Koç Holding'den yeni İK sistemi

İnsan kaynakları alanındaki global trendleri ve bu alandaki oyun planını, İK Direktörü Özgür Burak Akkol ile konuştuk...

27.10.2016 18:25:070
Paylaş Tweet Paylaş
Koç Holding'den yeni İK sistemi
“İÇİNDE KOÇ VAR” NASIL DOĞDU?
İŞVEREN MARKASI
Son dönemde çok önem verdiğimiz bir projeden bahsetmek isterim. İşveren markası sürecimizle ilgili detaylı bir çalışma yaptık. Bu proje kapsamında yüz yüze görüşmeler, anket ve odak grup çalışmalarıyla birçok çalışma arkadaşımızın fikirlerinden faydalandık. Bu detay çalışmalar sırasında, farklı kitlelerle kurduğumuz iletişimde nasıl bir algı oluşturduğumuzu ve onlara nasıl bir deneyim yaşattığımızı gözden geçirme fırsatı bulduk.
HEDEFTE NE VAR? Tüm bu bilgiler ışığında ‘İçinde Koç var’ markasını, işveren markamız olarak belirledik. Koç dediğimizde içinde heyecan, mutluluk, gurur, liderlik, inovasyon, cesaret, sevgi, saygı, iyilik, adalet, güven, itibar gibi pek çok unsuru barındırıyor. ‘İçinde Koç var’ söylemi de paylaşılan tüm bu değerlerimizi simgeliyor. Bu şemsiye markayla tüm şirketlerimizi ihtiyaç duydukları yeteneklerle daha yoğun bir şekilde buluşturmayı planlıyoruz.

KOÇ’UN İK VİZYONUNDA NELER VAR?
1-- 90 bini aşkın çalışanımızın yüzde 60’ından fazlası Y kuşağı. Arkadaşlarımız için yenilikçi uygulamaları devreye alıyoruz.
2- Artık 50 bin çalışanı tek tip yönetmek mümkün değil. Bu nedenle esnek, beklentilere ve yeni trendlere uygun bir unvan sistemine geçiyoruz.
3- Türkiye’nin en kapsamlı esnek yan fayda sistemini devreye aldık. 18 şirketten 16 bin arkadaşımız kendi yan faydalarını seçtiler. 4- Liderlik programlarımızı baştan sona yeniledik. LEAD markası altında 16 yeni programı devreye aldık. Yılda 2 bin kişiye gelişim fırsatı sağlıyoruz.
5- Her yıl 10-15 yöneticimizi Harvard Üniversitesi’ndeki üst düzey programlara göndermeye başladık.
6- Üst düzey yöneticilerimizi Silikon Vadisi’ne götürerek oradaki şirketlerle buluşturduğumuz BeGlobal gelişim programını hayata geçirdik.
7- Koç Üniversitesi ile işbirliği kapsamında 4 haftalık KEEP adını verdiğimiz yoğun İngilizce gelişim programını devreye aldık.
8- Kurumsal Koçluk yaklaşımımızla şimdiye kadar 300’den fazla çalışanımıza 1 yıla yayılan kişiye özel bireysel koçluk hizmeti sunduk.
9- Kadın istihdam ve liderliği için çalışıyoruz. Bu kapsamda son 2 yılda otomotiv grubunda üretimde çalışan kadın sayısı 2 kat arttı.

“TERZİ İŞİ” SİSTEM
ESNEKLİK ÖNEMLİ
İnsan kaynakları stratejimizin en önemli bileşenleri arasında işbirliği ve esneklik yer alıyor. Bireysel farklılıklar dikkate alınarak çalışma arkadaşlarımıza özgürlük ve esneklik tanıyan “kişiye özel yan fayda” uygulamaları, ihtiyaçlarına göre kendilerinin seçimde pay sahibi olabildikleri gelişim programları gibi Koç Topluluğu’nda aktif olarak uyguladığımız konular hayatımızda önemli yer tutacak.
SİNERJİ YARATIYORUZ Bir yandan enerji sektöründe bir rafineri, diğer yandan da bir otomotiv fabrikasının AR-GE merkezinin bire bir aynı sistemleri uygulamasını bekleyemezsiniz. Önemli olan sinerjileri açığa çıkartabilecek mertebede ortak paylaşımı içeren, ancak şirketlerin ihtiyaçlarını da dikkate alan sistem ve süreçlerin terziliğini yapabilmek.

“Y KUŞAĞI NASIL MOTİVE OLUR?”
BEKLENTİLER NE?
Gerek yapılan araştırmalar gerekse deneyimlerimiz gösteriyor ki Y kuşağının temel beklentileri, esneklik, yaratıcılıklarına olanak tanınması, değer görmek ve takdir edilmek. Onlar için eğitim ve gelişim fırsatları ön planda. Bu doğrultuda sistemleri tasarlarken, projeleri şekillendirirken Y kuşağının gözüyle de değerlendirmemiz gerekiyor.
NELER YAPTIK? Bu beklentiler şirketlerin daha farklı, yaratıcı ve etkili çözümler, hizmetler sunmalarını sağlıyor. Biz de yeni kuşağın beklentilerine ve trendlere göre unvan sistemimizin yenilenmesi, liderlik ve gelişim altyapımızın tüm çalışanlarımızı kapsayacak şekilde tasarlanması, mentorluk, tersine mentorluk gibi yeni ve çoğu alanında ilk olacak uygulamalara başladık.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz