Lig atlatan dönüşüm

Doğtaş Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Davut Doğan, Doğtaş’ı bugün sektörde mobilya yatırımcıları alanında 2’nci sıraya nasıl taşıdıklarını anlattı.

20.04.2014 21:56:550
Paylaş Tweet Paylaş
Lig atlatan dönüşüm

O DÖNEM CESARETLİYDİK
Modüler mobilyada da atak yapınca, bize bayilik talepleri gelmeye başladı. İlk bayiliğimizi, 1990 yılında Bayramoğlu’na verdik. Bayilikte ilk önce Manyas, Şarköy gibi küçük yerlerden başladık. 1994 yılında yurtdışına açıldık ve Arnavutluk’ta bir arkadaşımla bir mağaza açtık.

Daha sonra daMakedonya’ya geçtik. Yine bu yıl İstanbul’a girdik. Hiç unutmuyorum Avcılar’da ilk mağazamızı açtık. Bir ilan verdik, “Mobilya Ustasından İstanbul’a Sevgiler” yazdık. İnanılmaz bir ilgi oldu. Bu kadarını beklemiyorduk. İhracatta da Arnavutluk, Makedonya ardından Bulgaristan’a girdik.

O dönemde biraz da cesaretliydik. Her yere saldırmaya, oldukça agresif büyümeye başladık. 1995 yılında ise profesyonelleri bünyemize kattık. Pazarlama ve satışa aile dışından birilerini aldık.

ÇARKIFELEK MARKA YAPTI
1996 yılında ise bilinirliğimizi artıracak önemli bir fırsatı değerlendirdik. O dönemde televizyonda sponsorluk yasası yoktu. Mehmet Ali Erbil’in sunduğu Çarkıfelek’te ürünlerimizi yarışmacılara vermeye başladık. Bugün o reklamları 4-5 milyon TL’ye bile yaptıramazsınız. Tüketici talebi ve Doğtaş’ın marka algısının oluşması da bu döneme denk geliyor açıkçası.

Bu dönemde kendi açtığımız şube sayısı 30’a, verdiğimiz bayilik sayısı 300’e, yurtdışında ulaştığımız ülke sayısı da 65’e çıktı. Enflasyon dönemlerinde yüzde 150-160 oranlarında büyüme yaşadık. Sonraki dönemlerde de yüzde 40’ın altına düşmedik.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için çerez politikamızı inceleyebilirsiniz.