2015 sosyal medya planları

Türkiye’nin sosyal medyada en fazla takipçiye sahip markalarının 2015 ajandaları oldukça yoğun. 2015 hedefleri arasında ilk sırada sosyal platformlarda daha aktif olmak yer alıyor. Sosyal medyada bulundukları kanal sayısını artıran markalar Vine, Snapchat ve Tinder gibi alternatif kanallara yönelmeyi sürdürüyor. Bu alanlarda daha samimi, sıcak bir dil kullanmak da “sosyal”açıdan gelişmiş markaların öncelikli hedefleri arasında…

19.03.2015 15:29:540
Paylaş Tweet Paylaş
2015 sosyal medya planları

BÜTÇELER NE OLACAK? 
Markalar sosyal medyaya ayırdıkları bütçeleri açıklamasalar da bu alanın pazarlama bütçeleri içinde giderek artan bir paya sahip olduğu bir gerçek. 2015 trendleri de markaların tanıtım ve pazarlama bütçelerinin daha çok dijitale kaydığını gösteriyor. DeFacto Pazarlama Direktörü Kemal Ömerci, neredeyse tüm markaların profile sahip olduğu Facebook’ta milyonlarca paylaşım arasında öne çıkmak için sosyal medya reklamlarına ayırdıkları bütçeyi artırdıklarını söylüyor. Ömerci’nin verdiği bilgiye göre Defacto’nun sosyal medyaya ayırdığı bütçe geçen yıla göre tam 3 kat artmış durumda. Anadolu Birlik Holding İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Oruç Baba İnan da sosyal medyanın pazarlama bütçelerindeki payının artacağını söylüyor. Bu artışın normal bütçe artışları paralelinde olmayacağını belirten İnan, “Hedefimiz geçen yılki sosyal bütçemizi 4 katına çıkararak toplam pazarlama bütçemizin yüzde 10’unu sosyal medyaya vermek” diyor. Teknosa Pazarlama Direktörü Cem Cemal Işık da 2015’te sosyal medyaya ayırdıkları bütçeyi geçen yıla oranla yüzde 20 artırmayı planladıklarını belirtiyor. Sosyal medyanın dünyada bir numaralı tanıtım ve pazarlama aracı haline geldiğini söyleyen Liv Hospital Grup Koordinatörü Meri İstiroti, 2015 için bir önceki yıla oranla çok daha ciddi bir sosyal medya iletişim planı ve bütçesi hazırladıklarını belirtiyor. İstiroti, “Outdoor, reklam ve tanıtım bütçemizin yüzde 60’ını sosyal medya ve dijital pazarlamaya ayırdık” diyor. Mercedes-Benz Türk Pazarlama İletişimi ve CRM Müdürü Gamze Şulen de dijital mecraların toplam pazarlama bütçeleri içindeki payının son birkaç yıldır artış göstermekte olduğunu söylüyor. Şulen, “Bizimle etkileşime giren kitlenin yoğun ilgisi ve artan satışa dönüşüm oranları nedeniyle 2015 yılında da bu bütçe trendini sürdüreceğimizi söyleyebiliriz” diye konuşuyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz