Sosyalleşme hızlanıyor

Türk şirketleri için rekabet, fiziki pazarların ötesine Facebook, Twitter gibi sosyal medya kanallarına taştı.

1 MART, 20120
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyalleşme  hızlanıyor

Akbank Bireysel Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Galip Tözge, sosyal medyada ilk 2010 Temmuz ayında Facebook'ta yer aldıklarını belirtiyor ve bu mecradan nasıl yararlandıklarını şöyle aktarıyor: "Bugün sosyal medyada toplam 16 hesap yönetir duruma geldik. Facebook'ta özellikle mevcut pazarlama kampanyalarımız ve iletişim kanallarımızı destekliyoruz." Garanti Bankası da sosyal medyada iletişimini, takipçi profilini göz önünde bulundurarak şekillendiriyor. Bankanın Genel Müdür Yardımcısı Ali Fuat Erbil, "Sosyal medya platformlarının her biri farklı özelliğiyle öne çıkıyor. Çok fazla kullanıcıya sahip Facebook'tan, mesajlarımızı farklı formatlarda rahatlıkla verebiliyoruz ve değişik kampanyalar yapıyoruz. Bu, mesajlarımızı detaylı iletmemize, yeni reklam videolarını yaymamıza olanak sağlıyor" diyor. Bilişim alanındaki büyük şirketler de Facebook'u diyalog kurmak için kullanmayı tercih ediyor. Microsoft Türkiye Genel Müdürü Tamer Özmen, "Takipçilerimizin beklentileri dışında ya da ilgilerini çekmeyen paylaşımlarda bulunmaktansa onlarla diyalog kurmaya özen gösteriyoruz" diyor. Nokia Türkiye Genel Müdürü Çiçek Uyansoy İcan da, ana hedeflerinin online etkileşime değer katmak olduğunu ve ürün, servisleri deneyimletmek ve marka sadakatini korumak için çalıştıklarını açıklıyor.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın

TWITTER'A ÖZEL STRATEJİ
Tabii her mecranın, doğası farklı ve bu nedenle farklı şekillerde yönetilmesi de gerekiyor. 140 harflik kısa ve net mesajlara yer veren Twitter, özellikle popüler isimlerin, fikir önderlerinin hayata bakışlarını, fikirlerini yansıtıyor ve gündem üzerine yoğunlaşıyor. Philips Türkiye CEO'su Willem Rozenberg, "Twitter çok sade bir platform olduğundan kurumsal olarak markaların daha az kullandıklarını görüyoruz. Biz Twitter'ı etkinlikleri duyurmak, ürünlerle ilgili bilgi vermek ve yeni yeni küçük yarışmalar yapmak için değerlendiriyoruz. 2012'de bu çeşitlendirmeye devam edeceğiz" diyor. THY da etkileşim hedefini en çok Twitter üzerinden sağlıyor; şirket tüketiciden gelen yorum ve eleştirileri bir fırsat olarak görüp, kendini geliştirmeye çalışıyor. "140 karaktere Mercedes-Benz markasını sığdırmak her ne kadar zor olsa da, kendimizi iyi ifade ettiğimize inanıyoruz" diyen Mercedes Benz Türk Pazarlama İletişimi Müdürü Gamze Şulen de, yıl içinde Twitter'a özel canlı yayınlar ve yarışmalar yaptıklarını belirtiyor. Intel Türkiye, Orta Doğu ve Afrika Online Pazarlama Müdürü Emre Başkaya da, "Bu kanalı son kullanıcıya erişmekten ziyade, fikir liderlerini ve basın mensuplarını hedefleyerek kullanıyoruz. Yerel ya da global haber başlıklarımızı, girişim ve sosyal sorumluluk projelerini duyuruyoruz" diyor. Twitter'a özel içerik üretmek için çalıştıklarını belirten bir diğer isim Yıldız Holding Dijital Pazarlama Direktörü Nevgül Ambarlılar ise farklı bir noktaya parmak basıyor: "Twitter'ı alternatif bir etkileşim kanalı olarak konumluyoruz. Ancak maalesef Twitter, takipçi profilini henüz raporlamıyor. Türkiye'de Twitter kullanıcı sayısı çok hızlı artsa da, Facebook'la kıyasladığımızda henüz erişimde yetersiz kalıyor. Diğer yandan anlık iletişimde sunduğu fırsatlarla iletişim kanalları arasında maliyet avantajıyla ayrıştığını düşünüyoruz."

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.