Önce ikincilik 5-10 yılda liderlik

Guillaume De Colonges, perakende pazarındaki hedeflerini, indirim marketlerine karşı izledikleri stratejileri anlattı

1.01.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Önce ikincilik 5-10 yılda liderlik


Capital: İndirim marketleri fiyat avantajıyla öne çıkıyor. Sizin en önemli silahınız ne olacak?
- CarrefourSA'nın sattığı taze ve kaliteli ürünlerini, indirim marketleri aynı fiyat politikasıyla hiçbir zaman satamaz. Bunu yapmayı da bilmiyorlar. Baktığınızda Türkiye'de perakende pazarı çok gelişti ve çok önemli bir büyüme var. CarrefourSA olarak 18 yıl önce girdiğimiz Türkiye pazarında perakendenin tarihini çok iyi biliyoruz. Sağlıklı beslenme trendiyle tüketicilerin taze ve kaliteli gıda ürünlerine talebi artıyor. Bugün tüketicilerin bu tercihlerini çok fazla görmesek de önümüzdeki dönemde CarrefourSA'nın taze ürünlerdeki gücünün pazardaki diğer rakiplerimiz karşısında çok önemli bir kaldıraç etkisi yaratacağını düşünüyorum.

Capital: Bundan sonra en önemli hedefiniz nedir? Pazarda ikinciliği hedefliyor musunuz?
- Birinci hedefimiz, pazarda tüketicilerin tercih ettiği perakende markası olmak ve en zengininden en yoksuluna kadar bütün müşteri gruplarını kapsamak. Bunun sonucunda 5-10 yıl içinde pazarın lideri olabiliriz. Ancak, bugün kesinlikle pazarın anahtar oyuncularından biriyiz. Daha sonra da orta vadede vizyonumuz pazarın lideri olmak. 18 yıldan bu yana Türkiye'de olmamızın verdiği bilgi birikimini kullanacağız. Türkiye'nin sadece İstanbul'dan ibaret olmadığını biliyoruz, birçok şehri ve buralardaki farklı tüketici tiplerini çok iyi tanıyoruz. Türkiye'nin 60 şehrinde hipermarketlerden süpermarketlere kadar farklı formatta mağazalarımız var. Bu avantajımız bize Türkiye'nin farklı bölgelerine ve farklı müşteri tiplerine gidebilme imkanı veriyor. Yaptığımız araştırmalar da bize markamızın pazarda çok iyi bilindiğini ve güçlü olduğunu gösteriyor. Birinci önceliğimiz tüketicilerin pazarda en sevdiği marka olmak.

Capital: Bunun dışında hedefleriniz arasında neler var?
- En önemli önceliklerimizden biri de Türkiye'nin modernleşmesine katkıda bulunmak. Büyük şirketlerden KOBİ'lere kadar Türkiye'de çok sayıda iş ortağımız var. Bundan sonra da küçük ve orta ölçekli şirketlerin gelişimine katkıda bulunmak için daha çok işbirlikleri geliştirmeye ve onların gelişimine yardımcı olmaya devam edeceğiz.

Capital: Pazarda konsolidasyon ve satın alma bekliyor musunuz?
- Evet, kesinlikle Türkiye'de perakende sektöründe çok önemli konsolidasyonlar yaşanacak. Zaten bu durum geçmişte de olmuştu. Migros Tansaş'ı, CarrefourSA da Gima'yı satın almıştı. Geçen yıl da hem İstanbul'da hem de Karadeniz Bölgesi'nde yerel perakende zincirleri satın aldık. Önümüzdeki dönemde de büyüme planlarımız çerçevesinde yeni satın almalar olabilir.

Capital: 5 yıl sonra Carrefoursa'yı nerede görmeyi hayal ediyorsunuz?
- CarrefourSA 18 yıl önce Türkiye'de ilk hipermarketi açtı. O günden bu yana da hep sektörünün en önemli 3 oyuncusu arasında yer aldı. Bundan sonra da kesinlikle ilk 3 içinde kalacağımızı söyleyebilirim. Belki 5 yıl içinde ikinci olabiliriz. Ancak, en önemli hedefimiz tüketicilerin en çok tercih ettiği perakende markası olmak. Orta vadede ise az önce de söylediğim gibi pazarın lideri olma vizyonumuz var.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz