Kendi şansımı nasıl yarattım?

Bugün Türkiye’nin en önemli şirketlerine liderlik eden isimler, kendi şanslarını nasıl yarattıklarını paylaştı...

2.02.2016 11:40:280
Paylaş Tweet Paylaş
Kendi şansımı nasıl yarattım?
“HAYATIMIN DÖNÜM NOKTASI”
Indeks Grup CEO’su Erol Bilecik, kendi şansını üniversitede bilgisayar mühendisliği bölümünü seçerek yarattığını söylüyor. O dönemde çok da ön planda olmayan bilgisayar mühendisliğini seçerek tüm kariyerine yön veren Bilecik, “İçimden gelen sesi dinleyerek attığım bu adımın ne denli önemli olduğunu iş hayatına başladığımda fark edebildim” diyor ve hikayesini şu sözlerle aktarıyor: “Her insan kendi öyküsünü kendi yaratıyor. Ben de ilk başta kendi öykümü yazarken iş hayatımda hangi yöne gidebileceğimin yeteri kadar farkında değildim. İçimdeki ses ilk başta beni mühendisliğe yönlendirdi. Ardından daha ortaokul ve lise yıllarındayken zihnimde olgunlaşan elektrik mühendisliği hayali devreye girdi. Nihayet üniversite için bölüm tercihi yaparken o tarihlerde yeni yeni duyulmaya ve keşfedilmeye başlayan bilgisayar mühendisliğine yöneldim. Bu karar doğrultusunda Türkiye için nispeten yeni bir alanda şansımı kendim yaratmış oldum. Hayatımda en önemli dönüm noktalarından biri oldu. Bu tercihimin, özellikle de bilgisayar sektöründe yeni girişimlerin olduğu ve yeni bir atmosferin başladığı bir zaman dilimine, yani Türkiye’nin 80’li yıllarına denk gelmesi, dönem itibarıyla da benim için büyük bir şans yarattı. O tarihlerde bilgisayar mühendisliği alanında meslek sahibi olan insan sayısının, özellikle de girişimcilerin çok daha az olması ve benim girişimime büyük bir keyif ve umutla imza atmam, ileriki dönemlerde beni iş hayatında daha yükseğe taşıdı ve daha iyi bir konuma getirdi.”
NETWORK BAŞARI GETİRDİ
Henüz 12 yaşında gazete satarak kendi parasını kazanmaya başlayan Bosch Türkiye CEO’su Steven Young, maddi özgürlüğün bağımsızlık getirdiğini söylüyor. Gazetenin yanında yaşlı çiftler için ekmek ve dergi bulunan küçük paketler hazırlamaya başladığını ve bu sayede bahşiş kazandığını belirten Young, “O zaman gördüm ki hayatta hiçbir şey size hazır verilmiyor. İnisiyatif almak gerekiyor. Kazandığım paralarla eski bir araba satın alarak 17 yaşımda kendi şirketimi kurdum” diyor. Kurduğu şirketle pazarı ve müşteriyi analiz etmeyi öğrendiğini ve kurduğu network’ün şansını yakalamasında çok etkili olduğunu söylüyor. Young, kendi şansını yaratma hikayesini şöyle özetliyor: “Üniversite 2’nci sınıfa geldiğimde iş yoğunluğundan dolayı şirketi kapatıp kurumsal şirketlerde part-time çalışmaya başladım. Üniversiteden mezun olmadan iki iş teklifi aldım. Biri Ford Avustralya, diğeri de Avustralya Mannesmann’dı. 1988’de özel projeler mühendisi olarak Mannesmann’da çalışmaya başladım. 1994 yılına geldiğimizde Türkiye’de genel müdürlük teklif ettiler. Şirket batma noktasındaydı. Şirketi 1 yıl içinde kâra geçirerek ilk yıl yüzde 43 oranında, ikinci yıl yüzde 28, üçüncü yıl yüzde 20 büyüttük. 2001’de Bosch, Mannesmann Rexroth’u satın aldı. Bana, ‘Birleşmeyi sen yap, ondan sonra yeni oluşan şirketin genel müdürü olmanı istiyoruz’ dediler. 2011 yılında Bosch merkez ‘Biz Türkiye’de büyüyoruz, düzenli bir grup haline gelmek istiyoruz, bunu da senin yapmanı istiyoruz’ deyince 2011’de Bosch Türkiye temsilciliğini kabul ettim. Bir yere gelmek istiyorsanız güçlü bir network’ünüz olmalı, bu network’ün içinde sizin elçileriniz olmalı. Kendi reklamınızı yapmak, başkasının sizi tavsiye etmesi kadar değerli değil.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için çerez politikamızı inceleyebilirsiniz.