15 bin tekstil işçisine umut oldu

Türkiye’nin en büyük tekstil pazarlama organizasyonu olan Dosso Dossi Fashion Show, İstanbul’da başladı.

23.09.2020 14:16:000
Paylaş Tweet Paylaş
15 bin tekstil işçisine umut oldu

Dünyaca ünlü top modellerin katıldığı şovlarla Türk hazır giyim sektörünün dünya pazarlarına açılmasında “Business Holiday” modelini uygulayan Dosso Dossi Fasihon Show, İstanbul’da başladı. 21 – 24 Eylül tarihleri arasında Hilton İstanbul Bomonti Hotel & Conference Center’da düzenlenen etkinliğe Merter, Osmanbey ve Laleli’de bulunan yaklaşık 100 ayrı hazır giyim markası katıldı. Rusya, Ukrayna, Azerbaycan,  Kazakistan ve Orta Doğu ülkelerinden gelen yaklaşık bin alıcı, kurulan stantlarda sunulan kış kreasyonları üzerinden alım yaptı.

SİBİRYA’DAN TALEP PATLAMASI

İstanbul fuarı öncesinde 2020/21 kış kreasyonlarının yer aldığı dijital defilenin çekimlerinin Ağrı Dağı’nda gerçekleştirildiğini belirten Dosso Dossi Holding Yönetim Kurulu Başkanı

Hikmet Eraslan, 50 ülkede yapılan tanıtımlardan hızlı bir dönüş sağlandığını söyledi. Eraslan, “Dosso Dossi’nin online satış kanalı olan www.ddfs.com için Ağrı Dağı eteklerinde çekilen dijital platform defilesinin etkisi büyük oldu. Dijital defile dünya genelinde yayın yapan moda ve müzik kanalları aracılığıyla 50 ülkede gösterildi. Bizimle sürekli alışveriş bağı bulunan 5 bin kişilik alıcı grubuyla da paylaşıldı. Bu süreçte en çok dikkatimizi çeken ise yaklaşık 30 milyon insanın yaşadığı Sibirya’dan gelen talepler oldu. Ağırlıklı olarak kış mevsiminin hüküm sürdüğü Sibirya Yarımadası’nda özellikle Kamçatka bölgesinden ciddi anlamda palto talebi geldi. Antalya’da her yıl düzenlediğimiz fuara bu bölgeden gelen alıcıların yanı sıra online toptanda yeni alıcıların da eklenmesi dikkatimizi çekti. Geçtiğimiz yıla göre yüzde 200’lük bir artış söz konusu. Yaptığımız dijital defile, online toptan kanalımızı oldukça hareketlendirdi. 30 ülkeden, yaklaşık 200 şehirden dijital ortamda sipariş alıyoruz. Fuar süresince dijitalde yaklaşık 10 bin ziyaretçiye ulaşmayı hedefliyoruz ” dedi.

15 BİN TEKSTİL İŞÇİSİNE UMUT OLDU

Tüm dünyayı etkisi altına alan pandemi sürecinin özellikle ihracat ağırlıklı üretim yapan tekstil markalarına olumsuz etkinsinin büyük olduğunu belirten Eraslan, İstanbul’u özellikle seçtiklerini belirtti. Eraslan, ”Pandemi sürecinde büyük durgunluk yaşayan hazır giyim sektörüne destek olmak için bu fuarı İstanbul’da düzenliyoruz. 100 marka ile yaklaşık bin yabancı alıcıyı yüz yüze buluşturuyoruz. Fuardaki sıcak alışverişin yanı sıra yıl içindeki tekrar siparişlerle birlikte 15 milyon dolarlık bir ciroya ulaşmayı hedefliyoruz. Bu da ihracat ağırlıklı üretim yapan markalar ile ekmeğini bu sektörden kazanan iplikçiden düğmeciye, kumaşçıdan ütücüye kadar yaklaşık 15 bin tekstil emekçisinin yeniden iş hayatında aktif olması anlamına geliyor” dedi.

GELEMEYENLERE ONLINE SATIŞ HATTI

Pandemi nedeniyle sınırlı uçuş imkânları dolayısıyla Türkiye’ye gelemeyen alıcılar için de fuar alanında özel bir ekip kuruldu. Teknolojinin tüm imkanları kullanılarak www.ddfs.com üzerinden online satış kanallarına ağırlık veren ekip üyeleri, alıcılarla canlı bağlantıya geçerek stantlardaki ürünleri bizzat incelemelerini sağladı.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz