Sosyalleşme hızlanıyor

Türk şirketleri için rekabet, fiziki pazarların ötesine Facebook, Twitter gibi sosyal medya kanallarına taştı.

1 MART, 20120
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyalleşme  hızlanıyor


AVEA REKLAM ÖNERİSİ TOPLUYOR
Avea, reklamları ile ilgili geri bildirimlerde özellikle sosyal medyaya kulak veriyor. Avea Dijital ve Doğrudan Pazarlama Müdürü Ömer Lütfi Diri, "Reklam yorumları, geri bildirimlerini oldukça fazla önemsiyoruz. Örneğin son 'Süper Fikir Tarifesi' lansmanında müşteri ve takipçilerimizden çok sayıda yeni fikir önerisi geldi" diyor.
AÇIM DİYENE...
KFC Twitter'ı sıradan kampanya duyuruları yapmak yerine kullanıcıların sohbetlerine sızmak amacıyla kullanıyor. Satış ve Pazarlama Direktörü Neşe Akay, "Aç olduklarını tweet'leyenlere ücretsiz KFC ürünleri ile cevap veriyoruz" şeklinde konuşuyor.
KOTON'DAN GÜLE GÜLE KULLAN MESAJI
Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, "Koton severlerle Twitter üzerinden direkt mesajlarla daima iletişimde bulunuyoruz. Koton'dan ürün alan müşteriye 'Güle güle kullanın', 'İyi günlerde giyin' diye dönüş yapıyoruz" diyor.

HANGİ ALANLAR DAHA ETKİN?

Sosyal medyada şirketler hem kurumsal alanlar hem markaları adına açtıkları hesaplarla varlık gösteriyor. Burada da doğal olarak en etkin şirketler, tüketiciyle en yakın bağ kurmayı gerektiren sektörlerden geliyor. Telekomünikasyonda Avea ve Turkcell, hızlı tüketim malları alanında Ülker ve Avon, hazır giyim alanında Oxxo ve Mavi Jeans, finansta Garanti Bankası ve Akbank başta olmak üzere kurumlar, müşterileriyle sosyal medya ağlarıyla da iletişim içine girmek için birbirleriyle yarışıyor.  Sosyal medya mecralarının istatistiklerini yayınlayan Socialbakers.com sitesinin verilerine göre Facebook'ta Avea ve Turkcell'in kurumsal sayfalarında 'beğenen' kişi sayısı 1 milyonu geçiyor. Avea, 1 milyon 700'e yakın beğenen sayısıyla Türkiye'de bu alanda lider. Avea Dijital ve Doğrudan Pazarlama Departman Müdürü Ömer Lütfi Diri, "Abonelerimizle iletişim için sosyal medya kanallarına büyük önem veriyoruz. Yeni kampanya ve ürünlerimizin tanıtımını yapıyor, marka bağını güçlendirecek içerikleri paylaşıyoruz. Facebook'ta beğenen sayımız 12,5 milyon abonemizin yüzde 10'undan fazla" diyor. Turkcell de kurumsal facebook sayfasında 1 milyon 320 bin kişiye ulaşıyor. Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Koray Öztürkler'e göre sosyal paylaşım kanallarından elde edilen veriler çok değerli. Çünkü, günümüzde müşteri memnuniyeti ölçümlemesi açısından en hızlı ve kolay ulaşılabilir kaynak sosyal medya. Öztürkler, "Facebook'ta yeni ürünlerimiz, kampanyalarımız ve şirketimizden söz ediyoruz. Kimi zaman Turkcell Müzik'ten keyifli parçalar ya da YouTube'dan videolar paylaşıyoruz" diye konuşuyor.

BAĞ KURMADA FACEBOOK DAHA ETKİLİ
Sosyal medya konusunda uzman Groundswell kitabının yazarı Charlene Li, şirketlerin artık tüke-ticileriyle tutkulu, sadık ve samimi bir ilişki içine girmek istediklerini belirtiyor ve ekliyor: "Bunun yolu da sosyal medyada teknolojilerden çok iletişime yoğunlaşmaktan geçiyor." Bu noktada Facebook, şirketlere daha geniş alanda multimedya oyunlarla, kampanyalarla ürün ve hizmetlerini tanıtma imkanı veriyor. Bu artıyı en aktif şekilde kullananların başında bankalar geliyor...

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.