TÜRKİYE'NİN EN BÜYÜK mobilya üreticilerinden biri olan Yataş, 2010
yılında 8 farklı kampanya düzenledi. Bu 8 kampanya, yılın 272 gününü
kapsayacak şekilde organize edildi. Şirket, kampanyalarla rakiplerinden
farklılaşarak satışlarını artırdı. Örneğin Corners Cronos köşe takımı
indirimi, bu kampanyalardan biriydi. Bu ürün grubunun satışları,
kampanya ile birlikte yüzde 174 arttı. Dayanıklı tüketim sektörünün
İtalyan oyuncusu Indesit, geçen yılı 20 kampanya ile kapattı. Şirket bu
kampanyaları yılın 150 gününe yaydı. En çok ses getiren kampanya ise
Aqualtis çamaşır makinesi indirimi oldu. Bu kampanya, Aqualtis çamaşır
makinesi satışlarını yüzde 300 artırdı. Vatan Bilgisayar, 2010 yılındaki
"Yüzde 25 indirim" kampanyası ile satışlarını yüzde 600 artırmayı
başardı. Benzer şekilde düzenlediği kampanyalarla Tefal yüzde 400,
Electrolux yüzde 300, Peugeot yüzde 100 satış artışı yakaladı. Sadece bu
şirketler değil, geçen yıl tüm sektörlerde yüzlerce şirket,
kampanyalarla satışlarını artırmaya çalıştı. Öyle ki Pepsi gibi bazı
şirketler, neredeyse yılın tamamını kampanyada geçirdi. Kısa vadede hem
tüketicinin hem şirketlerin yüzü güldü. Peki bu indirimler ve
kampanyalar uzun vadede şirketlere nasıl etki edecek? Şirketlerin
indirimlere bu kadar odaklanması ne kadar sağlıklı? Kampanya
stratejilerinin ne gibi riskleri var?
Lerzan Aksoy kampanya uygulamalarında aşırıya kaçmanın riskli olduğunuvurguluyor
DOĞRU KAMPANYANIN SIRLARI
"indirim yapmak öyle cazip ki kimse vazgeçemiyor." Bu sözleri, Sabancı
Üniversitesi Yönetim Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi Cüneyt Evirgen
söylüyor. Aslında neden bu kadar yoğun bir indirim bombardımanında
olduğumuzu da gayet iyi özetliyor: "Satış kampanyası aslında bir
iletişim aracı. Kullanılmalı da... Doğrudan satış hareketini güçlü
biçimde tetikler. Şirkete, satış hedefini tutturma, pazar payı kazanma
anlamında çok olumlu etkileri var. Ama mutlaka taktiksel ve seçici
olarak yapılmalı." Peki dikkat edilmesi gereken bu kritik noktalar
neler? Aslında bu sorunun tek bir yanıtı yok. Ama uzmanlar, belli
noktalarda birleşiyor. işin sırrı zamanında, geçici ve farklı işlere
imza atmaktan geçiyor. Bahçeşehir Üniversitesi'nden Prof. Dr. Selime
Sezgin, asıl belirleyici unsurun şirketin amacı olduğunu söylüyor ve
ekliyor: "Optimum bir seviye yok.