"365 Gün kampanya"

2010, krizden ürken tüketicinin kazanılma yılıydı. İşte bu nedenle bazı şirketler, yılın neredeyse tamamını kampanyayla geçirdi.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
365 Gün kampanya


TÜRKİYE'NİN EN BÜYÜK
mobilya üreticilerinden biri olan Yataş, 2010 yılında 8 farklı kampanya düzenledi. Bu 8 kampanya, yılın 272 gününü kapsayacak şekilde organize edildi. Şirket, kampanyalarla rakiplerinden farklılaşarak satışlarını artırdı. Örneğin Corners Cronos köşe takımı indirimi, bu kampanyalardan biriydi. Bu ürün grubunun satışları, kampanya ile birlikte yüzde 174 arttı. Dayanıklı tüketim sektörünün İtalyan oyuncusu Indesit, geçen yılı 20 kampanya ile kapattı. Şirket bu kampanyaları yılın 150 gününe yaydı. En çok ses getiren kampanya ise Aqualtis çamaşır makinesi indirimi oldu. Bu kampanya, Aqualtis çamaşır makinesi satışlarını yüzde 300 artırdı. Vatan Bilgisayar, 2010 yılındaki "Yüzde 25 indirim" kampanyası ile satışlarını yüzde 600 artırmayı başardı. Benzer şekilde düzenlediği kampanyalarla Tefal yüzde 400, Electrolux yüzde 300, Peugeot yüzde 100 satış artışı yakaladı. Sadece bu şirketler değil, geçen yıl tüm sektörlerde yüzlerce şirket, kampanyalarla satışlarını artırmaya çalıştı. Öyle ki Pepsi gibi bazı şirketler, neredeyse yılın tamamını kampanyada geçirdi. Kısa vadede hem tüketicinin hem şirketlerin yüzü güldü. Peki bu indirimler ve kampanyalar uzun vadede şirketlere nasıl etki edecek? Şirketlerin indirimlere bu kadar odaklanması ne kadar sağlıklı? Kampanya stratejilerinin ne gibi riskleri var?



Lerzan Aksoy kampanya uygulamalarında  aşırıya kaçmanın riskli olduğunu vurguluyor

DOĞRU KAMPANYANIN SIRLARI

"indirim yapmak öyle cazip ki kimse vazgeçemiyor." Bu sözleri, Sabancı Üniversitesi Yönetim Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi Cüneyt Evirgen söylüyor. Aslında neden bu kadar yoğun bir indirim bombardımanında olduğumuzu da gayet iyi özetliyor: "Satış kampanyası aslında bir iletişim aracı. Kullanılmalı da... Doğrudan satış hareketini güçlü biçimde tetikler. Şirkete, satış hedefini tutturma, pazar payı kazanma anlamında çok olumlu etkileri var. Ama mutlaka taktiksel ve seçici olarak yapılmalı." Peki dikkat edilmesi gereken bu kritik noktalar neler? Aslında bu sorunun tek bir yanıtı yok. Ama uzmanlar, belli noktalarda birleşiyor. işin sırrı zamanında, geçici ve farklı işlere imza atmaktan geçiyor. Bahçeşehir Üniversitesi'nden Prof. Dr. Selime Sezgin, asıl belirleyici unsurun şirketin amacı olduğunu söylüyor ve ekliyor: "Optimum bir seviye yok.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz