"Yeşil kurbağa damgasına dikkat"

“yeşil kurbağa” damgası, lipton çay üretiminin tüm aşamalarında çevrenin korunduğunun, çiftçi ekonomisine ve sosyal hayata önemli katkı sağladığının kanıtı.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Yeşil kurbağa damgasına dikkat
Unilever'in sürdürülebilir yaşam planı kapsamındaki en önemli projelerinden birisi lipton sürdürülebilir çay tarımı projesi. Lipton ekibi, bu projeye üç yıl önce ekonomik ömrünün yaklaşık yüzde 75’ini tamamlayan Türk çayının geleceğini kurtarmak için başladı. Proje kapsamında 17 bini aşkın çay tarımı üreticisine eğitim verdiklerini anlatan Unilever Gıda Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Mustafa Seçkin, ayrıca yaptıkları diğer uygulamalarla rize pazar’daki fabrikalarına dünyanın önde gelen çevre kuruluşu yağmur ormanları birliği’nin sertifikasını kazandırmayı başardıklarını belirtiyor. Seçkin, lipton ambalajlarına basılan “yeşil kurbağa” damgasının, lipton çay üretiminin tüm aşamalarında çevrenin korunduğunun, çiftçi ekonomisine ve sosyal hayata önemli katkı sağladığının kanıtı olduğunu kaydediyor.

Lipton, Sürdürülebilir Çay Tarımı Projesi ile Doğu Karadeniz’in gelişmesine ve bölgenin geçim kaynağı olan çay bitkisinin geleceğinin koruma altına alınmasına önemli katkı sağlıyor. Bu projenin kendileri için önemli bir deneyim ve gurur kaynağı olduğuna işaret eden Unilever Gıda Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Mustafa Seçkin, çay üreticilerinin de giderek bilinçlendiğine dikkat çekiyor. Üreticilerin tüm çalışmaların farkında olduğunu ve kendilerine destek verdiğini kaydeden Seçkin, tüm bu projelerin ekonomiye ve sosyal hayata önemli katkıları olduğunu vurguluyor.

Lipton'un Türkiye'deki sürdürülebilirlik planında öne çıkan stratejiler neler?
Unilever dünyanın en büyük hızlı tüketim ürünleri şirketlerinden biri olarak tüm dünyada yatırım atağını sürdürüyor. Küresel pazardaki etkinliğini ve payını sürekli artıran Unilever olarak, Sürdürülebilir Yaşam Planı kapsamında Türkiye’de Lipton markamızla Lipton Sürdürülebilir Çay Tarımı Projesi’ni gerçekleştiriyoruz. Unilever olarak, karbon ayak izimizi sürekli küçültmeyi hedefleyen ve olumlu sosyal etkilerimizi artıran bir iş yapış biçimini benimsiyoruz. Bu kapsamda 2010 yılında hayata geçirdiğimiz Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı, ürünlerimizin çevresel etkilerini yarıya indirecek, bir milyardan fazla insanın sağlık ve esenliklerini artırmak için harekete geçmesine yardımcı olacak ve tarımsal hammaddelerimizin yüzde 100’ünü sürdürülebilir bir şekilde tedarik etmemizi sağlayacak hedefler üzerine kurulu. Lipton olarak sürdürülebilirlik planımızda ağırlık verdiğimiz konu çay sektörünün Türkiye’deki sürdürülebilirliğini sağlamak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz