Ekosistemi güçlendirmek

İnovasyonu, kurumları ve istihdamı birleştirecek dört aşamalı bir plan...

1.04.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Ekosistemi güçlendirmek

Verizon (selefi Bell Atlantik şirketi ile), köhne bir orta öğretim okulunu bir teknoloji harikasına dönüştürerek New Jersey, Unioan City'de DSL teknolojilerine son rötuşlarını yapmıştı. Bu proje sayesinde okulu terk etmiş öğrencilerin liseyi bitirmesi ve üniversiteye başlaması sağlandı.

İnovasyon bölgeleri

Genellikle mesken ve iş yeri alanlarının aynı yerde olmasını önleyen yerel imar kanunlarında yapılacak ufak tefek değişiklerle yeni şirketlerin kuruluşunda dramatik etkiler yaratılabilir. Milwaukee'de ortaya çıkan kentsel akuaponik (sürdürülebilir gıda üretimi) çabaları, bilimin, yeni teknoloji şirketlerinin ve toplumun bağdaştırılması için bir inovasyon bölgesi yaratılmasında önemli adımlar atılmasını sağlıyor. Orada Wisconsin Üniversitesi'nin Milwaukee Temiz Su Bilimleri Okulu'ndan araştırmacılar ile terk edilmiş fabrikalara yerleşmiş girişimci yerel çiftlikler bir araya getiriliyor. Akuaponik, mahsullerin toprak yerine su içinde yetiştirildiği hidroponik ile balık çiftliklerini birleştiriyor ve diğer tarım yöntemlerine kıyasla yüzde 80 ila 90 oranında daha az su tüketiyor. Balık atıkları, kökleri balıklar için suyu filtreleyen bitkiler için bir çeşit gübre görevi görüyor. Örneğin Milwaukee'deki Sweet Water Organics, eski bir vinç fabrikasında büyük tanklar içinde her hafta binlerce balık ile 70 kilo marul ve diğer türden yeşillik üretiyor. Bu şirket, melek sermayesi ile 2008 yılında kurulmuş ve fabrika binasını dönüştürmek için federal canlandırma paketinden para kullanmıştı. 2011 yılı ortalarında, IBM'den analitik destek alan Milwaukee valisinin desteğiyle Aquaponics Innovation Center'ı üniversiteler ve K-12 teknoloji transferi, beceri geliştirme ve pazar yaratma okulları ile birleştirecek planlar hazırdı. Buradaki vizyon, yerel yetiştirilen gıdaların arzını artırmak, daha verimli su sistemleri kurmak, kent sakinleri için istihdam yaratmak ve ihracat potansiyeli olan kuruluşlar yaratmaktan ibaretti. Bilgi merkezleri, mükemmeliyet merkezleri, kuluçka makineleri, test yerleri ve inovasyon bölgeleri hep birlikte, inovasyon ile girişimciliğin birleştirilmesi için pürüzsüz platformlar yaratarak rekabet gücünü artırabilir.

2- HEDEF
Küçük ve orta boy işletmelerin (KOBİ) büyümesini ve başarısını desteklemek ve büyük kuruluşlara inovasyoncu KOBİ'lerle ortaklıklar kurarak canlılık getirmek için küçük ve büyük kurumlar arasında bağlantı kurun.

Girişimlerin dallanıp budaklanabilmesi için piyasalara erişebilir olması şarttır. Küçük şirketlerin büyük bir bölümü için büyük firmalar önemli birer müşteridir. Her ne kadar toplam satın alımlarının hacmini belirlemek zor olsa da mütevazı bir tahminle bile en büyük bin endüstriyel ve hizmet şirketlerine yapılabilecek potansiyel satışın trilyon dolarlar mertebesinde olduğu anlaşılmaktadır. Bir şirket kurumsal bir tedarikçi haline geldiğinde, ciddi büyüme oranları yakalayabilir. Kentsel Gelecek Merkezi tarafından yapılan bir araştırma, büyük şirketlerin tedarikçisi olan 200 KOBİ'nin yaklaşık yüzde 70'inin bu sözleşmelerin imzalanmasının ardından iki yıl geçtikten sonra satışlarını ve istihdam seviyelerini ikiye katladıklarını gösteriyor. Kurumsal satışlar ayrıca bir firmanın itibarını da artırarak ardından başka büyük kurumların daha müşteri olmalarını sağlayabilir. Bu arada büyük şirketler KOBİ'leri daha yeni özellikler geliştirmeye ve inovasyonlar yapmaya da zorlar. Benim yeni teknoloji alanlarında yapılan ortaklıklarla ilgili araştırmamda, sonrasında güçlü birer oyuncu olan yeni kurulmuş teknoloji şirketlerinin ilk kuruluş aşamalarından itibaren oturmuş şirketlerle güçlü ilişkileri olduğu ortaya çıkmıştı. Ancak global satın alma sürecinin konsolidasyonu yüzünden kaliteli yerel satıcılar devreden çıkarıldığından artık yeni kurulmuş teknoloji şirketlerinin kurumsal tedarik zincirlerine sızması çok zor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz