Anlama yarışı

Şirketler müşteriye temas için milyonlarca dolar harcıyor

1.09.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Anlama yarışı

ÜRÜN DENETLEME
Ürünlerimizi geliştirmek veya yeni ürünlerimiz hakkında fikir edinmek için yılda yaklaşık 10 bin tüketicimize ürünlerimizi denettiriyoruz, onların görüşlerine göre aksiyonlar alıyoruz. Yılda yaklaşık 8 bin noktada alışverişçilerimiz ürünlerimize kolay ulaşabiliyor mu, ürünlerimizi kolay bulabiliyor mu diye araştırma yapıp gerekli düzenlemeleri yapıyoruz.

BURAK SEVİLENGÜL / TURKCELL GENEL MÜDÜR YARDIMCISI
'ÖZEL ARAŞTIRMA MERKEZİMİZ VAR'
100’UN ÜZERİNDE

Her yıl, yüzün üzerinde araştırma yapıyoruz ve satın alıyoruz. Araştırmalarımız pazar takibinden reklam testlerine kadar oldukça farklı konuları kapsıyor. Reklam öncesi testler, kullanılabilirlik araştırmaları ve ürün testleri kullandığımız yöntemler arasında yer alıyor. Turkcell olarak pazar araştırmalarını yürütmek üzere kurduğumuz bir de merkezimiz bulunuyor.
ARAŞTIRMA MERKEZİ
7’nci His Müşteri Öngörü Merkezi’mizde gözleme dayalı araştırmalar yapıyoruz. Merkezimizdeki ev, sokak ve ofis gibi simülasyon alanlarında müşterilerimizin ürün ve servisleri gerçek hayata benzer ortamda kullanmasına olanak sağlıyoruz.
ÜNİVERSİTE İŞBİRLİĞİ
Ayrıca araştırmalarımızı üniversitelerle kurduğumuz akademik işbirlikleriyle yürütüyoruz. Müşteri ihtiyaçlarını anlamak için yılda yaklaşık 150 grup toplantısı, 130 derinlemesine görüşme yapıyoruz. Her ay 10 binin üzerinde müşterimizle anket yapıyoruz.

CÜNEYT ŞAHİN / YAŞAR HOLDİNG /GIDA VE İÇECEK GRUBU PAZARLAMA DİREKTÖRÜ   
"YILDA 30 ARAŞTIRMA YAPIYORUZ"   
MÜŞTERİ ÖN PLANDA

Pınar olarak 30 yıldan bu yana tüketicilerimizin İstek ve İhtiyaçlarını dinliyor, bu İstek ve İhtiyaçlara yönelik çözümleri tüketicilerimizle buluşturuyoruz. Bunun için çeşitli araştırmalardan yararlanıyoruz. Süreli ve sendikal araştırmalar dışında kantitatif ve kalitatif olmak üzere yılda ortalama 30 civarında araştırma yaptırıyoruz.
HANGİ ARAŞTIRMA?
Nielsen Perakendeci Paneli, Ipsos Hane Tüketim Paneli gibi sendikal araştırmalardan pazar trendlerini takip ediyoruz. Bunların dışında her ay marka ve reklam bilinirliğimizi, temel performans göstergelerimizi, reklamlarımızın hatırlanma oranını ve beğenilirliğini yaptığımız araştırmalarla takip ediyoruz.
KALİTATİF YÖNTEM
Bu araştırmaların dışında kalitatif yöntemlerle müşterilerimizin ürün ve reklam fikirlerini araştırıyoruz. Kalitatif araştırmalardaki tüketiciyi anlamaya yönelik öngörülerimizi, kantitatif tekniklerle hacimsel anlamda teyit ediyoruz. Çeşitli araştırmalarda yılda yaklaşık 20 bin kişi ile yüz yüze görüşüyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz