konuştuk:

Capital: İstanbul'da iş merkezlerinin en yoğun olduğu yer Maslak-Ayazağa hattı çevresi. Sizce bölge bu yoğunluğu kaldırabiliyor mu?
- Özellikle Maslak, uzun zamandan beri iş merkezleri ve alışveriş merkezlerinin, büyük ölçekli firmaların bulunduğu bir bölge. Bu durum ister istemez ciddi bir yoğunluk yaratıyor. Özellikle trafik açısından bu yoğunluk daha da fazla. Ancak metropollerde bazı bölgelerde, Maslak'ta olduğu gibi iş ve finans sektörünün yoğunlaşması kaçınılmaz oluyor. Hızlı nüfus artışı, bu yoğunluğun en önemli nedenlerinden biri. Yoğunluğa uygun bir altyapı hazırlarsanız, sorun yok. Ancak, bu yoğunluğu karşılayacak bir altyapınız yoksa, o zaman büyük sorunlarla karşı karşıya kalıyorsunuz. İki konu bu açıdan çok önemli, biri trafik ve otopark, diğeri de kanalizasyon gibi atık giderler. Maslak hattında özellikle son yıllarda artan iş yeri ve bina yoğunluğu ister istemez Büyükdere Caddesi üzerindeki trafik yoğunluğunu artırdı. Her ne kadar metro hattının devreye girmesi bu yoğunluğun bir kısmını tolere ettiyse de yeterli olmadı. Özellikle işe geliş ve gidiş saatleri olan sabah ve akşam saatlerinde Büyükdere Caddesi üzerinde trafik yoğunluğu yaşıyoruz. Karayolları Genel Müdürlüğü ve Büyükşehir Belediyesi’nin son dönemde yaptırdığı bazı kavşaklar, alt geçitler ve tüneller, bu yoğunluğu hafifletmeye yönelik düzenlemeler. Tabii 20 milyona yakın nüfusu olan bir metropolde sorunların bir anda bitmesi de mümkün değil. Yerel yönetim olarak, gerek ilçe belediyelerine gerekse Büyükşehir Belediyesi’ne özellikle trafik düzenlemesi konusunda büyük sorumluluklar düşüyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz