Yeniler atakta

Son yıllarda farklı sektörlere birçok yeni marka giriş yaptı.

1.09.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Yeniler atakta

TASARIMIN BÜYÜK GÜCÜ
Tasarıma odaklanmak ve daha uygun fiyat stratejisiyle tüketicinin karşısına çıkmak da yenilerin şansını artıran önemli bir faktör. Uzmanlara göre 2007 yılında girdiği seramik sektöründe bugün yüzde 7’lik pazar payını elinde bulunduran Bien Seramik’in de en büyük rekabet avantajı tasarımda yarattığı fark. Avrupa Birliği’nin uluslararası tasarım yarışmasında en çok derece yapan ülkelerin sıralandığı ‘Top 100 En İyi Tasarımcı Ülkeler’ listesinde, Türkiye’yi ABD’den sonra ikinci sıraya taşıyan üç tasarım ekibi arasında yer aldıklarını belirten Bien Seramik Satış Grup Başkanı Metin Savcı, tasarımın karşılığını daha yüksek pazar payı olarak aldıklarını söylüyor.

Küçük ev aletlerinde de son dönemde yeni oyuncu girişi anlamında bir hareket var. Henüz buradaki yeniler ciddi bir pazar payına ulaşmış değil. Ancak pazarda 100’den fazla markanın yer aldığı düşünüldüğünde uzmanlar bu kategorideki yenilerin gerek uygun fiyat politikaları gerek tüketiciye vadettikleri farklılıklarla öne çıkabileceğini söylüyor. Son 3 yılda pazardan yüzde 2 pay alabilen Ho-mend’in genel müdürü Hakan Koçer, ayrıcalıklı hizmetlerle markanın pazardaki konumunu güçlendirmek niyetinde. Koçer, bu hizmetler hakkında şu bilgiyi veriyor: “Müşteri hizmet taahhüdümüz dünyada bir ilk. Tüm arızalı ürünleri evden ve işyerinden kargo ile
aldırıp, 48 saat içinde tamir edip veya yenisi ile değiştirip, kargo ile Homend müşterisine gönderiyoruz. ”

Rekabetten daha uygun bir fiyatlama stratejisiyle sıyrılmayı benimseyen Goldmaster, 2 yılda pazardan yüzde 2,5 pay aldı. Pazardaki tüm markaların fonksiyon olarak neredeyse aynı ürünlerle rekabet ettiklerini ifade eden Goldmaster Genel Müdürü Sinan Bora, “Fiyat-kalite olarak yüksek performanslı ürünler pazarda öne çıkmamızı ve ayrışmamızı sağladı” diyor.

GELECEK VAAT EDENLER
Bu yeni girişler arasında en çok kimlerin gelecek vaat ettiğine gelince... Biscolata önümüzdeki 5 yıllık dönemde pazarda 3 ana oyuncudan biri olmayı planlıyor. Homend’in planı her yıl yüzde 1 pazar payı alarak ilerlemek. Homend Genel Müdürü Hakan Koçer, “Kuruluşumuzun 5’inci yılında yüzde 5 pazar payına ulaşmayı hedefliyoruz” diyor. Asya Emeklilik de gelecek 5 yılda sektördeki ilk 5 şirketten biri olma hedefiyle yol alıyor. Yakın zamanda sektörün ilk üç markasından biri olacaklarını belirten Goldmaster Genel Müdürü Sinan Bora, “Seda Sayan ile yaptığımız iş ortaklığı ve diğer marka yatırımlarımızı da dikkate alırsak ben gelecek 2 yıl içinde 3 lider marka arasında olacağımıza eminim” diyor. Akaryakıt dağıtım sektörünün iki yeni markası Starpet ve Bluepet de sektörde pazar payını giderek artırmak peşinde. Starpet, gelecek 5 yılda pazar payını yüzde 1’den yüzde 3’e çıkarmayı planlarken, Bluepet ise ilk 10 oyuncu arasına girme mücadelesi vereceğini belirtiyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz