İstanbul'da
son yılların en gözde iş merkezleri Levent-Maslak hattında yer alıyor.
Türkiye'nin devleri olarak nitelendirilebilecek birçok şirketin ve
özellikle de bankaların yönetim binaları ve genel müdürlükleri Maslak'ta
sıralanıyor. Bölgeye giderek artan bu ilgi ciddi bir yoğunluğu da
beraberinde getiriyor. Şişli Belediye Başkanı MUSTAFA SARIGÜL,
Levent-Maslak hattının gelişmeye devam edeceğini söylüyor. Yine de
önümüzdeki 10 yılda bu ölçüde bir büyümenin olmaması gerektiğine vurgu
yapıyor ve "O zaman kent bu yoğunluğu kaldırmakta zorlanır" diye
konuşuyor. Levent-Maslak hattı, özellikle son 10 yıl içinde
rezidansların, büyük otellerin, sanayi kuruluşlarının ve çok uluslu
büyük şirketlerin yatırım merkezi haline geldi. İş ve finans sektörünün
yoğun ilgi gösterdiği bölgenin en önemli sorunları arasında trafik,
otopark ve atık giderler yer alıyor. Şişli Belediye Başkanı Mustafa
Sarıgül, özellikle Büyükdere Caddesi üzerinde trafiğin önemli bir
problem olduğunu, bunun çözümü için hem yerel yönetimlere hem de
Büyükşehir Belediyesi’ne önemli görevler düştüğünü söylüyor. Sarıgül,
bölgenin daha da gelişmesi için İstanbul genelinde düşünülen kentsel
dönüşüm projelerinin bölgede de yaygınlaşması gerektiğinin altını
çiziyor. Mustafa Sarıgül’le Levent-Maslak hattındaki yoğunluğu, bu
bölgede gelecekte neler olacağını, bölgenin bu yoğunluğu kaldırıp
kaldıramadığını konuştuk:
Capital: İstanbul'da iş merkezlerinin en yoğun olduğu yer Maslak-Ayazağa hattı çevresi. Sizce bölge bu yoğunluğu kaldırabiliyor mu?
- Özellikle Maslak, uzun zamandan beri iş merkezleri ve alışveriş
merkezlerinin, büyük ölçekli firmaların bulunduğu bir bölge. Bu durum
ister istemez ciddi bir yoğunluk yaratıyor. Özellikle trafik açısından
bu yoğunluk daha da fazla. Ancak metropollerde bazı bölgelerde,
Maslak'ta olduğu gibi iş ve finans sektörünün yoğunlaşması kaçınılmaz
oluyor. Hızlı nüfus artışı, bu yoğunluğun en önemli nedenlerinden biri.
Yoğunluğa uygun bir altyapı hazırlarsanız, sorun yok. Ancak, bu
yoğunluğu karşılayacak bir altyapınız yoksa, o zaman büyük sorunlarla
karşı karşıya kalıyorsunuz. İki konu bu açıdan çok önemli, biri trafik
ve otopark, diğeri de kanalizasyon gibi atık giderler. Maslak hattında
özellikle son yıllarda artan iş yeri ve bina yoğunluğu ister istemez
Büyükdere Caddesi üzerindeki trafik yoğunluğunu artırdı. Her ne kadar
metro hattının devreye girmesi bu yoğunluğun bir kısmını tolere ettiyse
de yeterli olmadı. Özellikle işe geliş ve gidiş saatleri olan sabah ve
akşam saatlerinde Büyükdere Caddesi üzerinde trafik yoğunluğu yaşıyoruz.
Karayolları Genel Müdürlüğü ve Büyükşehir Belediyesi’nin son dönemde
yaptırdığı bazı kavşaklar, alt geçitler ve tüneller, bu yoğunluğu
hafifletmeye yönelik düzenlemeler. Tabii 20 milyona yakın nüfusu olan
bir metropolde sorunların bir anda bitmesi de mümkün değil. Yerel
yönetim olarak, gerek ilçe belediyelerine gerekse Büyükşehir
Belediyesi’ne özellikle trafik düzenlemesi konusunda büyük sorumluluklar
düşüyor.