Bugün
Facebook'ta Avea'yı 1 milyon 700 bin kişi beğeniyor ve takip ediyor.
Aynı şekilde Turkcell kurumsal sayfasının da 1 milyon 300 binin üzerinde
fan'ı bulunuyor. Sosyal medyadaki bu yarışta, özellikle hızlı tüketim
malları, bankacılık, otomotiv ve bilişim şirketleri öne çıkıyor. Her
sosyal mecra için farklı bir strateji izlenirken, bu alana ayrılan
bütçeler de giderek yükseliyor. Intel'in medya harcamaları içinde sosyal
medyaya ayırdığı pay yüzde 30'ları buluyor. Eğitimde Doğa Koleji,
ilaçta Pfizer Türkiye ve kuyumculukta Favori de medya yatırımlarının
yüzde 20'sini sosyal mecralarda kullanıyor. Türkiye'de ilk kez
gectigimiz ay buyuk bir holdingin ceo'su bir basın toplantısında özür
diledi. aslındaözür dilemesinin nedeni, sosyal medyada aldıkları ciddi
tepkilerdi. Borusan Otomotivin markalarından Mini Cooper'in sponsorlukla
ilgili yaptığı bir dizi hata, markanın Twitter'da çok ciddi eleştiriler
almasına yol açtı. Borusan Holding CEO'su Agah Uğur, bir basın
toplantısı düzenleyerek bu olanları "yol kazası" olarak nitelendirdi.
Sosyal medyada alevlenen bu eleştirilerin Borusan Otomotiv'in diğer
markalarının da itibarına zarar verebileceğini sezen yöneticiler,
harekete geçtiler. Ancak, hızlı ve doğru bir adımla konuyu sadece sosyal
medyada çözmeye çalışmak yerine bir basın toplantısı ve gazete
ilanlarıyla tüm Türkiye'ye duyurdular. İşte bu örnek bile kendi başına
sosyal medyanın bugün Türkiye'de şirketler için ne kadar önemli bir yere
geldiğinin en net ispatı aslında...
Tabloyu görmek için görsele tıklayın. Zaten
Türkiye, sosyal medyayı etkin kullanmasıyla dünyayı da şaşırtıyor. Öyle
ki Türkiye, dünyada Facebook kullanıcı sayısına göre 31 milyon 247 bin
kullanıcı ile 6'ıncı sırada geliyor. Son 6 ayda bu mecrayı kullanan kişi
sayısı 1 milyon 295 bin artmış durumda. Aynı şekilde Şubat ayında dünya
çapında 500 milyon kullanıcıya erişecek olan Twitter için de, ComScore
Medya'nın Mart 2011'de gerçekleştirdiği araştırmaya göre Türkiye en
yoğun kullanılan ülkeler arasında 8'inci sırada. Twitter ve Linkedln'in
penetrasyonu yüzde 16'yı geçiyor. Tüm bu veriler ışığında, Türk
şirketleri de sosyal medyayı aktif olarak kullanmanın önemini kavramış
durumda. Tüm sektör liderleri için rekabet, fiziki pazarların ötesine
Facebook, Twitter gibi sosyal medya kanallarına taşınıyor. Şirketler
bloglar, web siteleri ve arama motorlarında kendileriyle ilgili tüm
içerikleri düzenli olarak takip ediyor ve aksiyon alıyor.