Renkler ne diyor?

Renk, marka kimliğinin vazgeçilmez bir parçası... Aynı zamanda duyguların aktarımında önemli bir araç. Bu nedenle her şirketin kurumsal kimliğinde kullandığı bir renk var. Örneğin, Arçelik kırmızı, Turkcell mavi, Garanti yeşil, ING turuncuyu tercih ediyor...

6 HAZİRAN, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
Renkler ne diyor?

Öyle ki Capital 500 listesinde ilk 100’de yer alan şirketlerin yüzde 37’si bu rengi tercih etmiş durumda. Maviyi yüzde 24 ile kırmızı, yüzde 13 ile yeşil izliyor. Dünyada da benzer bir trend söz konusu. İlk 100 şirketin yüzde 38’i maviyi, yüzde 31’i kırmızıyı, yüzde 13’ü ise siyahı kurumsal kimliğinde kullanmayı tercih ediyor.

SEKTÖREL FARKLILIKLAR
Peki renkler bize ne anlatıyor? Logo Company’nin çalışmasına göre siyah profesyonel, güçlü ve dikkatli bir duygu uyandırıyor. İnşaat, yakıt, finans, moda, üretim ve kozmetik sektörleri genellikle bu rengi tercih ediyor.

Yeşil, doğal, genç, eğitici, maceracı ve rahatlatıcı bir kimlik taşıyor. İlaç ve turizm sektörleri bu rengi kullanıyor. Pınar Pazarlama Koordinatörü Cüneyt Şahin, “Tüketicilerimiz, Pınar süt ve süt ürünlerinde ağırlıklı olarak kullandığımız yeşil rengi bizimle bağdaştırıyor. Yapılan araştırmalar da gösteriyor ki Pınar deyince akla ilk olarak doğallık ve sağlığın rengi yeşil geliyor” diyor.

Kırmızı, liderliğin, enerjinin ve dinamizmin rengi. Harekete geçiren bir özelliği olması nedeniyle spor kıyafetler ve araba markalarıyla fast food şirketleri tarafından yaygın olarak kullanılıyor. Levi’s, Nike, Puma, Coca-Cola, Pizza Hut, McDonald’s, Burger King ve Ülker’in kurum renklerinin kırmızı olması da bu durumun en büyük kanıtı.

Logo Company Marka Uzmanı Simon McArdle, yaptıkları çalışmalarda genellikle daha enerjik ve genç bir algı yaratmak isteyen şirketlerin sarıyı kurum rengi olarak kullandıklarını belirtiyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.