Anlık etkileşim süreçleri kısalttı

PepsiCo’nun Türkiye Yiyecek Pazarlama Direktörü Alpagut Çilingir ile şirketin sosyal medyaya bakışını ve stratejisini konuştuk.

30.03.2014 14:32:240
Paylaş Tweet Paylaş
Anlık etkileşim süreçleri kısalttı

En çok hangi mecrayı kullanıyorsunuz?
Ağırlıklı olarak Facebook ve Twitter’ı kullanıyoruz. Facebook, her ne kadar biraz daha bilgi vermek, biraz daha paylaşmak amacıyla olsa da Twitter’daki kullanım biçimimiz daha fazla interaktif olmak üzerine kurulu. Bunların gündemleri de çok farklı frekanslarda değişiyor.

Twitter, çok daha anlık, dolayısıyla o ana odaklanılması gereken bir yapıyken Facebook biraz daha reklam odaklı olabiliyor. Facebook ve Twitter’dan başka video paylaşım siteleri, blog-lar, normal web sitelerini de kullanıyoruz.

Bu mecralarda toplam kaç kişiyle temas halindesiniz?
Farklı markalar üzerinden 1 milyondan fazla insanla iletişime geçiyoruz. Kaç kişiyle iletişime geçtiğinizden ziyade iletişimin kalitesi daha önemli. Dolayısıyla düzenli olarak sosyal medyayı takip ediyoruz.

Burada bizim hakkımızda ne gibi yorumlar yapılıyor, son bir aylık dönemde hakkımızda hiç konuşmayan insanlar konuşmaya başlamış mı, daha önce bizim hakkımızda olumsuz konuşan insanları olumluya döndürebilir miyiz gibi şeyleri bir şekilde izlemeye çalışıyoruz.

Bu platformlar üzerinden gerçekleştirdiğiniz nasıl projeler var?
Mesela Rocco ürünümüzde, “Rocco Connect” diye bir projemiz vardı. Orada insanlara kısa filmler çektirerek Facebook’ta paylaştık. Hala 3 yıl önce yapılmış filmler, insanlar tarafından paylaşılıyor. Ayrıca Facebook, Twitter ve Youtube üzerinden 2,5 yıldır gerçekleştirdiğimiz “Doritos Akademi” var. İlk defa gerçekten bir okul kurduk.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz