Yeni Yüzyılda Pazarlama

Seth Godin / "Permission Marketing" Yaklaşımının Yaratıcısı Seth Godin, “Permission Marketing” (İzine Dayalı Pazarlama) yaklaşımının yaratıcısı… Aynı adlı kitabı best seller oldu, bütün dünyada b...

1.04.2003 03:00:000
Paylaş Tweet Paylaş

Seth Godin / "Permission Marketing" Yaklaşımının Yaratıcısı

Seth Godin, “Permission Marketing” (İzine Dayalı Pazarlama) yaklaşımının yaratıcısı… Aynı adlı kitabı best seller oldu, bütün dünyada büyük yankı uyandırdı. “Pazarlama anlayışında müthiş değişimler olacağına inanıyorum” görüşünü dile getiren Godin, Capital’in özel sayısına değerlendirmelerde bulundu, yarının dünyasına yönelik tahminlerini anlattı…

Pazarlama dünyasının son dönemdeki yıldızlarından biri olan Seth Godin, “Permission Marketing” (İzine Dayalı Pazarlama) yaklaşımını yönetim dünyasına kazandırdı. Godin, bu yaklaşımda, müşterinin onayına ve güvene dayalı, uzun vadeli bir pazarlama anlayışıyla şirketlerin başarıyı yakalayabileceğini savunuyor.

Farklı görüşleriyle bütün dünyada ilgiyle karşılaşan Godin,  “Pazarlama anlayışında müthiş değişimler olacağına inanıyorum” görüşünü savunuyor.  Godin’in sorularımıza verdiği yanıtlar şöyle:

Tarihte pazarlama ve pazarlama yönetimine bakıldığında, günümüze kadar gelen en çarpıcı trend ve fikirler hangileridir?

Yoğun pazarlamadan önce, tamamıyla birebir pazarlama hakimdi. O dönemde her şey küçük çaplıydı. Yoğun pazarlama her şeyi değiştirdi, herkes bütünüyle zararda. Hacim, fabrikalar, ortalama ürünlere neler oluyor böyle?

Pazarlamada gerçek devrim ne zaman başladı? Pazarlama tarihinde hemen aklınıza gelen önemli bir isim var mı?

Bence gerçek devrim 20 yıl önce Tom Peters ile başladı. Onu Geoff Moore, Jay Levinson ve Don Peppers gibi isimler izledi. Internet sadece tabuta çakılan bir çivi oldu. Dergiler, televizyon, kablo ve diğerleri de öyle oldu.

Bilgi çağında sizce tüketici gördüğü reklamdan rahatsızlık duyuyor ya da sıkıldığı oluyor mu?

You betcha! En son ne zaman reklamlar çıktığında kanal değiştirmekte tereddüt ettiniz?

Siz “izinli pazarlama” konseptinin duayenisiniz. Bu kavramı kısaca tanımlayabilir misiniz? İzinli pazarlama hem pazarlamacıyı hem de tüketiciyi olumsuz yönde etkilemez mi?

İzinli pazarlama, kendilerinin pazarlanmasını isteyenlere verilen bir pazarlama hizmetidir. Tarafların rızasıyla olduğu için de olumludur.

Yeni teknolojiler, iş ve pazarlama dünyasını etkilemeye devam edecek mi? Bu etkilere ilişkin beklentileriniz neler?

Nasıl etkilenmesin? Önce çok daha kötü bir ortam oluşacak, daha sonra ise iyi yönde etkiler görülecek.

İnternetin pazarlamacılığa getirdiği başlıca değişiklikler neler oldu?

Bugün bunu ölçebiliyoruz, ölçmeliyiz de. Her etkileşim para anlamına geldiğinden hepsi de izlenmelidir.

Eğer bir şirket kişiselleştirilmiş bir reklam kararı aldıysa, kendi içinde nasıl bir değişikliğe gitmeli?

Bingo. Bu bir taktik değil, bir strateji. Yaptığınız işi aceleye getiremezsiniz. Bunun yerine, en tepeden başlayarak toptan bir değişim başlatmanız gerekir. Ya diğerlerini engelleyip şaşırtmak için yaşarsınız, ya da varlığınız sadece onlara hizmet etmek için devam eder.

Gelecekte sizce şirketler pazarlama veya reklamcılığı ne şekilde yapıyor olacak? İnternetin pazarlama ve reklamcılıkta başlıca aracı olacağını düşünüyor musunuz?

İnternetin reklamcılık için o kadar iyi bir yol olduğuna inanmıyorum. Ancak, izlemek için büyük bir nimet. Bence gelecekte de aslolan ağızdan çıkacak söz ve fikirler olacak.

Yakın gelecekte pazarlama adına en popüler yaklaşımlar neler olabilir? Pazarlamada bir evrim ya da yeni bir form söz konusu olacak mı?

Bu, tamamen insanların farkına varıp üzerinde konuşacakları dikkat çekici ürünlerin yaratılıp yaratılmamasına bağlı.

Gelecekte pazarlamada varlığını sürdüreceğini düşündüğünüz şeyleri tanımlar mısınız? Ortak özellikleri neler olacak?

Daha küçük, şaşırtıcı, kısa zamanda daha yüksek kar, sahip olunanla olmayan arasında gerçek bir ayrım. Eğer tek karlı müşteri Wal-Mart’tan alışveriş yapmayan müşteriyse, akıllı pazarlamacılar buna odaklanacaktır.

 

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz