"Sosyal medya bizim için reklam ve medya değil, etkileşim kanalı... Bu
platformları tüketicinin ihtiyacını anlayıp ona cevap verebilmek için
kullanıyoruz" Kozmetik devi L'Oreal Türkiye CMO'su Beyza Kapu, sosyal
medyanın hem müşteri yönetimi hem de pazarlama alanındaki önemini böyle
özetliyor.
Kapu, hizmet verdikleri sektörde tüketicilerin "Hangi bakım cilt tipime
uygun","Nasıl makyaj yapmalıyım" gibi çok fazla sorusu olduğunu, sosyal
medyanın da bu ihtiyacını karşılamak için eşsiz bir olanak sunduğunu
anlatıyor.
Sosyal medyanın ürün geliştirme ve pazar payını artırmadaki etkisini de
çarpıcı örnek ve rakamlarla vurgulayan Kapu,"Kullanıcıların geçirdiği
süreye bakıldığında sosyal medyaya duyarsız kalmak neredeyse
imkansız"diyor.
Bir asrı aşkın tarihi olan dünyanın en büyük kozmetik ve güzellik
şirketi L’Oréal’in bugün 28 uluslararası markası var. 23 milyar Euro
cirosu olan L’Oréal, dünya çapında 77 binden fazla kişiye istihdam
sağlıyor. 26 yıldır burada olan L’Oréal Türkiye’nin 2014 yılı itibariyle
uzman kadrosu hariç 492 çalışanı var.
L’Oréal, hem yerelde hem de globalde her alanda yenilikçi bir anlayışla
hareket ediyor. Bunun pazarlama alanındaki yansıması ise L’Oréal
Türkiye’nin sosyal medya alanındaki çalışmalarında açıkça görülüyor.