Müthiş düşüş

Ürün stok tutma süresi, 2008 yılında 45 günken 2012 yılında 37,8 güne düşmüş durumda.

21.09.2014 08:36:170
Paylaş Tweet Paylaş
Müthiş düşüş


Grant Thornton Türkiye ortaklarından Jale Akkaş ise stoktan kâr edilen yüksek enflasyonlu dönemin bitmesiyle şirketlerin ideal stoktan ziyade minimum stok hedefine odaklandıklarını söylüyor. Akkaş, yeni dönemin gerçeklerini şöyle anlatıyor:

“Şirketler artık üretim planlarını günlük ve haftalık programlıyor. Tedarikçilerini de bu planlara uygun ürün sevki yapmaları için zorlamaya başladılar. Bu hu-sus, satış tarafında da geçerli. Şirketler gerçekçi ve tutarlı satış hedefleri belirleyerek üretim süreçlerini gözden geçiriyor.”

BCG Türkiye Yönetici Ortağı Burak Tansan, şirketlerin kendileri için ideal stok tanımını yaparken stokları olabildiğince düşürmeyi hedeflemek yerine 4 önemli amaca ulaşacak senaryolar üzerinde çalışmaları gerektiğini söylüyor. Tansan, şöyle devam ediyor: “İlk olarak şirketin stoka bağlanmış nakit ve diğer kaynak kullanımını azaltması gerekiyor.

İkincisi satış kaybına neden olmamak. Üçüncüsü satılan malların maliyetlerinin düşük seviyelerde tutulması ve sonuncusu tüm değer zincirindeki arz/talep dengelerinin gözetilmesi.” Daikin Türkiye Genel Müdürü Hasan Önder ise ideal stok süresinin her ürün grubuna hatta ürünün geldiği mesafeye göre bile değiştiğini söylüyor. Önder, “Her zaman süreyi kısaltmak doğru değil” diyor.

HIZLANMANIN AVANTAJLARI
Stok süresini azaltanlar önemli rekabet avantajı da elde ediyor. Örneğin Mondi Endüstriyel Torba CEO’su Kaan Özkan, stokta kalma süresini azaltarak işletme sermayesini daha verimli kullanabildiklerine dikkat çekiyor. Özkan, “Stok alanınızı düzgün ve verimli kullanmak hem yanlış stokları engelliyor, hem daha az elemanla daha verimli çalışmamızı sağlıyor. İşçi sağlığı ve güvenliğiyle ilgili riskleri de minimuma indiriyor” diye konuşuyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz