2 temel strateji çok kritik

David Meerman Scott, öncesinde Capital’e sosyal medyanın yeniden şekillendirdiği pazarlama ve halkla ilişkilerin yeni kurallarını anlattı.

1.10.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
2 temel strateji çok kritik

Bunu yaptığımda Google bana, en iyi içerikleri getirecektir. Ayrıca Twitter’daki takipçilerime ve Facebook’daki arkadaşlarıma bir mesaj atıp “Aralık ayında Türkiye’yi ziyaret edeceğim. Görmem gereken yerler ve kalabileceğim oteller konusunda bir tavsiyeniz var mı” diye sorarım. Bu ikisini yaptığımda, zaten en iyi içeriğe ulaşmış olurum. Yani belirli bir otelin, bir turizm şirketinin, bir tatil köyünün internet sitesi ya da diğer turizmle alakalı web siteleri, benim tatilde yapacağım şeyleri belirleyebilir.

Capital: Peki bir şirket web üzerinde insanları mallarını satın almaya yöneltecek içeriği nasıl sağlayabilir?
- Burada önereceğim temel şey, şirketlerin çoğunlukla yaptıkları gibi bu iş için halkla ilişkiler uzmanlarını ya da reklamcıları işe almamasıdır. Bunun yerine içerik üretmek için sizin gibi gazetecilerle çalışmalılar. Gazetecinin bu konuda doğru insan olmasının nedeni şu: Gazeteciler bir hikayeyi anlatabilmek için eğitim alır, okurların hangi bilgiye ihtiyacı olduğu konusunda araştırma yapmayı öğrenirler ve hazırladıkları yazılı/görüntülü haberde sadece üründen değil okurları için değerli olabilecek bilgilerden de bahsederler. Yani gazetecinin başarılı olabilecek web içeriğini hazırlayacak kişi olduğu konusunda hiçbir şüphem yok.

Capital: Peki şirketler web sitesini hazırlarken nasıl bir dil kullanılmalı?
- İşte bu sorunun cevabı, aslında neden halkla ilişkiler/tanıtım uzmanı yerine gazeteci kullanmamız gerektiğini kanıtlıyor. Çünkü üretimde ya da tanıtımda uzmanlaşmış insanlar, genellikle sadece kendilerine önemli gelen ve ürün etrafında şekillenen bir dil kullanıyor. Fakat bu aslında hedefledikleri kitlenin önemsediği bir şey olmuyor. Bazı endüstrilerde sektörün içinden gelen insanların oluşturduğu içerikteki karmaşık ve zor dille karşılaştırıldığında gazeteciler, geniş bir kitleye ulaşacak, anlaması kolay bir dil oluşturmayı biliyor.

Capital: Bir şirket nasıl bir sosyal medya stratejisi izlemeli?
- Daha önce de söylediğim gibi ilk aşama, çok iyi bir içeriğinizin olması, daha sonra da bu içeriğin paylaşılmasını sağlamalısınız. İkincisi ise etkileşime açık olmalısınız. Birçok şirketin sosyal medyada yaptığı en büyük hata, tek taraflı iletişim kurmalarıdır. Bilgilerini oraya koyup insanlara hiçbir şekilde yanıt vermiyorlar. Sosyal medyanın en önemli kuralı şudur: Eğer birisi, ürününüz yahut şirketiniz hakkında konuşuyorsa ona cevap vermelisiniz. Ona ihtiyacı olduğu bilgiyi sağlamalı, tıpkı bir toplantı odasındaymış gibi onunla etkileşime geçmelisiniz.

Capital: Bize en temel üç sosyal medya stratejisini açıklayabilir misiniz?
- Eğlence, eğitim ve motivasyon. Birincisi, içeriğinizi okurken ya da seyrederken insanların eğlenmesini istersiniz. İkincisi, bunları okurken ya da seyrederken daha sonra işlerine yarayacak bir şeyler öğrenmeleri gerekir. Üçüncüsü, sizden daha fazla bilgi istemelerini sağlayacak bir motivasyon sağlamalısınız. Çünkü bu
genelde sizden bir şey satın almalarına giden yolda bir adımdır.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz