Görsel çekiç kullananlar öne çıkacak

Görsel Çekiç kitabının yazarı Ries, görsel çekicin ne olduğunu ve pazarlamada yarattığı farkı Capital’e anlattı.

1.06.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Görsel çekiç kullananlar öne çıkacak


Capital: Görsel çekiç logo ya da ambalajdışında neden oluşur?
- Aslında logo markanın görsel çekici değil. Ama yine de istisnalar kaideyi bozmaz. Bazı durumlarda logonun da görsel çekiç olduğunu söyleyebiliriz. Bu, genellikle lider markalar için geçerli. Mercedes-Benz’in 3 yıldızı gibi... Visual Hammer (Görsel Çekiç) kitabında detaylı olarak anlattığım bölümler var: Markanın şekli, rengi, ürünün kendisi, ambalaji, ne yaptığı, kurucusu, sembolü, kullandığı ünlü, hayvanı ve tarihi de etkili bir görsel çekiç olabilir. Görüldüğü gibi görsel çekiç için bir sınır yok.

Capital: Peki teknolojinin görsel çekice olan etkisi nedir?
- Teknoloji, özellikle internet ve sosyal medya kelimelerle oluşturulmaya çalışılan markaların işini zorlaştırıyor. Gelecekte şirketler işlerini yapabilmek için görsel çekiçlere ihtiyaç duyacak.

Capital: Uzmanlar marka konumlandırmasının zamanla kazanılacağına inanıyor. Görselin zaman içinde unutulmamasını sağlamak nasıl mümkün?
- Kelimelerle görsel arasında ters ilişki var. Kısa vadede kelimeler görselin güçlü ve şok edici etkisi karşısında zayıf kalır. Biranın üzerindeki limon dilimi gibi. Neden? Çünkü insanlar gördüklerine inanır, duyduklarını ise sorgular. Ancak zamanla, görsel, şok edici etkisini kaybeder. Ancak sözleri nasıl söylediğiniz çok önemli. Görseller duygusal güce sahiptir. Anında tüketiciyle ya da müşteriyle bağ kurmanızı sağlar. Bir bebek resmiyle bebek kelimesi arasındaki fark gibi.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz