Üretimin yarısı yurtdışına gidecek

Bugün yurtiçinde 50, yurtdışında da 12 mağazasıyla operasyonları olan Sabri Özel, geldiği noktada artık mağazalaşmadaki iştahını kaybetmiş durumda. Özel, yurtiçinde ve yurtdışında mağazacılıktan çıkmak istediğini söylüyor.

19.07.2014 17:03:530
Paylaş Tweet Paylaş
Üretimin yarısı yurtdışına gidecek
SABRİ ÖZEL / SABRİ ÖZEL YÖNETİM KURULU BAŞKANI
Sabri Özel hazır giyimin köklü markalarından... 45 yıllık geçmişinde hep sağlam adımlarla ilerlemeyi tercih eden marka, özellikle son 6 yılda sektördeki birçok rakibi gibi hızlı bir tempoda büyüdü. Hatta mağazalaşma konusunda önemli bir atak gerçekleştirdi.

Bugün yurtiçinde 50, yurtdışında da 12 mağazasıyla operasyonları olan Sabri Özel, geldiği noktada artık mağazalaşmadaki iştahını kaybetmiş durumda. Özel, yurtiçinde ve yurtdışında mağazacılıktan çıkmak istediğini söylüyor.

Gerekçesini de şöyle dile getiriyor: "Çünkü mağazalarda işin başında değiliz, Ne kadar elektronik sistemlerle mağazalar yönetilse de yine de yanlışlar yapılıyor. Bu nedenle tüm mağazalarımızı bayiye çevirmek istiyoruz. Artık mağazacılık değil üretim yapmak niyetindeyiz.”

Özel, artan maliyetler nedeniyle rekabet edememekten de şikayetçi. Son yıllarda finansman maliyetleriyle birlikte toplam maliyetlerinin yüzde 35 oranında arttığını söylüyor. "Elektriğin 23 sent olduğu bir ülkede bu işin altından kalkamazsınız. AVM kiraları Euro ve dolarla... Yabancı şirketlere bedava yer veriyorlar, oradan kaybettiklerini bize yüklüyorlar. Bu maliyetleri fiyatlara yansıtmak mümkün değil” diyor.

Özel de çözümü ihracata ağırlık vermekte bulmuş. Şimdilik ihracatın toplam satışlardaki oranının yüzde 5-7 olduğunu ancak bunu yüzde 50'ye çıkarmayı hedeflediğini anlatıyor. Hedefe nasıl ulaşacağını da şöyle açıklıyor: "Bir ihracat birimi kurduk. Bu ihracat birimindeki arkadaşlara 'Dünyayı eviniz gibi düşünün, bu evin neye ihtiyacı varsa yapabilirsiniz. dünyanın her yerine mal satabilirsiniz' dedim. Bu birimde çalışan altı arkadaşımızı dünyanın dört bir yanına gönderdik. Şu anda nereye neyi satacağımızın araştırmasını yapıyorlar. Amacımız 1-2 yıl içinde üretimimizin en az yüzde 50'sini ihracata çevirmek. Gayretimiz onun için... Yüzde 5 marjla mal satmaya bile razıyız.”

“O AŞAMADA DEĞİLİZ...”
Son yıllarda hazır giyim sektöründe çok sayıda şirket ortaklık gerçekleştirdi. Sabri Özel de teklif alan şirketlerden biri oldu. Ancak Özel, bu teklifleri şu ana kadar değerlendirmedi. "Biz o aşamaya gelmedik. O kadar sıkıntılı bir durumda değiliz. O aşamaya geldiğimizde her türlü teklifi değerlendireceğiz” diyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz