CRM çözümlerinin yerli mucitleri

Aslan Doğan ile Satış ve Müşteri Operasyonlarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Baki Aktürk sorularımızı yanıtladı

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
CRM çözümlerinin yerli mucitleri
Etiya, geliştirdiği değerler ve sistem entegrasyonu projeleriyle 2004 yılından bu yana telekomünikasyon sektöründe çözüm sağlayan yüzde yüz yerli bir Türk şirketi. Yaklaşık 8 yıldır telekomünikasyon ve CRM süreçleri konusunda deneyim kazanmış tecrübeli bir ekibe sahip olan Etiya, bünyesinde yaklaşık 150 kişilik bir mühendis ekibini istihdam ediyor. 2009 yılında geliştirmeye başladığı Telaura CRM Suite'i 2011 yılında tamamlayan Etiya'nınbu ürünü, 2011 Eylül ayında TTNet tarafından kullanılmaya başlandı. Ürün, tamamen Türk kaynakları kullanılarak geliştirildi. Projede 50'den fazla mühendis, analist, sistem mimarı ve test mühendisi yer aldı. Telaura CRM Suite, müşteri, kampanya, irtibat, ürün, teklif, sipariş, kanal, elde tutma ve fırsat yönetimi gibi temel CRM bileşenlerini içeriyor. Şirket şimdi bu ürünü enerji sektörüne de uyarlayıp su, doğalgaz, elektrik gibi abone bazlı alanlara yayarak, enerji sektörüne yönelik çözümler üretecek. Ayrıca Azerbaycan ve Arnavutluk'taki operatörlerle de görüşme halinde olan şirket, Telaura'yı yurtdışına da entegre etmeye hazırlanıyor. Etiya Strateji ve İş Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Aslan Doğan ile Satış ve Müşteri Operasyonlarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Baki Aktürk sorularımızı şöyle yanıtladı:

Öncelikle Etiya'yı bize kısaca anlatır mısınız?

Aslan Doğan: Biz 2004 yılında kurulan genç bir firmayız. İlk yaptığımız işlerden biri de Türk Telekom'un broadband (geniş bant) altyapısıydı. Müşteri, sipariş ve arıza yönetimi dediğimiz bir platform. Türkiye'de internet satışı yapan bütün ISP'ler bu platform üzerinden satış yapıyorlar. 2006'da TTNet'in kurulmasıyla birlikte geniş bant tarafından tecrübelerimizi TTNet tarafına da aktarmaya başladık. 2009'da da kendi ürünümüzü yapmaya karar verdik. Pazarda endüstriyel ürünlerin sektörel ürünlere uygulanması konusunda birçok yabancı ürün vardı ancak verimlilikleri oldukça düşüktü. Ürünle ilgili kriterler oluşmaya başladı. Perspektifi olan, kolay entegre edilen, son teknolojileri içeren, müşterinin kendi ürününü adapte edebileceği, açık yüzlü bir ara sistem yapmaya karar verdik. 2011 Ağustos ayında Telaura adını verdiğimiz CRM uygulamasını devreye aldık. Bu ürün TTNet ile hayata geçti. TTNet şu anda bu CRM uygulamasını kullanıyor.
Baki Aktürk: 2011 yılından itibaren sadece yazılım
üreten bir firma olarak hayatımıza devam edemeyeceğimize karar verdik. Bununla ilgili şirkette başka hizmetleri de verebilecek bir yapılanmaya gittik. Bu yetkinlik merkezli bir yapılanma. Ana yetkinliğimiz her ne kadar CRM olsa da özellikle pazarın getirmiş olduğu şartlardan dolayı CRM'in de bileşenlerine bir geçiş yapma ihtiyacı duyduk. Endüstri ürünleriyle diğer ürünleri birbirine entegre ederek uçtan uca çözümler sunma yoluna gittik. Veri ambarı ve raporlama domain'lerinde de faaliyet göstermeye başladık. Etiya aynı zamanda bir sistem entegratörü oldu. Ayrıca teknoloji danışmanlığı ve outsourcing hizmetleri de sunuyoruz.

Etiya olarak hangi alanlarda faaliyet gösteriyorsunuz?

Doğan: Müşteriyle temas noktasından, müşterinin servislerle ilgili geri dönüşlerini kontrol altına aldığımız sürecin altyapısı konusunda hizmetler veriyoruz. Satış, sipariş, arıza, kampanya, sadakat yönetimi dediğimiz birçok uygulamayı içerisinde bulunduruyor. Bu sistem 16 modülden oluşuyor. 2011 yılında sosyal medyanın etkili hale gelmesiyle birlikte, sosyal medya tarafında da ilk ürünümüzü çıkardık. Bu ürünle sosyal medyada müşteri profilini analiz ederek müşterilerinizi takip edebileceğiniz, sizinle ilgili taleplerini ve şikayetlerini ölçebileceğiniz bir uygulamamız da var. Dolayısıyla müşterinizin sizinle ilgili bir sıkıntısı varsa anında müdahale edebiliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz