Capital: Görsel çekiç logo ya da ambalajdışında neden oluşur?
- Aslında logo markanın görsel çekici değil. Ama yine de istisnalar
kaideyi bozmaz. Bazı durumlarda logonun da görsel çekiç olduğunu
söyleyebiliriz. Bu, genellikle lider markalar için geçerli.
Mercedes-Benz’in 3 yıldızı gibi... Visual Hammer (Görsel Çekiç)
kitabında detaylı olarak anlattığım bölümler var: Markanın şekli, rengi,
ürünün kendisi, ambalaji, ne yaptığı, kurucusu, sembolü, kullandığı
ünlü, hayvanı ve tarihi de etkili bir görsel çekiç olabilir. Görüldüğü
gibi görsel çekiç için bir sınır yok.
Capital: Peki teknolojinin görsel çekice olan etkisi nedir?
- Teknoloji, özellikle internet ve sosyal medya kelimelerle
oluşturulmaya çalışılan markaların işini zorlaştırıyor. Gelecekte
şirketler işlerini yapabilmek için görsel çekiçlere ihtiyaç duyacak.
Capital: Uzmanlar marka konumlandırmasının zamanla kazanılacağına inanıyor. Görselin zaman içinde unutulmamasını sağlamak nasıl mümkün?
- Kelimelerle görsel arasında ters ilişki var. Kısa vadede kelimeler
görselin güçlü ve şok edici etkisi karşısında zayıf kalır. Biranın
üzerindeki limon dilimi gibi. Neden? Çünkü insanlar gördüklerine inanır,
duyduklarını ise sorgular. Ancak zamanla, görsel, şok edici etkisini
kaybeder. Ancak sözleri nasıl söylediğiniz çok önemli. Görseller
duygusal güce sahiptir. Anında tüketiciyle ya da müşteriyle bağ
kurmanızı sağlar. Bir bebek resmiyle bebek kelimesi arasındaki fark
gibi.