"8 milyon müşterinin cebinde kartı var"

Migros, bugün Money Club kart ile 8 milyon müşteriye ulaştı.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
8 milyon müşterinin cebinde kartı var
15 yıl önce Migros Club ile Türkiye’nin perakende sektöründeki ilk sadakat kartı uygulamasını hayata geçiren Migros, bugün Money Club kart ile 8 milyon müşteriye ulaştı. Dünyada bile CRM olgusunun yeni yeni konuşulmaya başlandığı 1998 yılında Migros, sadakat kart uygulaması Migros Club ile Türkiye’de bir ilke imza attı. 2010 yılında kartın adı Migros A.Ş’ye ait diğer satış formatlarında, Tansaş ve Macrocenter mağazalarında da yaygınlaştırılmak amacıyla Money Club olarak değiştirildi. Money Club kartın halen 8 milyon aktif müşterinin cebinde bulunduğunu ve satışlarının yüzde 78’ini oluşturduğunu söyleyen Money Club&CRM Grup Müdürü Kına Demirel, “Money Club sayesinde bireyin alışveriş alışkanlıklarından yola çıkarak, müşterimize bu yönde oluşturacağımız daha fazla teklifin bulunacağı platformların hazırlıkları içerisindeyiz” diyor.

Money Club ile CRM alanında dünyanın en prestijli değerlendirme kuruluşlarından Gartner’ın verdiği Sosyal ve Mobil Strateji Ödülü’nü kazandıklarını hatırlatan Demirel, sosyal medyadaki yol haritalarını takip ederek geliştiklerini belirtiyor: “Money Club Facebook sayfasına girdiğinizde kart numaranızı sisteme tanımlayabiliyorsunuz. Bu sayede fanlarımıza özel kampanyalar yapabiliyor, kendilerinin görüşlerine yönelik adımlar atabiliyoruz.” Money Club&CRM Grup Müdürü Kına Demirel sadakat programları, Money Club, CRM çalışmaları ve Migros’un sosyal medyadaki uygulamalarına ilişkin sorularımızı yanıtladı:

Migros’ta CRM çalışmaları ne zaman ve nasıl başladı?
1998 yılında dünyada CRM olgusu yeni yeni konuşulmaya başlanırken Migros’un üst yönetimi ve saha yönetimi CRM’in uzun vadede sağlayacağı faydayı öngörüp Türkiye’nin perakende sektöründeki ilk sadakat kart uygulaması olan Migros Club’ı hayata geçirdi. Yıllar içerisinde Migros Club kart büyümesine devam ederek Migros Grubu satışlarının yüzde 78’ini oluşturdu. Migros Club kartın adı, Migros A.Ş’ye ait Tansaş ve Macrocenter mağazalarımızda da yaygınlaştırılmak amacıyla 2010 yılında Money Club olarak değiştirildi. Üst yönetimin ve saha ekibinin karta inanmaları, sahiplenmeleri sonucunda Money Club, serüveninin başından beri perakende sektörünün en büyük sadakat programı olma özelliğini korudu.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz