İdealist şirket nasıl yaratılır?

İdealist şirket nasıl yaratılır? İdealist markaya dönüşmek isteyen şirketlere 5 temel kural...

1.02.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
İdealist şirket nasıl yaratılır?

2- 5 TEMEL DEĞERDEN BİRİNE SAHİPLER
Markalara başarı kazandıran bu yüksek idealleri 5 başlık altında toplamanın mümkün olduğunu gördük. "Neşe vermek”, "iletişimi kolaylaştırmak”, "keşif ve araştırmaya teşvik etmek”, "iftihar ve gurur duygusunu uyandırmak”, "toplumu etkilemek”... Coca-Cola, Lindt, Emirates, MoetChandon (şampanya markası), müşterilerine neşe vermeyi amaçlayan markalardan. Blackberry, Airtel, Fedex ve Starbucks ise insanlar arasındaki iletişimi artırmaya yönelik idealleri seçmiş durumda. Amazon.com, Apple, Google, HP ve Samsung gibi şirketlerin idealleri ise toplumu keşfe davet eden mesajlardan oluşuyor.
3 İŞ LİDERLERİNİN USTALIĞI
İş dünyasındaki en güçlü ve en kârlı araçlar, insanların yaşamlarını geliştiren, onların duygularına, umutlarına, değerlerine seslenen ideallerdir. Dünyanın en hızlı büyüyen işlerini yöneten liderler bu gerçeği asla unutmaz.
Apple'ın kurucuları Steve Jobs, Google'ın kurucusu Sergey Brin ve LarryPage, Lindt'in CEO'su Ernstand Tanger, bu aracı sanatçı ustalığıyla liderler arasında yer alır. Lindt'in CEO'su Ernst Tanner, markanın "çikolata ustaları” adlı aktivitelerini orkestra şefi gibi yöneterek markanın "küçük lükslerle neşe vermek” idealini gerçekleştirmeyi hedefliyor. Doğal dengenin sürdürülebilirliği, insanların ve Ganalı kakao üreticilerinin yaşam kalitesini yükseltebilmek adına yenilikçi çalışmalar da yürütüyor.

PİZZA HUT İDEALİNİ NASIL YENİDEN KEŞFETTİ?
KURUCULARIN VİZYONU

ABD'deki 37 milyar dolarlık pizza pazarının en büyük oyuncusu olan Pizza Hut, 1958 yılında Frank ve Dan Carney adında kolej öğrencisi iki kardeş tarafından, Kansas Wichita'da, annelerinden aldıkları 600 dolar borçla kuruldu. Satın aldıkları ikinci el mutfak eşyalarıyla kalabalık bir caddede ilk dükkanlarını açan bu iki kardeşin ideali çok basit, net ama heyecan vericiydi: "insanlara, aile ve arkadaşlık ilişkilerini geliştirebilecekleri sıcak bir ortam sunmak.”
PROBLEMLER BAŞ GÖSTERİYOR
Bu vizyon doğrultusunda büyüyen Pizza Hut, 2000'li yılların sonunda ABD'de 7 bin 200 mağazaya ulaştı. Tam bu sırada pazar payında ve satışlarda düşüş baş gösterdi. 2009'da Pizza Hut'a danışmanlığa başladım ve onlara şu soruları sordum: 'Çalışanlarınız neden burada çalışmak istiyor', 'Dünyaya ne fayda sağlıyorsunuz', 'Marka idealiniz varsa bunu nasıl ifade ediyorsunuz', 'idealinizi aktif hale getirmek için bir planınız var mı'... Sorularıma yanıt alamadım. Bunun üzerine yönetim soruları kendine ve çalışanlarına sormaya başladı.
ÇALIŞANLARI MOTİVE EDEN DUYGULAR
Bu soruları restoranlardaki çalışanlara sorduğumuzda aldığımız yanıtlar da benzerdi. "Çalışan bir anneyi bir akşam olsun mutfak işlerinden uzaklaştırabilmek ve çocuklarına, kendisine vakit ayırabilmesini sağlamak”, "Restorana gelen aile bireyleriyle ve arkadaş gruplarıyla dostane iletişim kurmak”, "Evde sinema gecesi yapan ailelere pizza dağıtarak keyiflerini katlamak” gibi yanıtlar aldık.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz