ÜRÜN DENETLEME
Ürünlerimizi geliştirmek veya yeni ürünlerimiz hakkında fikir edinmek
için yılda yaklaşık 10 bin tüketicimize ürünlerimizi denettiriyoruz,
onların görüşlerine göre aksiyonlar alıyoruz. Yılda yaklaşık 8 bin
noktada alışverişçilerimiz ürünlerimize kolay ulaşabiliyor mu,
ürünlerimizi kolay bulabiliyor mu diye araştırma yapıp gerekli
düzenlemeleri yapıyoruz.
BURAK SEVİLENGÜL / TURKCELL GENEL MÜDÜR YARDIMCISI
'ÖZEL ARAŞTIRMA MERKEZİMİZ VAR'
100’UN ÜZERİNDE
Her yıl, yüzün üzerinde araştırma yapıyoruz ve satın alıyoruz.
Araştırmalarımız pazar takibinden reklam testlerine kadar oldukça farklı
konuları kapsıyor. Reklam öncesi testler, kullanılabilirlik
araştırmaları ve ürün testleri kullandığımız yöntemler arasında yer
alıyor. Turkcell olarak pazar araştırmalarını yürütmek üzere kurduğumuz
bir de merkezimiz bulunuyor. ARAŞTIRMA MERKEZİ
7’nci His Müşteri Öngörü Merkezi’mizde gözleme dayalı araştırmalar
yapıyoruz. Merkezimizdeki ev, sokak ve ofis gibi simülasyon alanlarında
müşterilerimizin ürün ve servisleri gerçek hayata benzer ortamda
kullanmasına olanak sağlıyoruz. ÜNİVERSİTE İŞBİRLİĞİ
Ayrıca araştırmalarımızı üniversitelerle kurduğumuz akademik
işbirlikleriyle yürütüyoruz. Müşteri ihtiyaçlarını anlamak için yılda
yaklaşık 150 grup toplantısı, 130 derinlemesine görüşme yapıyoruz. Her
ay 10 binin üzerinde müşterimizle anket yapıyoruz.
CÜNEYT ŞAHİN / YAŞAR HOLDİNG /GIDA VE İÇECEK GRUBU PAZARLAMA DİREKTÖRÜ
"YILDA 30 ARAŞTIRMA YAPIYORUZ"
MÜŞTERİ ÖN PLANDA
Pınar olarak 30 yıldan bu yana tüketicilerimizin İstek ve İhtiyaçlarını
dinliyor, bu İstek ve İhtiyaçlara yönelik çözümleri tüketicilerimizle
buluşturuyoruz. Bunun için çeşitli araştırmalardan yararlanıyoruz.
Süreli ve sendikal araştırmalar dışında kantitatif ve kalitatif olmak
üzere yılda ortalama 30 civarında araştırma yaptırıyoruz. HANGİ ARAŞTIRMA?
Nielsen Perakendeci Paneli, Ipsos Hane Tüketim Paneli gibi sendikal
araştırmalardan pazar trendlerini takip ediyoruz. Bunların dışında her
ay marka ve reklam bilinirliğimizi, temel performans göstergelerimizi,
reklamlarımızın hatırlanma oranını ve beğenilirliğini yaptığımız
araştırmalarla takip ediyoruz. KALİTATİF YÖNTEM
Bu araştırmaların dışında kalitatif yöntemlerle müşterilerimizin ürün ve
reklam fikirlerini araştırıyoruz. Kalitatif araştırmalardaki tüketiciyi
anlamaya yönelik öngörülerimizi, kantitatif tekniklerle hacimsel
anlamda teyit ediyoruz. Çeşitli araştırmalarda yılda yaklaşık 20 bin
kişi ile yüz yüze görüşüyoruz.