"Türkiye bizim için özel ülkelerden biri"

BP, Türkiye'nin en büyük yabancı şirketlerinden biri.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Türkiye bizim için özel ülkelerden biri



Türkiye, BP'nin hem 'arama ve üretim' hem 'rafinaj ve pazarlama' segmentlerinde faaliyet gösterdiği az sayıdaki özel ülkeden biri...
Global anlamda da akaryakıt ve LPG dağıtım kanalında en stratejik beş ülkeden biri olarak görülüyor. Türkiye'nin petrol- doğalgaz üretimi ve Avrupa pazarlarına ulaşım güzergahı üzerinde olması açısından da stratejik bir ülke olduğuna dikkat çeken BP Petrolleri A.Ş. Genel Müdürü Murat Günem, Türk pazarında güçlü hedefleri olduğunu açıklıyor.

"BP olarak Şah Deniz ve benzeri büyük projelere aktardığımız yatırımlar 2011 yılında da devam edecek"

diyen Gündem, iç pazarda liderliğe oynadıklarını ifade ediyor.
Zaten şirketin krizin sonrasında büyümesi de sürüyor. Günem, kriz yılı 2009'u bile başarılı geçirdiklerini ve cirolarını yaklaşık 6.5 milyar TL'ye ve pazar paylarını benzinlerde yüzde 16'ye çıkardıklarını açıklıyor. 

"
Aynı büyüme eğilimini 2010 yılında da sürdürdük" diyen Günem, geçtiğimiz yılın başarılı özetini şöyle veriyor: "BP Türkiye, 2010 yılında, Ocak- Eylül 2010 dönemindeki benzin, motorin ve LPG otogaz toplamı olarak ifade edilen akaryakıt tüketiminde 2009'un aynı dönemine göre gerçekleştirdiği yüzde 1'lik artışla doğru orantılı bir büyüme kaydetti. Türkiye'de 2010 planlarımızda 35 akaryakıt istasyonu daha açmak vardı ve bu gerçekleşti."

Bulunduğu tüm pazarlarda birinci veya ikinci şirket olmayı hedefleyen ve Türkiye'de de aynı kararlıkla yatırımlarına devam eden şirket, marka stratejisini "Daha Fazlası BP'de" sloganıyla yürütüyor. Günem, pazardaki rekabet stratejilerini şöyle aktarıyor:

"Müşterilerimize "daha fazlasının" sözünü vererek onların beklentilerini karşılayamaya odaklandık. Tüm çalışmalarımızı bu söylem çerçevesinde, müşterilerimiz için "daha fazlası" ne
olabilir yaklaşımıyla geliştiriyoruz. Örneğin, geçen yıl lansmanını yaptığımız sadakat programımız BP Club ile müşterilerimize "dahafazlası"nı sunuyoruz. İstasyonlarımızdaki teknolojik donanımlar birçok konuda hızlı olmamızı ve kalite çıtamızı yükseltmemizi sağlıyor"
 
diyor.
BP Petrolleri A.Ş. Genel Müdürü Murat Günem, 2011 yılı planlarını, rekabet stratejilerini ve Türk pazarındaki hedeflerini Capital'e anlatıyor:

BP için Türkiye'nin önemi nedir? Ülkemizdeki faaliyetleri açıklar mısınız?
-Türkiye, BP'nin hem 'arama ve üretim' hem 'rafinaj ve pazarlama' segmentlerinde faaliyet gösterdiği az sayıdaki özel ülkeden biri... Öncelikle bu noktayı belirtmek isterim. BP olarak biz Türkiye'de akaryakıt, madeni yağlar, LPG, havacılık ve gemicilik gibi pek çok iş kolunda çalışmalar yapıyoruz. Ayrıca global anlamda stratejik olan Bakü Tiflis Ceyhan (BTC) Ham Petrol Boru Hattı ve Şah Deniz Doğalgazı gibi projeler de yürütülüyor.  Türkiye'deki faaliyetlerine 1912 yılında başlayan BP, bugün Türkiye'nin en büyük yatırımcılarından biri. Gerek enerji sektörünün gelişmesine, gerekse Türkiye ekonomisine önemli katkılarımız oldu.  Şirketimizin küresel vizyonu doğrultusunda, Türk ekonomisine ve enerji sektörüne yatırımlarımızı kurumsal değerlerimizden ödün vermeden bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da aynı kararlılıkla sürdüreceğiz.

BP Türkiye global krizden nasıl etkilendi?
-Aslında krizin ardından BP, Türkiye'de geçen yıl başlayan istikrarlı ve kararlı büyümesini sürdürüyor. Global ekonominin etkileri nedeniyle 2009, ülkemiz için oldukça zor bir yıldı. Ama bizim açımızdan başarılı geçti çünkü 30 yeni istasyon açtık, ciromuz yaklaşık 6.5 milyar TL'ye ulaştı. Pazar payımız benzinlerde yüzde 16 oldu.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz