Ayda 20 milyon kişiye ulaşıyoruz

"Sosyal medya bizim için reklam ve medya değil, etkileşim kanalı...

8.04.2016 13:11:260
Paylaş Tweet Paylaş
Ayda 20 milyon kişiye ulaşıyoruz


Bugün sosyal medya pazarlama stratejimizin yüzde 10’undan fazlasını oluşturuyor. Bazı makyaj markalarında hatta yüzde 25’lerde... Pazarlama eforu o tarafa doğru kayıyor ve daha da çok kayacak.

"Sosyal medya ilhamıyla yeni ürünler çıkarıyoruz"
HEP ETKİLEŞİMDEYİZ

Sosyal medyadaki datadan faydalanmak için büyük bir ekip kurduk. O içerikleri irdeliyor, geribildirimleri alıyor, iletişimi düzenli kuruyor ve aksiyon alıyoruz. Örneğin Garnier BB (hafif renklendirici cilt bakım kremi) bizim, sosyal medyadan yola çıkarak bu kategorinin ihtiyacını anlayıp ürün çeşitleme durumumuza örnektir.

ÜRÜN ÇEŞİTLENDİRDİK
Biz bunu cilt tipine değil, tonuna göre çıkarmıştık. Sosyal medyadan geri dönüşlerle fark ettik ki yağlı ciltler ürünün dokusunu çok ağır buldu. Biz de Paris ile konuşarak tüm dünyada yağlı ciltler için farklı bir ürün çıkardık ve şu anda pazarın en iyi satan ürünlerinden biri oldu. Bu aslında tamamen sosyal medyadan gelen bir kazanım.

SERİ YARATTIK
Diğer örnek Ombre... Saçların uçlarında renklendirme anlamına gelen yeni bir trend. Baktık ki Google'da en çok aranan, Twitter'da hakkında en çok yorum yaptıkları bir konu haline gelmiş. Fakat Türkiye'de bu trend yoktu. Sosyal medya konuşmalarından yola çıkıp "Türkiye bu trende hazır" diyerek sıfırdan bir seri lanse ettik.

YENİ ARAŞTIRMA PLATFORMU
Ürün lansmanı dışında, örneğin yayınlayacağımız reklama karar veremediğimiz zaman, sosyal medyada hangisinin daha iyi geri dönüş verdiğine bakıyoruz. Tüketici araştırmaları platformunu da dijitale taşıdık. Bu anlamda hem sosyal medyayı hem Google'ı kullanıyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz