"Kazanmak için nasıl oynamalı?"

Lafley ve Prof. Martin'den yeni dönemde başarının sırları...

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Kazanmak için nasıl oynamalı?
Strateji, kurumsal başarılar tarihinde altın harflerle yazılan bir kelime. Başarının arkasında hep o gösterilir. Kolay gibi görünse de zordur. Karmaşık gibi durur ama değildir. Dünya devi P&G’nin eski CEO’su A.G. Lafley, yönetim profesörü Roger Martin ile birlikte kaleme aldığı “Kazanmak İçin Oyna” (Playing to Win) adlı kitapta, stratejinin kalbine iniyor. Adeta bir yönetim ve liderlik okulu olan P&G’de yaşanan gerçek hikayelerle stratejinin A,B,C’sini anlatıyor. İyi bir strateji kurmak için 5 temel soruya doğru yanıtlar verilmesi gerektiğine dikkat çekiyor. İyi bir stratejinin tıpkı bir şelaleye benzediğini söyleyen Lafley, “Her katmanında belli başlı beceriler gerektirir ama en önemlisi kazanmaktır. Strateji ancak kazanılırsa başarılıdır ve sadece kazananlar ayakta kalır” diye konuşuyor. Procter&Gamble, hiç şüphesiz dünyanın en başarılı şirketlerinden. Tarihi boyunca karar almadan marka ve pazarlamaya, insan kaynaklarından liderliğe dek iş dünyasının her alanında başarı örneklerine imza attı. Adeta bir yönetim okulu. Global devin eski CEO’su A.G. Lafley ise görevde olduğu dönemde şirketin satışlarını ikiye katlamış, değerini 10 yılda 100 milyar dolardan fazla artırmış önemli bir isim. A.G Lafley, P&G’deki tecrübelerini “Kazanmak için Oyna” adlı yeni bir kitapta topladı. CEO olduğu dönemde stratejik danışmanı olan yönetim profesörü Roger Martin ile birlikte kaleme aldıkları bu kitap, şirketlerden liderlere, yönetici adaylarından girişimcilere tüm iş dünyasına hitap eden müthiş bir klavuz niteliğinde. “Kazanmak için Oyna” kitabında Lafley ve Martin stratejiye odaklanıyor. Kolay gibi görünen ancak zor olan, karmaşık gibi görünse de metodolojisi olan bu kavramın A,B,C’sini anlatıyor. Stratejinin kalbine inen uzmanlar, ne işe yaradığını, üzerinde nasıl düşünmek gerektiğini, neden ona ihtiyacınız olduğunu ve nasıl başaracağınızı açıklıyor. Kazanmanın el kitabında, 5 ana başlık var. Bu başlıklar: Kazanma amacımız nedir? Nerede oynamalıyız? Nasıl oynamalıyız? Kazanmak için hangi becerilere ihtiyacımız var? Kararlarımızı desteklemek için hangi yönetim sistemlerine ihtiyacımız var gibi sorulara yanıt veriyor. Lafley ve Martin bu kitabı yönetim gurusu Peter Drucker’dan ilham almış. İlk kez bundan 20 yıl önce P&G’nin dağıtım kanalları üzerine bir çalışması sırasında tanışan ikili, P&G’nin 2000-2009 yılları arasındaki dönüşüm projesinde birlikte çalışmış. “Kazanmak İçin Oyna” bir anlamda bu dönüşüm projesinin hikayesini de anlatıyor. Global devin anatomisini gözler önünde seriyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz