Tüketim ikiye katlanacak

Türkiye zeytinyağı pazarı, son yıllarda önemli bir gelişim içinde, Zeytinyağında kişi başına tüketim 1,8 litreye ulaşmış durumda.

26.05.2014 21:12:210
Paylaş Tweet Paylaş
Tüketim ikiye katlanacak
ÜMİT ERSOY / ANA GIDA GENEL MÜDÜRÜ
Ana Gıda, Türkiye'nin en köklü zeytinyağı markalarının ana şirketi. Bünyesinde 1878 yılında kurulan Komili, 1914 yılında kurulan Sezai Ömer Madra ve 1953 yılında kurulan Kırlangıç bulunuyor. Bu markalar üretimlerini ise Yarımca ve Ayvalık'ta bulunan yıllık üretim kapasitesi 46 bin ton olan iki tesiste gerçekleştiriyor.

Türkiye'nin ilk zeytinyağı markası olan Komili ile sektörde lider konumda olduklarını belirten Ana Gıda Genel Müdürü Ümit Ersoy, “Lider olarak Türkiye'de zeytinyağı kültürünün gelişmesi ve tüketiminin artırılması misyonuyla üreticinin ve tüketicinin bilinçlendirilmesi, verimliliğin artırılması ve maliyetlerin düşürülmesi gibi konularda çalışmalarımızı sürdürüyoruz” diyor.

Türkiye zeytinyağı pazarı, son yıllarda önemli bir gelişim içinde, Zeytinyağında kişi başına tüketim 1,8 litreye ulaşmış durumda. Hane penetrasyonunun son 3 yılda 9 puan artarak yüzde 40 seviyesine çıktığını ifade eden Ersoy, diğer Akdeniz ülkelerinde olduğu gibi Türkiye'de de zeytinyağı tüketiminde gelişme potansiyelinin bulunduğunu söylüyor.

“Önümüzdeki 5 yıl boyunca öncelikle zeytin üretiminin artmasını bekliyoruz. Bu doğrultuda yapılacak bilinçlendirme çalışmaları ve üretim artışı beraberinde fiyat avantajı sağlayacak. Böylelikle zeytinyağı penetrasyonunun daha da hızlı artacağını, kişi başı tüketimin 3-4 litre seviyelerine ulaşacağını umuyoruz” diye konuşuyor.

“ÇİN’DE GÜÇLÜYÜZ”
Ana Gıda ihracat da yapıyor, Uzakdoğu ve Ortadoğu ülkelerinin yanı sıra Avrupa Birliği ülkelerine de çeşitli marka ve ambalajlarla ihracat yaptıklarını anlatan Ersoy, ihracattaki pozisyonlarını da şöyle açıklıyor: “Ana Gıda olarak, stratejik açıdan büyük önem verdiğimiz Çin ve Japonya pazarında oldukça aktifiz.

Çin'de satılan her iki Türk zeytinyağından bir tanesi bizim markalarımızdan oluşuyor. Türkiye'nin 2013 yılında en büyük ihracat pazarı ABD oldu, Biz de bu konuda önemli ilerlemeler kaydettik.

Gelecek sezonda girmeyi ya da daha aktif olmayı hedeflediğimiz pazarların başında Rusya ve Hindistan geliyor, 3 markamızı da sadece satmakla kalmayıp pazarlarda ayrı ayrı konumlandırarak markalaştırıyoruz. Geleneksel rakiplerimiz ispanya ve İtalya ile yarışıyoruz. Fakat gerekirse kendi markalarımız da birbirinin rakibi oluyor.”

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz