Disiplinli sürdürülebilirlik

Günümüzde çok sayıda şirket yönetebileceğinden fazla sayıda sürdürülebilirlik girişimine sahip. İşte size onları kontrol altına alma yolları. Sheila Bonini ve Steven Swartz

11.11.2014 18:47:060
Paylaş Tweet Paylaş
Disiplinli sürdürülebilirlik


Örneğin kendi tedarikçilerine üç veya beş yıl sonrasına kadar tutturulacak stratejik hedefler veriyor. Bunun yan ısıra onları odaklanmaya cesaretlendirmek için de daha yakın hedefler belirliyor. Bu çabalar sayesinde tedarikçiler o yıl içinde kendilerinden nelerin beklendiğini gayet net bir şekilde biliyor.

Bira şirketi MillerCoors da benzer bir şey yapıyor. Kendi sürdürülebilirlik matrisinden faydalanarak, sudan enerjiye ambalaja ve insan haklarına kadar 10 farklı alanda kaydedilen ilerlemeleri izliyor ve onları niceliklendiriyor. Burada MillerCoors genellikle ölçülmesi zor olan alanlarda kendi performansını kantitatif terimlerle anlamaya çalışıyor.

Bir sürdürülebilirlik lideri olmak çok işe yarayabilir. Ancak bunu başarmak hiç de kolay değildir. Üst düzey yöneticilerden biri McKinsey’e, “Bu bir algı sorunu" demişti. “Bizim bu alanda mesafe kat etmemiz için sürdürülebilirliğin iş hayatında iyi bir anlamı olduğunu göstermemiz gerekir." Yeterince makul, en mükemmel şirketlerin bunu başarmaya çalıştıklarının kanıtları çok ve bu standart tutturulabilir.

(1)    Corporate Eco Forum (corporateecoforum.com), Sürdürülebilirlik Konsorsiyumu (sustainabilityconsortium.org) ve Sürdürlebilirlik Liderlik Forumu (onthecourtcoaching.net).
(2)    BM Global Etki-Sürdürlebilirlik hakkında Accenture CEO Araştırması 2013: Daha İyi Bir Dünyanın Mimarları, Accenture ve Birleşmiş Milletler Global Etki, 2013, unglobalcompact.org.
(3)    2014 Şubat’ında, McKinsey 3.344 üst düzey yönetici ile kendi şirketlerinin sürdürülebilirlik faaliyetleri hakkında bir anket çalışması yaptı. Anket katılımcıları bütün bölgeleri, endüstrileri, şirket ölçeklerini, kıdem sürelerini ve işlevsel özellikleri temsil ediyorlardı.
(4)    Sheila Bonini, Timothy M. Koller ve Philip H. Mirvis, “Sosyal sorumluluk programlarının değerlendirilmesi,” McKinsey Quarterly, Temmuz 2009, mckinsey.com.

Yazarlar bu makaleye katkılarından dolayı Anne-Titia Bove, Hauke Engel, Rich Powell, Fraser Thompson ve Liz Williams'a şükranlarını sunarlar. Sheila Bonini, McKinsey’s Silikon Vadisi ofisinde kıdemli bir uzmandır ve Steven Swartz, Güney Kaliforniya ofisinin müdürüdür.

Copyright © 2014 McKinsey & Company.
Tüm hakları mahfuzdur.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz