CMO'ların öncelik listesi

Capital 157 CMO’nun katılımıyla kapsamlı bir anket gerçekleştirdi. İşte sonuçları...

24 EKİM, 20160
Paylaş Tweet Paylaş
CMO'ların öncelik listesi
Dijitalleşme, sosyal medyanın yükselişi ve yeni rekabet koşulları pazarlamada pek çok yeni trendi ortaya çıkardı. Bu nedenle pazarlama yöneticilerinin (CMO) ajandası yeni dönemde çok değişti. Bu değişimi ortaya koymak için Capital 157 CMO’nun katılımıyla kapsamlı bir anket gerçekleştirdi. Araştırmaya göre bugün pazarlama yöneticilerinin gündemindeki en önemli konular yeni müşteri kazanmak, var olan müşteriye satışı artırmak ve marka ve kurum imajına güveni geliştirmek olarak sıralanıyor. Müşteri deneyimi ile satış, pazarlama ve hizmetlerin senkronizasyonunu sağlamak da diğer önemli konular... Dünden bugüne CMO’ların ajandalarında önemli değişimler de dikkat çekiyor. Ankete katılan pazarlama yöneticilerinin yüzde 32,2’si dijital ve sosyal medyanın artık daha fazla gündemlerinde olduğunu belirtirken, yüzde 23’ü müşteri yönetiminin, yüzde 18,4’ü de marka yönetiminin öneminin artmasına vurgu yapıyor. Senbir Danışmanlık Marka Stratejisti Hakan Senbir ise CMO’ların ajandalarına baktığında, artık gelişmekte olan ülkelerde, pazar şartlarını zorlaştıran siyasi ve ekonomik çalkantılar nedeniyle daha sıklıkla “risk yönetimi” yapmaya başladıklarını söylüyor. “Daralan dış pazarların yarattığı kaybı yurtiçinde nasıl kapatabileceklerine yönelik hazırlıklar da bir diğer önemli ajanda başlığı” diye konuşuyor.
BÜTÇENİN YENİ ADRES
Pazarlama dünyasının en kritik konularının başında bütçe var. Araştırma, bütçenin büyüklüğü ve adresi konusunda da çarpıcı sonuçlar içeriyor. CMO’ların yüzde 80,4’ü pazarlama bütçesinin şirketlerin bütçesinden yüzde 10 pay aldığını söylüyor. Bütçeden en çok payı geleneksel iletişim kanalları alırken, dijital pazarlama yüzde 27,1, marka yönetimi yüzde 18,1, müşteri ilişkileri yönetimi de yüzde 14,6’lık pay alıyor. Senbir Danışmanlık Marka Stratejisti Hakan Senbir de CMO’ların performans temelli dijital medyaya daha çok yatırım yapmaya başladıklarını söylüyor. Vestel Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Tunç Berkman da konvansiyonel mecraların hayatlarının bir parçası olduğunu ve özellikle dijital dünyanın ve ihtiyaçlarının her geçen gün bütçeden daha fazla pay alacağını belirtiyor. Bütçeler büyük oranda müşteriyle direkt temasta bulunmak için kullanılıyor. Ankete katılanların 4’te 1’i de bu yönde açıklamada bulunuyor. Unilever Kişisel Bakım Pazarlama Direktörü Handem Çelenkler, tüketici deneyiminin kendileri için çok önemli olduğunu söylüyor ve şöyle devam ediyor: “Artık deneyimlemek çok daha etkili. Tüketici deneyimi tüketici algısını güçlendirerek WOM (word of mouth) yaratmada büyük rol oynuyor.” Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü de önümüzdeki dönemde müşteri odaklı çalışma anlayışlarına devam edeceklerini belirtiyor ve “Hedef kitlemizle her mecrada interaktif iletişim halinde olmayı önemsiyoruz. Bu şekilde, müşterimizin markamız hakkında ne düşündüğünü ve hissettiğini öğreniyor, onlar için en uygun ürün ve hizmeti geliştirebiliyoruz” diye konuşuyor. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz