Yuvarlanan bütçeler geliyor

Şirketlerin bütçe tercihlerini araştırdık. 2014'ün bütçelerinde temkinlilik hakim. Şirketler öngörülemeyen riskler için tercihini "yuvarlanan kestirimli" bütçeden yana kullanıyor.

28 MART, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
Yuvarlanan bütçeler geliyor

Amerikan doları için 2014 yılında ortalama 2,03 kullandık” diye açıklıyor. Dimes için ise riskler daha da çeşitli. Gelecek yılın hava durumunun bile kendileri için risk olduğuna değinen Dimes Genel Müdürü Ozan Diren, “2014 meyve rekoltesi, döviz kuru, ekonomik büyüme, pazar büyüklüğü hep dikkate almak durumda olduğumuz etkenler” diyor.

Bimeks Genel Müdürü Arif Bayraktar ise kendileri açısından riskleri şöyle anlatıyor: “Sektördeki geleneksel mevsimsellik, dini bayram tatillerinin uzunluğu, kısalığı ve hangi aylara denk geldiğine bağlı olarak değişim gösterebiliyor.

Biz Bimeks olarak takip eden yılın bütçesini roll olarak tasarlıyor ve bütçe çalışması tamamlandıktan sonra aylık olarak gerçekleşmelerle karşılaştırıyor, üç ayda bir de gerekli olduğu takdirde revize ediyoruz” diyor.

İDDİALI BÜYÜME HESAPLARI
Gelelim büyüme hesaplarına... Sektör bağımsız her oyuncu yeni dönemde bütçelerde geleceğe ait net bir büyüme beklentisi oluşturmanın zor olacağı görüşünde. Özellikle Orta Vadeli Plan’da (OVP) büyüme beklentisinin aşağı yönlü revize edilmiş olması da bu durumu tetikliyor. 2014 için yüzde 5 olan büyüme hedefi yüzde 4’e indirilmiş durumda.

Anadolu Grubu CFO’su Can Çaka da geleceğe ait beklenti oluşturmanın zor olduğu bir dönemde olduğumuzu düşünenlerden. Çaka, bu nedenle bir oran vermekten de kaçınıyor. Kendilerinin görece düşük ama kaliteli bir büyüme hedeflediklerini söylüyor ve “Büyüme ve yatırım dengesinde, temkinli büyüme varsayımıyla uzun vadeli stratejilerimizi destekleyen, piyasa konumumuzu ve rekabetçiliğimizi artıracak kaliteli büyüme beklentilerimiz var” diye konuşuyor.

Öte yandan birçok şirket yeni yılda çift haneli büyüme ritmini devam ettirmekten yana. Asaş Alümin-yum’un 2014 yılı bütçesinde reel büyüme tahmini yüzde 11,9 olarak yer alıyor. Aydınlı Grubu, GSMH’de yüzde 4,2 büyüme beklerken kendi yurtiçi satışlarında yüzde 22 büyüme hedefliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.