3 yılda 3 kat büyürüz

2 EKİM, 20170
Paylaş Tweet Paylaş
3 yılda 3 kat büyürüz

“3 YILDA 3 KAT BÜYÜRÜZ”

 MURAT AKDOĞAN/MYC PARTNERS YÖNETİM KURULU BAŞKANI

Dr. Murat Akdoğan, iş dünyasının sıra dışı girişimcilerinden biri... 24 yaşında mühendis olarak girdiği Baymak’ı, kriz döneminde batmaktan kurtardı ve ardından şirketin patronu oldu. Onun yönetiminde Baymak, sektörün en büyük oyuncusu haline geldi. 2002 yılında İngiliz Baxi Group ile ortaklığa imza atan Akdoğan, 2013 yılında da şirketi tümüyle BDR Therma’ya satarak sektörden çıktı. Baymak’ta yapmak istediği her şeyi yaptığını belirten Akdoğan’ın odağında ise artık sağlık, gayrimenkul ve turizm sektörü var
Ethica ve Estetica markalarıyla sağlıkta 1’i genel 3’ü estetik olmak üzere 4 hastaneyle yola devam eden Akdoğan, “Bu alanda 120 milyon TL’lik bir hacmimiz var. Ancak bu hacmi 3 yılda 3 katına çıkarma potansiyeli de bulunuyor” diyor.

Akdoğan bu potansiyeli hayata geçirmek için gözünü yurt dışına çevirmiş durumda. İlk olarak 2018 yılında Bulgaristan’ın Sofya kentinde 4 bin metrekarelik bir alanda estetik hastanesi açmayı planlıyor. Ondan sonra da hızla Avrupa’ya yayılacaklarını açıklayan Akdoğan, bunu nasıl yapacaklarını şöyle anlatıyor:

“İkinci olarak Macaristan’da Budapeşte’de bir hastane açmayı planlıyoruz. Ardından Almanya, Fransa ve İngiltere gelecek. Doğuda Rusya’da St. Petersburg’da yerel bir ortakla yatırım yapacağız. Yurt dışında her yıl bir hastane açacak şekilde yola çıkacağız. Estetikte dünyanın en büyük şirketi olmak istiyoruz.”
Akdoğan’ın yeni sektörü ise gayrimenkul ve turizm. MYC Partners şirketinin çatısı altında Batı Ataşehir’de 30 bin metrekarelik bir iş merkezi projesini hayata geçiren Akdoğan, Bodrum’da da konut ve otelden oluşan karma bir projeye imza attı. 650 metrelik kum plaja sahip tesisin otel bölümünde 85 oda bulunurken 72 rezidans ve 1 adet villa da tesis içinde yer alıyor. Otellerinin A’Design Awards’ta ikincilik kazandığını ifade eden Akdoğan, yönetimi dünyaca ünlü profesyonel otel zinciri olan LUX’a emanet ettiklerini dile getiriyor. Projenin 70 milyon dolarlık bir yatırım bedeli olduğunu söylüyor.
Akdoğan,  turizm ve gayrimenkulde bundan sonrası için net hedefler koymuyor. “Gayrimenkulde yine aşık olacağım bir proje olursa yeni bir şeyler yaparım” diyor.

“KEYİF İNSANI DEĞİLİM”

Dr. Murat Akdoğan, keyifli işler yaptığını ancak keyif insanı olmadığını söylüyor. “8 yıldır SPA’yı bile kullanmadım” diyor. Tatil için bugüne kadar hep tekneyi tercih ettiğini belirten Akdoğan, bu tercihinin nedenini de şöyle anlatıyor:

“Teknede tek bir şortla günü geçirmek bana konfor sağlıyor. 2 gün teknede kaldığımda bir hafta tatil yapmış gibi oluyorum.”

RAMADAN KUMOVA/FERYAPI YÖNETİM KURULU BAŞKANI

“İLK 5’İ HEDEFLİYORUZ”

Ramadan Kumova, uzun yıllar profesyonel yönetici olarak iş dünyasında yer aldı. 2010 yılında da kendi şirketi FerYapı’yı kurdu. Şirketin ilk projesi iTower Bomonti’de Sinpaş GYO ortaklığıyla, ikinci projesi İstWest de Boyner Holding ortaklığıyla hayata geçti.  Bu ortaklıkların sektöre güven veren bir şirket olarak girip kısa sürede büyümelerinde önemli bir rol oynadığını belirten Kumova, FerYapı’nın ilk 5 yılda 5 projeye imza attığını söylüyor. “Bugüne kadar 500 bin metrekare toplam inşaat alanında iki konut, üç ofis projesi yaptık” diyor.

Şirket, toplam değeri 2 milyar TL’ye yaklaşan projelerden konut olan İstWest ve Mai’nin satışını tamamlamış durumda. Ofis projeleri iTower, Parima ve Premier Kampüs Ofis’te ise satış ve kiralamalar devam ediyor.
Kumova, gayrimenkul sektöründeki konut ve ofisin arz talep dengesini ayrı değerlendirmek gerektiğini düşünüyor. Her iki alandaki mevcut durumu da şöyle değerlendiriyor: “Konut talebi nüfus ve milli gelir artışından etkileniyor. Milli gelir artış hızımız fena olmadığı için konut tarafında bir arz talep dengesizliğinden bahsetmek çok yerinde olmaz. Fakat bölgesel ve lokasyon bazında nüfus artış hızından daha hızlı artmış bir konut stoku da söz konusu. Bu eritilemeyecek bir stok değil. Ofis piyasasındaki arz talep dengesine baktığımızda ise İstanbul’un mevcut ofis stokunun 3 katına ihtiyacımız var. Ofis piyasası büyüme hızı genç kuşağın tüm ihtiyaçlarını karşılayabilen akıllı binalar geliştirildikçe çok daha iyi bir duruma gelecek.”

FerYapı sahip olduğu iş büyüklüğüyle sektörde ilk 10 oyuncu arasında yer alıyor. Ramadan Kumova, “Bu büyüme trendinde belki de yabancı ülkede proje ve ortaklıklar düşünerek ya da gayrimenkulün farklı alanlarında işler yaparak önümüzdeki 5-10 yıl içinde ilk 5’te yer almayı hedefliyoruz” diyor.

Önümüzdeki yıllarda yine konut sektöründe yoğunlaşmayı düşünen Kumova, özellikle daha ucuz ve nitelikli konut projeleri geliştirmeyi planlıyor. “Büyüyen ve büyümeye devam edecek bir alan olduğu için yazlık konutlar da ilgi alanımıza girebilir. Ofis konusunda da pazarın en büyük oyuncularından biri olmaya devam edeceğiz” diye konuşuyor.

“BASKETBOL YAŞAM TARZINA DÖNÜŞTÜ”

Ramadan Kumova, Boğaziçi Üniversitesi İnşaat Mühendisliği mezunu. Üniversite yıllarında ilk satış deneyimini Kapalı Çarşı’da çalışarak kazandı. Sektördeki kariyerine ise Enka’da Bekhme Dam baraj projesi ile başladı, daha sonra otoyol projelerinde çalıştı. Enka sonrasında Bayındır Holding, Abbate, Eroğlu Gayrimenkul Geliştirme’de yöneticilik yaptı. Bugün kendi işinin patronu olan Kumova, iş dışı yaşamında en çok basketbola ilgi duyuyor. Bu ilgisini de şöyle anlatıyor: “Basketbolu sadece sevmiyor aynı zamanda oynuyorum. Oğlum Furkan da lisanslı basketbolcu. Dolayısıyla basketbol bizim için bir hobiden çok yaşam tarzı haline dönüşmüş durumda.”

“YILDA EN AZ 2-3 PROJE YAPACAĞIZ”

 KERİM POLAT/POLAT HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ

Polat Grubu, yarım asrı aşkın geçmişiyle Türkiye’nin en köklü grupları arasında yer alıyor. İbrahim Polat Holding ve Polat Holding ile birlikte 21 şirketten oluşan grubun konsolide cirosu da 2,5 milyar TL.
Son yıllarda grubun en hareketli sektörü ise gayrimenkul. Faaliyetlerine 1960’lı yıllarda başlayan Polat Gayrimenkul, sektörde rezidanstan, iş ve alışveriş merkezine kadar birçok alanda proje hayata geçirdi. Hatta sadece İstanbul’da 1.000’i aşkın Polat projesine rastlamak mümkün. Bugün ise şirket oluşturduğu iki yeni marka Polat Ev ve Polat Ofis ile yeni projelere imza atarak büyümek niyetinde. Bu markalarla eskiden olduğu gibi yine şehrin en değerli noktalarında zamansız yapılar inşa edeceklerini belirten Polat Holding Yönetim Kurulu Üyesi Kerim Polat, “Şimdi İstanbul’un en değerli semtlerinden Beyoğlu Piyalepaşa’da ‘Piyalepaşa İstanbul’ ve Göztepe’de ‘Polat Ev Göztepe’yi hayata geçiriyoruz” diyor. Polat, Piyalepaşa İstanbul’un Türkiye’nin özel sektör tarafından gerçekleştirilen en büyük kentsel dönüşüm projesi olduğunu dile getiriyor. “Polat Ev Göztepe ile de Anadolu Yakası’nda yeni bir Polat değerini daha hayata geçirmenin mutluluğunu yaşıyoruz. İnşaatı ve satışı devam eden Polat Ev Göztepe, Polat Ev markasıyla hayata geçirdiğimiz ilk projemiz. Bir kentsel dönüşüm projesi olan Polat Ev Göztepe; tasarımı, konsepti ve lokasyonuyla yatırımcılarına ve sakinlerine kıymetli bir yaşam alanı sunuyor” diyor.

Gayrimenkulde proje geliştirme, yatırım ve yönetim alanlarında yatırımlarına devam eden Polat Gayrimenkul, bu yeni markalarıyla yılda en az 2 ya da 3 proje gerçekleştirmeyi planlıyor.

KERİM POLAT’IN ÖNCELİĞİ

Kerim Polat, Işık Lisesi’nin ardından Endicott College’de işletme eğitimi aldı. Eğitimi sırasında da her fırsatta işe gittiğini belirten Polat, eğitim sonrasında aile şirketinde işe başladığında kendisine sektör olarak gayrimenkulü seçtiğini anlatıyor. Bu kararının arkasındaki nedeni de şöyle anlatıyor: “Dedemiz İbrahim Polat’tan bu yana yaptığımız her projeyi inceledim. Şirketimizin faaliyet gösterdiği sektörlerdeki mevcut varlığını sürdürmesini sağlamak ve elbette 3’üncü kuşak olarak sürdürülebilir bir büyüme en önemli görevlerim arasında. Şehirlerin veya semtlerin tarihi dokularını bozmadan, mimari tasarımıyla öne çıkan projeler gerçekleştirmek istiyorum.”

 “YURT DIŞINDA 20 MAĞAZAYA ULAŞACAĞIZ”

KERİM GÜZELİŞ/ARİŞ PIRLANTA YÖNETİM KURULU BAŞKANI  

Ariş Pırlanta, 111 yıllık bir işletme. 1900’lerin başında Mardin’de temelleri atılan marka, dededen toruna, kuşaktan kuşağa büyüyerek bugüne geldi. Bugün ise yönetimde 3’üncü kuşaktan Kerim Güzeliş yer alıyor.
Ariş olarak pırlanta sektöründe öncü olduklarını belirten Ariş Pırlanta Yönetim Kurulu Başkanı Kerim Güzeliş, bugün 20 oyuncunun yer aldığı pazarda ilk üç oyuncudan biri olduklarını açıklıyor. “Pırlanta sektörü şu anda yaklaşık 1,2 milyar dolarlık bir hacme sahip. Ariş olarak bizim hedefimiz her yıl yüzde 10- 20 arasında büyüme kaydetmek” diyor.
Ariş Pırlanta Türkiye’de 22 mağaza ve 50 satış noktasında faaliyet gösteriyor. Mağazalarının 14’ü kendisine ait 8’i ise franchise. E-ticareti de sektörde ilk başlatan şirket olarak güçlü bir altyapı ve donanıma sahip olduklarını söyleyen Güzeliş, “Geçen yıl haziran ayında Turquality desteğini aldık. Yurt dışındaki ilk mağazamızı Almanya’nın başkenti Berlin’de açtık. İkinci mağazamızı da yine Berlin’de açmayı planlıyoruz. Mağazalaşma süreci devam ederken franchise ve satış noktaları için de görüşmelerimiz devam ediyor” diye konuşuyor.
Ariş’in orta vadede hedefi ise Türkiye’nin küresel marka olmayı başaran ilk pırlanta işletmesi olmak. Şirket, gelecek 10 yılda da pırlantada dünyadaki en büyük 20 şirket arasına girmeyi hedefliyor.  Güzeliş, bu hedef doğrultusunda 10 yıl içinde yurt dışında 20 mağazaya ulaşma planları olduğunu açıklıyor. Bu yönde attıkları adımları da şöyle anlatıyor: “Çalışmalarımızı bu doğrultuda gerçekleştiriyoruz. Bu yıl yurt dışı fuarlar ve organizasyonlarına öncelik veriyoruz. Vincenzo, Hong Kong ve Basel gibi eskiden üretici olarak katıldığımız fuarlara yeni konseptimizi ve koleksiyonlarımızı tanıtarak marka değerimizi ön plana çıkarıyoruz. Ben de ajanda planlamamı bu doğrultuda yapıyorum.”

“SPİRİTÜALİZM İLE İLGİLENİYORUM”

Kerim Güzeliş günde ortalama 8 saat çalışıyor. İş dışı zamanlarını da mesleğiyle ilgili araştırmalarla geçirdiğini belirten Güzeliş, sözlerine şöyle devam ediyor: “Mesleki araştırmalar dışında, kişisel gelişimle ilgileniyorum. Bu konuda kitap okuyorum. Bilimkurgu filmleri seyretmeyi seviyorum. Bunların dışında spiritüalizm ile ilgileniyorum. Bu konuda kitap okuyorum veya film izliyorum.”

“DÜNYANIN EN HIZLISIYIZ”

OZAN İNAN / VEEAM TÜRKİYE ÜLKE MÜDÜRÜ

Ozan İnan, dünyanın en başarılı teknoloji şirketlerinden Veeam Software’in Türkiye ülke müdürü. Yazılım alanında Türkiye’nin başarılı isimlerinden biri olan İnan, Veeam Software’in kurucu ortağı Ratmir Timashev ile paralel bir vizyona sahip. Veeam Software’ı kuran Timashev, geçtiğimiz 10 yılda Veeam’i 600 milyon dolardan fazla değeri olan bir şirket haline getirdi ve cirosunu 2018’de 1 milyar dolara getirme hedefiyle çalışıyor. Ozan İnan da bu vizyonla Türkiye’de çalışmalarını sürdürüyor. 2016’da Veeam’in dünya çapında büyüme ortalaması yüzde 28 oldu. İnan, bu yüksek orana rağmen Türkiye’nin mevcut koşulları altında Türkiye’de yakaladıkları büyüme için bütün dünya ülkeleri arasında Türkiye’ye ayrıca teşekkür aldıklarını ifade ediyor. Türkiye’ye yatırım yapmaya devam ettiklerinin altını çizen İnan, Türkiye’de sağlanan başarıyı şöyle ifade ediyor:

“2011 yılından bu yana Veeam Software Türkiye, yaklaşık yüzde 600’den fazla büyüme gösterdi. 2016 yılında hedefimizin yüzde 94’ünü gerçekleştirmeyi başardık. Hedefin, dolar bazında artarak gelmesine ve yıl içinde yaşanan ekonomik ve siyasi dalgalanmalara rağmen bu başarı çok önemli. Çünkü geçtiğimiz yıl kâr etmektense nakit akışını ön planda tuttuğumuz stratejiler uyguladık. Bu sayede hem iş ortaklarımızı ayakta tuttuk hem müşteri sayımızı artırdık. Şu anda 4 bin 250 müşteriye hizmet veriyoruz.”
Veeam’in çözümleri kamu, telekom, eğitim, perakende, üretim, sağlık ve enerji başta olmak üzere her sektörde şirketler için çok kritik. Siber saldırılara karşı yedekleme ve geri kurtarmada şirket, çözümleriyle dünyanın en hızlısı olarak biliniyor. İnan Türkiye’deki faaliyetlerine ilişkin de şöyle konuşuyor: “Türkiye’de 40’ın üzerinde finans şirketiyle çalışıyoruz. Birçok havayolu ve üretim şirketi de iş sürekliliğinin sağlanması için bize güveniyor. Çözümlerimizle modern veri merkezinin kesintisiz çalışması adına yeni bir pazara öncülük ediyoruz. Şirketlerin, kurtarma zamanı ve kurtarma noktası hedeflerini tüm uygulamalar ve veriler için 15 dakika ya da daha az zamanda gerçekleştirmelerine yardımcı oluyoruz.”  

2017’NİN  YENİLİKLERİ GELİYOR

Veeam, her yıl dünya genelinde 3 binden fazla iş ortağının katıldığı VeeamON etkinliğinde yeniliklerini duyuruyor. VeeamON 2017’de yeni Veeam Availability Suite ve genişletilmiş Veeam ‘Always-On Cloud’ Availability platformu tanıtıldı. Veeam Availability Suite for the ‘Always on Cloud’ şirketlerin sorunsuz dijital hayat deneyimi yaşamalarına yardımcı oluyor. Veeam Availability Suite, dijital hayatın ne zaman, nerede ve nasıl istenirse istensin erişilebilir olacağı güvencesiyle kesintisiz iş sürekliliğini sağlayabiliyor.


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.