Makas açılıyor

Makas açılıyor çünkü tüketici ya en ucuzu ya da en iyiyi istiyor. Ortada kalan bir markanın da çok şansı kalmıyor”

1.10.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Makas açılıyor

YÜKSEK BÜYÜME MODU
Türkiye hala yüksek büyüme eğilimi gösteriyor. Şirketler sürekli yeni ürünlerinin lansmanını yapıyor. Bu durumda makas da birçok sektörde geçmişten daha fazla oranda açılmaya başlıyor. Türkiye ekonomide büyümeye devam ettiği sürece makas açılmaya devam eder.

HAKAN SENBİR / MARKA DANIŞMANI
ORTA FİYATLI ÜRÜN KALMAYACAK"
FİYAT KUTUPLARI

Makas polarizasyon nedeniyle açılıyor. Ben buna fiyat kutuplaşması diyorum. Bunun örneklerini pek çok sektörde görmek mümkün. Örneğin dünyada uzun süredir hava yolları sektöründe 2020’lere kadar orta fiyat konumlamalı havayolu kalmayacağı konuşuluyor. Bu şu demek: Ya “global network airline” denen yüksek fiyatlı havayolu olacaksınız ya “low-cost carrier airline” denen düşük fiyatlı havayolu... Ortası yok. Dikkat ederseniz 2000’li yılların başlarına kadar 3 yıldızlı algılanan Türk Hava Yolları, vizyonunu “global network airline” olarak belirledi ve “low-cost carrier airline” alanını diğer markası Anadolu Jet’e bıraktı.
MAKASIN FAYDALARI
Açılan bu makasta iki türlü fayda oluşmaya başlıyor. Örneğin hava yolları kategorisinde fayda çok daha rasyonel. Yüksek fiyatlı bir havayolu şirketiyle uçarsanız aldığınız hizmet fiyata dahildir. Düşük fiyatlı bir havayolu şirketiyle uçarsanız, bu uçuşun size faydası uçmak dışındaki hizmet parasının cebinizde kalmasıdır. Şampuan kategorisinde ise fayda daha duygusaldır. Çoğu zaman üretim maliyeti birbirine çok yakın iki ürünü bu kategoride çok farklı fiyata alırsınız.

YA HESAPLI YA GURME ÜRÜN
DR. SELÇUK TUZCUOĞLU / BAHÇESEHİR ÜNİV.
HEM PRESTİJ HEM HARCIALEM

Sadece lokasyonundan ötürü bazı inşaat projelerindeki daireler milyonlarca dolar fiyata satılıyor. Amaç marka gücünü kullanarak, prestij yaratma iddiasıyla farkı ödemeye hazır müşterilere yüksek fiyatlı ürün satmak. Saat üreticileri de bu yönteme sıklıkla başvuruyor. Seiko, farklı markalar altında hem harcıalem hem prestijli ürünler sunuyor.
MERCEDES’TE 1 ’E 3 ORANI
Otomobil üreticilerinin yaptığı da aynı şey. Örneğin Mercedes lüks ürün almak isteyenlere de sıradan aile arabası almak isteyenlere de alternatifler sunuyor. Mercedes’in Almanya’daki satış fiyatlarında 1’e 3 oranı var.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz